• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Jag har nyligen beställt en DD40 och undrar hur det är att anpassa storleken på den.
Den har ju inte easylink vad jag förstår, men finns de tre "hålen" man kan välja för 2mm justeringar? Misstänker att de inte heller finns..

Återstår då är väl bara att anpassa genom att ta bort länkar, och då är frågan hur många mm är varje länk?

God jul på er!

Jag har nyligen beställt en DD40 och undrar hur det är att anpassa storleken på den.
Den har ju inte easylink vad jag förstår, men finns de tre "hålen" man kan välja för 2mm justeringar? Misstänker att de inte heller finns..

Återstår då är väl bara att anpassa genom att ta bort länkar, och då är frågan hur många mm är varje länk?

God jul på er!

Vissa är tvungna att köpa en sån här för den "optimala" passformen

God fortsättning DD familjen.
100C3608-42DB-4C8A-8A4E-951BA6FB8093.jpeg

Någon som har koll på vilken referens lådan till 18239 har? Har det alltid varit samma genom åren som 18239 tillverkades?
Jag har en från -95 och funderar på en låda men jag vill vara säker på att det är rätt.

Hej gott folk! Funderar på att införskaffa ett svart krokoband till min DD onyx 36mm, har nån nått tips på vad man kan köpa? Gärna lite ”fluffigare” band samt mjukt. Typ lite vacheron känsla.. sen har nån koll på var man kan få tag på original Rolex spänne i guld? Ej deploymant

Hej gott folk! Funderar på att införskaffa ett svart krokoband till min DD onyx 36mm, har nån nått tips på vad man kan köpa? Gärna lite ”fluffigare” band samt mjukt. Typ lite vacheron känsla.. sen har nån koll på var man kan få tag på original Rolex spänne i guld? Ej deploymant
Rolex spänne går köpa hos AD. Tyvärr är de väl snuskigt dyra? @SWC

640B7A57-E713-4995-B084-AC1A15F8CEFD.jpeg

915F8710-322A-4734-BBF7-412AFCACA5F0.jpeg

02AAC412-B085-4EDD-BEDB-168E1EA2F214.jpeg

Hermès 20/18mm med Rolex spänne i solitt guld samt Rolexbandstift för läderband.

Alltid värt ett försök…🤣
Vad betalade du för bandet? Och har du koll på vilket spänne som behövs för 18238?
Beror på vilket band du kör och hur brett det är för spännet (se min tidigare post)
Kör ju Hermès band men Rolex bandstift och framförallt Rolex spännet var snordyrt men helt klart värt det i slutändan.
Snacka med din lokala AD för spänne och bandstift så kan de beställa.

Senast ändrad:
Vad tror du det kostar?
Förgyllt 16mm ca 2-3000kr om jag minns rätt (solitt 18mm ca 7000kr tror jag) men sen måste du ha de andra bandstiften också (då de som är till presidentlänken förmodligen kommer ha sönder läderbandet.) Minns inte exakt pris på bandstiften men har för mig att de kostade några tusenlappar också.
Kan kolla exakta priser och återkomma.

Senast ändrad:
Jag fördrar vanligtvis klockor på länk men den här med sin svarta tapestry tavla gör sig otroligt bra ihop med det svarta läderbandet :pompus: Bara att gratulera till en så fin klocka:)
Tack! Skönt att kunna varva läderbandet med presidentlänken när man vill ”dressa ned” klockan lite. Dock har jag bara kört den här combon när jag dressat upp mig själv hahaha. :)

Finns det endlinks likt 118138 att köp till den? Ser jäkligt bra ut rakt uppifrån men annars blir det lite väl högt mellan band och boett

Vet ej, har aldrig sett. Inget jag stör mig på iallafall…
Det finns ett gäng olika tillverkare av endlinks en googlesökning bort men inga officiella mig veterligen. Jag sonderade marknaden för ett par år sen men kom aldrig till skott. Har för mig att det såldes ett par här på k&s för ett par år sen, men kan minnas fel.

Tillbaka
Topp