• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Stella...
4309156E-B840-479F-A8C8-5260017E416E.jpeg

Senast ändrad:
Onyx går väl absolut att beställa. @SWC

Kan ta lite tid om man har otur kanske.

Edit: missade att det handlade om hel klocka. Mina inlägg om onyx avser lös tavla.
Lös tavla ok men fått för mig att onyxtavlor endast kan beställas som ersättare för en trasig dito. Men toppen om jag har fel! Isf mkt intressant med lös tavla!

Jag väntade 2år på att få min onyx-tavla från svensk AD. Men det var för några år sen så behöver inte betyda något idag.

Onyx går väl absolut att beställa. @SWC

Kan ta lite tid om man har otur kanske.

Edit: missade att det handlade om hel klocka. Mina inlägg om onyx avser lös tavla.

Onyx går mycket väl att beställa. Rolex tillverkar dock tavlorna utefter beställning så levtid på 2-8 månader är inte ovanligt.
Listpris i EU är 1360€

Är det alltså bara att beställa en onyxtavla till en 5siffrig dd? Varför kostar då en dd med serviceonyx mkt mer än 15k extra?

Exakt. Jag var själv nära på att köpa en lös tavla till en 18239 för några månader sen. Hittade en för ca 8k som jag var nära på att slå till på. Sen fick jag rådet här i tråden att kolla med AD. 7500:- för en helt ny tavla inkl visare och arbete blev resultatet. Bara visare säljs ju för typ 4k begagnat.
Själv hade jag alltså inte heller koll men nu är jag klokare tack vare hjälp i denna tråden. 👍🏼

*Edit: Det var alltså en helt vanligt blå sunbursttavla jag köpte för 7500:- och ingen Onyx om någon har tolkat mitt svar så...

*Edit 2: Såhär ser den ut. Nu hoppas jag att alla eventuella tveksamheter är utredda! 😅
8A55EC7D-A46A-433E-91FF-9764603E36C6.jpeg

Senast ändrad:
Exakt. Jag var själv nära på att köpa en lös tavla till en 18239 för några månader sen. Hittade en för ca 8k som jag var nära på att slå till på. Sen fick jag rådet här i tråden att kolla med AD. 7500:- för en helt ny tavla inkl visare och arbete blev resultatet. Bara visare säljs ju för typ 4k begagnat.
Själv hade jag alltså inte heller koll men nu är jag klokare tack vare hjälp i denna tråden. 👍🏼

Vill man ha tidsenliga tavlor och tavlor som ej går att beställa blir det svårare och dyrare dock.

Tillbaka
Topp