Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det verkligen så kinkigt numera? Läste dom till sig det via cert? Isåfall kanske lämna cert hemma. Hade hur som vänt mig till annan AD. Övertygad om att det ska gå.På jakt efter en vettigt prissatt stick-dial till min 18239, är det någon som sitter på en bra kontakt? AD vägrar ju byta eftersom ”klockan kom med romanska nummer” när den ursprungligen såldes.
Har iof bara testat nymans och de var inte så pigga på det. Ska testa Rob Engström!Är det verkligen så kinkigt numera? Läste dom till sig det via cert? Isåfall kanske lämna cert hemma. Hade hur som vänt mig till annan AD. Övertygad om att det ska gå.
Testa Rob. Dom är lätta att ha att göra med. Bytt tavla där flera gångerHar iof bara testat nymans och de var inte så pigga på det. Ska testa Rob Engström!
Det är nog denna det länkats till tidigare: https://klocksnack.se/threads/den-ultimata-rolexurtaveltråden.89574/På tal om tavlor - finns det något ställe där man kan se vilka tavlor som man fortfarande kan beställa hos AD?
Har för mig att jag såg en lista här på forumet tidigare, men hittade den inte.
Ja ta och ring runt lite!Har iof bara testat nymans och de var inte så pigga på det. Ska testa Rob Engström!
Det är nog denna det länkats till tidigare: https://klocksnack.se/threads/den-ultimata-rolexurtaveltråden.89574/
Jag gjorde ett byte från roman till stick och behöll gamla tavlan utan konstigheter hos Bergströms i våras, på en platinaPå jakt efter en vettigt prissatt stick-dial till min 18239, är det någon som sitter på en bra kontakt? AD vägrar ju byta eftersom ”klockan kom med romanska nummer” när den ursprungligen såldes.
Thanks! Jag ska se mig runt utanför nymansJag gjorde ett byte från roman till stick och behöll gamla tavlan utan konstigheter hos Bergströms i våras, på en platina
KlocksalongenFinns det något effektivt sätt att reducera stretch i 18238/18239 president länk utan att skicka utomlands för 5 miljoner SEK Tacksam för tips.
Snygg!Nu är jag ÄNTLIGEN med i Day Date-klubben! En fin 1803a från 76 med silvrig wide boy-tavla. Plexi is sexi!
Jag personligen hade gått för en med det nyare låset om jag skulle köpt en 118239. Tycker det bidrar med en höjd kvalitetskänslaHej! Ny här på forumet
Jag tänkte eventuellt köpa denna klocka från Japan (har en kompis som är där nu). Är verkligen ingen expert så passar på att fråga er. Hur ser denna 118239 ut för er? Något som ser konstigt/skumt ut?
K-serie (mid 2001)
Clasp: DT6
Bracelet: 83859
Hej! Ny här på forumet
Jag tänkte eventuellt köpa denna klocka från Japan (har en kompis som är där nu). Är verkligen ingen expert så passar på att fråga er. Hur ser denna 118239 ut för er? Något som ser konstigt/skumt ut?
K-serie (mid 2001)
Clasp: DT6
Bracelet: 83859
Jag personligen hade gått för en med det nyare låset om jag skulle köpt en 118239. Tycker det bidrar med en höjd kvalitetskänsla
Kul! Ungefär 190t krJag tycker den ser ut att vara i princip oanvänd. Jättefin!
Hur ser det ut med tillbehör och pris?
Jag visste inte att det fanns olika lås på 118239? Vad är skillnaden mellan detta och det nyare? @Luckyluciano?
Ser väldigt fin ut! Priset är inte alls tokigt. Värt att känna till är att tavlan sannolikt tillhör femsiffrig referens men är väl en petitess.Kul! Ungefär 190t kr
Ingår (Google translate, så lite konstig översätting kanske):
Outer box (damaged)
Inner box (with thin dirt)
Booklet
Green Tag
Leather case
Calendars
Warranty card (no date stated/overseas)
Vilket år är klockan från?På jakt efter en vettigt prissatt stick-dial till min 18239, är det någon som sitter på en bra kontakt? AD vägrar ju byta eftersom ”klockan kom med romanska nummer” när den ursprungligen såldes.
Jag tycker den ser ut att vara i princip oanvänd. Jättefin!
Jag visste inte att det fanns olika lås på 118239? Vad är skillnaden mellan detta och det nyare? @Luckyluciano?
Hittade tyvärr inga bra bilder så hoppas de här dugerJag tycker den ser ut att vara i princip oanvänd. Jättefin!
190k?? Det låter alldeles för billigt?Kul! Ungefär 190t kr
Ingår (Google translate, så lite konstig översätting kanske):
Outer box (damaged)
Inner box (with thin dirt)
Booklet
Green Tag
Leather case
Calendars
Warranty card (no date stated/overseas)
N serienummer så 1991Vilket år är klockan från?
Ok och det står roman dial på certet?N serienummer så 1991
Brukar det verkligen stå på certet?Ok och det står roman dial på certet?
Det var ju det som var frågan? Hur skulle Nymans annars veta vad klockan såldes med för tavla, det kanske stod på orginalkvittot?Brukar det verkligen stå på certet?