Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såja! Kul!Stella...
AD?En kär kollega söker en onyx dd (ej sexsiffrig). Servicetavla ok. Ngn som vill sälja en?
Tror frågan avser en klocka med onyxtavla?
Går inte att köpa lös tavla väl? Om man inte har en original trasig? Är väl enbart för byte?
Onyx går väl absolut att beställa. @SWCGår inte att köpa lös tavla väl? Om man inte har en original trasig? Är väl enbart för byte?
Lös tavla ok men fått för mig att onyxtavlor endast kan beställas som ersättare för en trasig dito. Men toppen om jag har fel! Isf mkt intressant med lös tavla!Onyx går väl absolut att beställa. @SWC
Kan ta lite tid om man har otur kanske.
Edit: missade att det handlade om hel klocka. Mina inlägg om onyx avser lös tavla.
Vet flera som beställt utan att lämna in en trasig. Rätt säker på att onyx inte är exchangeHQ.Lös tavla ok men fått för mig att onyxtavlor endast kan beställas som ersättare för en trasig dito. Men toppen om jag har fel! Isf mkt intressant med lös tavla!
Tavlan är bara att beställa. Ganska lång väntetid just hos samtliga svenska ADs. List är 25,400. Du kan gå god rabatt oftast, betalade 15’ senast för 2 månader sedan.En kär kollega söker en onyx dd (ej sexsiffrig). Servicetavla ok. Ngn som vill sälja en?
Onyx går väl absolut att beställa. @SWC
Kan ta lite tid om man har otur kanske.
Edit: missade att det handlade om hel klocka. Mina inlägg om onyx avser lös tavla.
Det får du köpa på andrahandsmarknaden.Är det någon som har koll på vad som gäller för burlwood? Helt kört gissar jag?
Folk har inte koll.Är det alltså bara att beställa en onyxtavla till en 5siffrig dd? Varför kostar då en dd med serviceonyx mkt mer än 15k extra?
Typ som jagFolk har inte koll.
Exakt. Jag var själv nära på att köpa en lös tavla till en 18239 för några månader sen. Hittade en för ca 8k som jag var nära på att slå till på. Sen fick jag rådet här i tråden att kolla med AD. 7500:- för en helt ny tavla inkl visare och arbete blev resultatet. Bara visare säljs ju för typ 4k begagnat.Folk har inte koll.
Exakt. Jag var själv nära på att köpa en lös tavla till en 18239 för några månader sen. Hittade en för ca 8k som jag var nära på att slå till på. Sen fick jag rådet här i tråden att kolla med AD. 7500:- för en helt ny tavla inkl visare och arbete blev resultatet. Bara visare säljs ju för typ 4k begagnat.
Själv hade jag alltså inte heller koll men nu är jag klokare tack vare hjälp i denna tråden.
Skiljer de sig åt de nya och äldre servicetavlorna? Såklart mkt svårare att hitta original.Vill man ha tidsenliga tavlor och tavlor som ej går att beställa blir det svårare och dyrare dock.
Tavlan är ju gudomligTrist tavla, men rolig boett.
Har jag en äldre klocka så föredrar jag en tavla som är lika gammal då den ofta har fått en annan ton.Skiljer de sig åt de nya och äldre servicetavlorna? Såklart mkt svårare att hitta original.
På onyx..?Har jag en äldre klocka så föredrar jag en tavla som är lika gammal då den ofta har fått en annan ton.
Tänkte mer på andra tavlor än sten.Skiljer de sig åt de nya och äldre servicetavlorna? Såklart mkt svårare att hitta original.
Nej stenen förändras inte? Tänker mer på blå osv där det kan vara en väldig skillnad.På onyx..?
Hängde inte med. Trodde diskussionen handlade om onyxtavlor.Nej stenen förändras inte? Tänker mer på blå osv där det kan vara en väldig skillnad.
Jag med...Hängde inte med. Trodde diskussionen handlade om onyxtavlor.
Ja.Jag med...
Kan man köpa onyxtavla från AD som är likadan som de man brukar se på 5siffriga DD med ServiceOnyxtavla? Det är min fråga