• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Superjubilee på en day date hade varit en fullträff för mig
Någon som har testat?
E08B7251-DF5E-41F5-983A-1050CC09EFE2.jpeg

80E2CA55-1A25-4286-B70C-34B075A3F76A.jpeg

Jag är på jakt efter en DD i vitguld. Är inne på en 118239. Någon som har några tankar? Känns det rimligt att kunna hitta en för runt 200k?

Så bra skick som möjligt är ju önskvärt, inte överdrivet noga med alla tillbehör egentligen. Vilken ref kommer med nya låset?
Både gamla och nya låset förekommer på 118239 beroende på årsmodell. Det och pappers/plastcert samt engraved rehaut är det som kan skilja inom refen. Sen naturligtvis oyster resp president.

Hej alla DD-experter!

Har någon av er koll på om man kan montera guldvisare från en tvåtons DJ på en DD? Skulle framöver vilja byta visare (helst no lume) på min 1803a men det verkar vara djävulskt svårt att hitta reservdelar till fyrsiffrig ref. DJ-händer kryllar det ju av så jag hoppas att nån fyrsiffrig ref passar. Vet att händerna till femsiffrig DJ går att montera på femsiffrig DD.

Tack på förhand!

Tillbaka
Topp