• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

32C30F38-1F25-4352-87F6-A522719E39C4.jpeg
1B15275B-EEA0-40BD-AA88-DB988F0CEBFB.jpeg

Och två från förra veckan, magisk blå färg
4B1F792A-3A44-4925-8C18-ACAC1771BE76.jpeg
74684AC7-93CB-4C2F-990C-BA7AC261DBE9.jpeg

Nya DD, speciellt 36 12823X har ganska tråkiga tavlor att välja mellan, kommer det en eller två nya i år tro? De äldre reffarna har ett gediget urval av tavlor som de nya inte kan mäta sig med än!

Stämmer, lite olika dock. Ibland så ”bjuder” AD på att skicka med gamla tavlan. Galet när man tänker efter att betala för sina redan ägda ting 😂
Har min inne på service och byte utav tavla nu och frågade just om detta innan jag lämnade in, men dom hade aldrig hört talas om att man inte skulle få tillbaka sin gamla tavla eller behöva betala för att få tillbaka något. På Bergströms för övrigt om det är olika mellan AD. Men då känns det ju som att det är något som inte rolex har hittat på utan AD som kommit på ett sätt att få in lite extra cash på.

Går och velar om hur jag ska göra med min 18238, den har fått på tok för lite tid på armen under senaste året.

Tror inte sälj är aktuellt, går i tankarna att köpa en ny tavla till den via AD för att skapa lite gnista! Är det någon som vet vilka tavlor man har att välja på? (Äger den på bilden samt champagne)

Bild ifrån förra sommaren för att ge lite ljus! :)

934DCD18-96D8-448A-B4D4-EAD8439D1CDB.png

Går och velar om hur jag ska göra med min 18238, den har fått på tok för lite tid på armen under senaste året.

Tror inte sälj är aktuellt, går i tankarna att köpa en ny tavla till den via AD för att skapa lite gnista! Är det någon som vet vilka tavlor man har att välja på? (Äger den på bilden samt champagne)

Den ultimata Rolexurtaveltråden | Klocksnack

Onyx - Gillar verkligen looken av den tavlan, cleant!

Håller utkik efter en barkad day date på Chrono24 just nu. En del är ju 18k och en del inte - är det att föredra 18k eller inte, eller är det bara en smaksak? Som jag noterar så verkar det inte vara någon större prisskillnad iallafall.

Frun i huset gillar tydligen Day-Date. Någon 40mm blir det ju inte att fundera på, så då är det en 36mm.
Hon har en jobbig kravspec. Mörk tavla med romerska siffror.
Har Rolex någonsin producerat något sådant till 36mm?

Frun i huset gillar tydligen Day-Date. Någon 40mm blir det ju inte att fundera på, så då är det en 36mm.
Hon har en jobbig kravspec. Mörk tavla med romerska siffror.
Har Rolex någonsin producerat något sådant till 36mm?
Bara att ställa in de parametrarna när du gör en sökning på C24.

Om du söker på Rolex Day Date och sen väljer ”filter” och sen trycker in 36mm under ”diameter” och svart på ”urtavla” och romerska under ”siffror urtavla” så kommer det upp några för mig iallafall.
Ja, det kom upp några till. Mestadels franken, men faktiskt några med romerska siffror.
De flesta har dock arabiska, diamant eller annan form för index.
Filtret fungerar således inte så bra, så man kan ju undra på vad säljarna klickar i när dom annonserar.

Jag har fått erbjudande om en blå tavla till min DD WG. Han vill ha 7900:- En jävla massa pengar för en tavla utan is, men de är inte helt enkla att hitta.
Jag väntar på bilder, men är jag dum i huvudet om jag slår till när jag vet att det är rätt tavla?
Vill man vara fin får man lida pin - den saken är ju klar...

Jag har fått erbjudande om en blå tavla till min DD WG. Han vill ha 7900:- En jävla massa pengar för en tavla utan is, men de är inte helt enkla att hitta.
Jag väntar på bilder, men är jag dum i huvudet om jag slår till när jag vet att det är rätt tavla?
Blå tavla är väl fint.
7900:- är acceptabelt. Man ger bara fan i dumheter under en månad så är ju det finansierat.

Har du kollat vad de kostar hos AD ink byte?

Tillbaka
Topp