Redo för sommar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! 79 enl uppgift men har inte kollat själv.Fin! Grattis! 83a?
Jag skulle titta efter skick istället för referens, men i stora drag:Är på jakt ute efter en DD i guld. Då det finns flertalet varianter på denna samt att de går tillbaka en tid så undrar jag här vilka era bästa tips är till en sökande som letar efter en DD i prisspannet 100-130k?
Tar tacksamt emot all typ av input
Oj! De begär alltså 100-110 typ för 18038 utan länk!!?? Det är i min värld alldeles för mkt. Du borde väl kunna hitta en hyggligt fin 18238 med länk för typ 150-160 tycker jag? Fast jag har haft fel förr…Det här med att hitta en DD i bra skick var svårare än jag trodde.
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en icke sönderpolerad DD 18238/18038 utan originallänk, alltså med typ ett läderband istället? T.ex dessa två:
Rolex Day-Date 36 18038 | Chrono24
Köp Rolex 18038 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Rolex Day-Date 36 18K (0,750) Diamanten Herrenuhr Oyster... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 109 113 kr
Rolex Day-Date 36 Annons: 109 113 kr Rolex Day-Date 36 18K (0,750) Diamanten Herrenuhr Oyster..., Referensnummer 18038; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1982; Lokalisering: Tyskland, Cwww.chrono24.se
Oj! De begär alltså 100-110 typ för 18038 utan länk!!?? Det är i min värld alldeles för mkt. Du borde väl kunna hitta en hyggligt fin 18238 med länk för typ 150-160 tycker jag? Fast jag har haft fel förr…
Lägg ut en köpes här på KS till att börja med. Sen är det nog lite knivigt generellt att hitta äldre ex som inte är nerpolerade tyvärr. Bra skick kostar extra.Mitt mål har varit att hitta en hyfsat fin med länk för ~150k. Men det är svårt tycker jag Oftast riktigt polerade bezels..
Tycker också att 110 utan länk låter mycket, men jag har inte bra koll faktiskt.
Tror jag fortsätter vänta på att någon med länk dyker upp för ett hyfsat pris istället ändå Den som väntar på nånting gott!
Jälmers ur har en 18038 till salu för 155k såg jag nu precis på Insta. Svårt att bedöma skicket baserat på de få bilderna men länken verkar rätt rasslig även om boetten ser ok ut vid första anblick.Mitt mål har varit att hitta en hyfsat fin med länk för ~150k. Men det är svårt tycker jag Oftast riktigt polerade bezels..
Tycker också att 110 utan länk låter mycket, men jag har inte bra koll faktiskt.
Tror jag fortsätter vänta på att någon med länk dyker upp för ett hyfsat pris istället ändå Den som väntar på nånting gott!
Fin tavla, ok boett och vad som ser ut att vara en rasslig länkJälmers ur har en 18038 till salu för 155k såg jag nu precis på Insta. Svårt att bedöma skicket baserat på de få bilderna men länken verkar rätt rasslig även om boetten ser ok ut vid första anblick.
Riktigt läcker!Hepp. Då har man blivit med DD.
Svårt att fånga tavlan i dagens väder
Tack! Verkligen helnöjd. Din vita är inte så tokig hellerRiktigt läcker!
Om jag någonsin kommer till skott så blir exakt den kombinationen min nästa DD!
Riktigt fin den där! Stort grattis
Snyggt! Här kommer min 5-siffriga. Fantastisk kombinationmed det gröna
Tack. Det känns väldigt bra med en DD i samlingen.Riktigt fin den där! Stort grattis
Redo för sommar
Skulle säga kombinationen av ädelmetal, tyngd, trevliga urtavlor, 40mm sitter perfekt tycker jag. Väldigt robust klocka! Fungerar också till alla sammanhang. Komplikationen med dag är rolig men inte livsavgörandeHej här i systertråden (själv DJ-ägare). Gör ett snabbesök med en fråga. DD är verkligen sjukt fina med en härlig historia. Men vad är det som lockar er till DD och inte DJ som kostar en tredjedel? Länk eller det faktum att det är ädelmetall med dess tyngd? Dagkomplikationen eller all of the above? Trillar väl själv dit snart… Gillar själv att det finns en 40 - har aldrig tyckt om DJ 41…
Tycker DJ blivit lite för vanligt & tråkigt (ägt 4st innan). Ser det på var & varannan i Stockholm exempelvis. Då är det roligare med något exklusivare och lite ovanligare i ädelmetall. Därav har jag tänkt köpa en iaf inom en snar framtid.Hej här i systertråden (själv DJ-ägare). Gör ett snabbesök med en fråga. DD är verkligen sjukt fina med en härlig historia. Men vad är det som lockar er till DD och inte DJ som kostar en tredjedel? Länk eller det faktum att det är ädelmetall med dess tyngd? Dagkomplikationen eller all of the above? Trillar väl själv dit snart… Gillar själv att det finns en 40 - har aldrig tyckt om DJ 41…
Presidentlänken är ett trevligt plus. Ädelmetall är förstås det bästa men det kan man ju faktiskt få sin datejust i också. Haft både datejust i stål och guld (kanske även TT?) samt daydate. Daydate är imo oftast lite roligare med sitt dagfönster och lite mer val av roliga tavlor osv. Datejust i stål är som någon skrev ovan, sjukt vanliga och ger mig lite Första-dyra-klockan-vibb.Hej här i systertråden (själv DJ-ägare). Gör ett snabbesök med en fråga. DD är verkligen sjukt fina med en härlig historia. Men vad är det som lockar er till DD och inte DJ som kostar en tredjedel? Länk eller det faktum att det är ädelmetall med dess tyngd? Dagkomplikationen eller all of the above? Trillar väl själv dit snart… Gillar själv att det finns en 40 - har aldrig tyckt om DJ 41…
Var det en diamanttavla som målades om eller lades de också till i efterhand? Stiligt!
Det var en diamant tavla som målades SåVar det en diamanttavla som målades om eller lades de också till i efterhand? Stiligt!