Som en nyslipad nål!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser fin ut IMO.Vad anser ni om skicket på den här?
Det är ju exakt vad jag är ute efter och jag har skickat en prisförfrågan och även om lite fler bilder.
Det jag reagerar mest på är oxidationen vid länkfästet/ändlänkarna. Går detta att få bort på något enkelt sätt själv?
Annars har den ju allt jag vill ha på min nästa klocka Barkad, hidden clasp, champagne och diamanter.
Casowatches - Rolex
www.casowatches.com
Tack för svaret!Ser fin ut IMO.
Vet inte vad man gör åt oxidationen, stör inte mig.
Släng i en trätavla så är du hemma
Jag såg en tråd tidigare idag angående oxidation på guld. Där tipsades det om att putsa med tandkräm vilket verkade ge gott resultat.Tack för svaret!
Äsch, jag vill ju ha den där tavlan Men jag ser hur du tänker!
Får se vad han har tänkt för pris på den.
Tycker personligen att 18XXX är betydligt bättre. Ägt ett par 1803r och de har alltid krånglat. Finns också roligare tavlor till femsiffriga.Har inte speciellt bra koll på Rolex så kastar ut en fråga till er kunniga här i tråden. Hur kommer det sig att 18038/18238 är dyrare än 1803? Har alltid tänkt att vintage med plexi ligger högre i pris jämfört med sina modernare varianter när vi snackar Rolex?
Funderade över att hidden clasp såklart är väldigt uppskattat, och det är väl svårt att hitta på 1803, utöver exakt det du belyser att många ex generellt är sönderpolerade då klockorna är äldre. Sen kanske även en stretchad länk på det... Tror du avsaknaden av quick set är något som spelar in?Tycker personligen att 18XXX är betydligt bättre. Ägt ett par 1803r och de har alltid krånglat. Finns också roligare tavlor till femsiffriga.
Sen så tror jag mycket av prisskillnaden beror på att 1803r ofta är ordentligt sönderpolerade med mycket stretch i länkarna. Hittar du en skarp 1803 så är den nog prismässigt nära 18038 eller 18238.
Den ser trevlig ut. Väldigt kreativ annons får jag sägaRolex DayDate 36 President B/P ++unpolished++ säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 338 551 kr
Rolex Day-Date 36 Annons: 338 551 kr Rolex DayDate 36 President B/P ++unpolished++, Referensnummer 18238; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1990; Klocka med originallåda;www.chrono24.se
Känns som ett vettigt objekt sett till skick och tillbehör om någon letar 18238 och inte låter sig avskräckas av privatperson!
Ja den såg inte dum ut.Rolex DayDate 36 President B/P ++unpolished++ säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 338 551 kr
Rolex Day-Date 36 Annons: 338 551 kr Rolex DayDate 36 President B/P ++unpolished++, Referensnummer 18238; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1990; Klocka med originallåda;www.chrono24.se
Känns som ett vettigt objekt sett till skick och tillbehör om någon letar 18238 och inte låter sig avskräckas av privatperson!
Rekord? Börjar ju på 120' för risiga ex nu på chrono så knappast rekord. Dyrt dock.Ja den såg inte dum ut.
Edit - Nu tittade jag på priset. Det är väl typ rekord för en 18238?
Sen står det att referensen är 118238, men det är ju fel. Pinsamt fel dock i en övrigt så genomarbetad annons.
Wtf hände med priset? 260k nu juRekord? Börjar ju på 120' för risiga ex nu på chrono så knappast rekord. Dyrt dock.
Edit, den låg ute för 155' tidigare...
Rekord? Börjar ju på 120' för risiga ex nu på chrono så knappast rekord. Dyrt dock.
Edit, den låg ute för 155' tidigare...
Exakt. Trodde först att det var jag som var dum. Jag hade skrivit första svaret och sen inte skickat iväg det. Några timmar senare tryckte jag iväg svaret och sen kollade jag annonsen igen och då visade det sig att priset är typ 260k. Då editerade jag och skrev det där om rekordpris.Wtf hände med priset? 260k nu ju
Det går fort i hockey, jag länkade när den stod i 155.Exakt. Trodde först att det var jag som var dum. Jag hade skrivit första svaret och sen inte skickat iväg det. Några timmar senare tryckte jag iväg svaret och sen kollade jag annonsen igen och då visade det sig att priset är typ 260k. Då editerade jag och skrev det där om rekordpris.
155k vore billigt för ett opolerat ex i fullset. 260k är inte billigt...
Jag tyckte med det var lite konstigt men tänkte att det är väl något med den som jag inte förstårDet går fort i hockey, jag länkade när den stod i 155.
All time favorit !slänger in en härlig DD såhär en lördag.
Den undre ser bra mycket roligare ut i mina ögon!
Hade inte rekommenderat någon till det priset, borde gå att hitta klart bättre boetter.Får inget svar angående den i Italien, så då sneglade jag lite mot den här. Visserligen inte hidden clasp eller precis den tavla jag vill ha (köper en separat tavla kanske), men vad tycker ni om skickat på den här? Tycker inte den ser så otroligt polerad ut som många andra exemplar. Säljes också direkt av Chrono 24 om det nu är bättre.
Priset kan diskuteras, säger dom.
Rolex Day-Date Borke 18K (0,750) Gold Diamanten Herrenuhr Ref.... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 148 715 kr
Rolex Day-Date Annons: 148 715 kr Rolex Day-Date Borke 18K (0,750) Gold Diamanten Herrenuhr Ref...., Referensnummer 1807; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1978; Klocka med originalhandlinwww.chrono24.se
Edit: Alternativt den här som jag hittade nu, full set dessutom
Köp Rolex Day-Date 36 på Chrono24
Upptäck Rolex Day-Date 36-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesswww.chrono24.se
Den lär hålla ihop i måååånga år framöver. Däremot håller jag med om att man helst skall hitta en med mindre slitage, är trevligare.Om man bortser från den där stretchen.
Det ser ut som att länken lever på sista versen och inte tål att användas om det blåser hårdare än frisk bris.
Stretchen kändes inte superalarmerande i mina ögon men precis som du och aurum säger så lämnar den lite att önska men boetten kändes roligare än den med svart tavla.Om man bortser från den där stretchen.
Det ser ut som att länken lever på sista versen och inte tål att användas om det blåser hårdare än frisk bris.
De boetterna såg ju dock väldigt olika ut från fabrik också. Vet faktiskt inte vilken jag tycker är mest misshandlad. Inte helt klart.Stretchen kändes inte superalarmerande i mina ögon men precis som du och aurum säger så lämnar den lite att önska men boetten kändes roligare än den med svart tavla.
Jo absolut, dom biffigare boetterna tilltalar mig betydligt mer dock. Tycker generellt sett att dom ser tacksammare ut efter polering än dom nättare.De boetterna såg ju dock väldigt olika ut från fabrik också. Vet faktiskt inte vilken jag tycker är mest misshandlad. Inte helt klart.
I detta fall verkar de dock ha slipat ned ovansidan av bandhornen så pass att det blivit hålrum under glasringen? Slipning av bandhornens ovansida har blivit min pet peeve.Jo absolut, dom biffigare boetterna tilltalar mig betydligt mer dock. Tycker generellt sett att dom ser tacksammare ut efter polering än dom nättare.
Hör dig! Har också svårt för det. Det beror alltså på slipning av ovansida? Har aldrig begripit varför vissa ser ut så..I detta fall verkar de dock ha slipat ned ovansidan av bandhornen så pass att det blivit hålrum under glasringen? Slipning av bandhornens ovansida har blivit min pet peeve.