• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Förstår inte vad du menar? Bandhornen är inte speciellt höga, bandet sitter nära boett och ovansida bandhorn. Lite beroende referens och skick då.
Klockan blir att se väldigt hög ut, provade på en 18038 och även på 18238 och klockan svällde ytterligare på läder så länken åkte på direkt.
Blir något helt annat med endlinksen som är på 11813x, tar bort det fula gapet och trollar bort lite av knubbigheten.

Klockan blir att se väldigt hög ut, provade på en 18038 och även på 18238 och klockan svällde ytterligare på läder så länken åkte på direkt.
Blir något helt annat med endlinksen som är på 11813x, tar bort det fula gapet och trollar bort lite av knubbigheten.
Håller inte med om man har rätt tjocklek på bandet. Men man upplever saker på olika vis.

+1

AM endlinks hade bara sett knasigt ut i min värld…
Ser varken ”knasigt” ut eller är am.
EF59E589-D176-4492-B4F9-B5DCEC9D5D27.jpeg

DD fick ett nytt lås till presidentbandet runt år 2000. Om jag har förstått det rätt så ska F-serie ha det nya. Vad skiljer nya mot gamla? Hur ser man skillnad? Nån som kan lägga upp några bilder så man kan jämföra?

Lite svårt att förstå hur en sån liten klocka på 36mm kan väga så mycket. Guldsub ligger väl på runt samma som denna tror jag. Stålsub runt 150 kanske?

Tillbaka
Topp