• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Alexander

Panerai
2-Faktor
Det var ju det som var frågan? Hur skulle Nymans annars veta vad klockan såldes med för tavla, det kanske stod på orginalkvittot?
Står ju på vissa cert. Vill tro att gemensam nämnare är sålda inom USA men någon kan säkert detta bättre. Låter som att det framgick genom certet hos AD eller var det bara jag som tolkade det så?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Som svar på frågan om tavla på cert
Screenshot_20221119_214957.jpg
Screenshot_20221119_215016.jpg
 

Jakord

Breitling
190k?? Det låter alldeles för billigt?
Om du har bra koll på säljare/kompis som köper så hade jag inte tvekat en sekund.
Fråga om pappret till klockan (118239),
  • Dels är inte seriernummret perforerat utan utskrivet (eller så ser det bara ut så bilden?), är det korrekt för K-serie?
  • Finns inget datum eller namn på pappret? Är det skumt?
 

Bilagor

  • 4A05184E-FEA9-42CA-BDB7-BEA3023C83CB.jpeg
    4A05184E-FEA9-42CA-BDB7-BEA3023C83CB.jpeg
    704.8 KB · Visningar: 18
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fråga om pappret till klockan (118239),
  • Dels är inte seriernummret perforerat utan utskrivet (eller så ser det bara ut så bilden?), är det korrekt för K-serie?
  • Finns inget datum eller namn på pappret? Är det skumt?
Jag är ingen expert på cert men jag tror att det har varit vanligt genom tiderna att dessa inte blivit helt korrekt ifyllda från butikerna.
 

Martensson

Breitling
2-Faktor
Det var ju det som var frågan? Hur skulle Nymans annars veta vad klockan såldes med för tavla, det kanske stod på orginalkvittot?
Det står ingen referens på certet men de har som generell "regel" att inte ändra saker. Exempelvis min 16710 så vägrade de byta till en pepsi bezel (även om det inte heller framgick utav cert) eftersom jag hade en helt svart på. De var dock helt ok med att byta om jag själv köpte en pepsi bezel och tog med. Testade dock Rob E, där var det inga problem så verkar vara lite halvt efter relation och humör misstänker jag.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Det står ingen referens på certet men de har som generell "regel" att inte ändra saker. Exempelvis min 16710 så vägrade de byta till en pepsi bezel (även om det inte heller framgick utav cert) eftersom jag hade en helt svart på. De var dock helt ok med att byta om jag själv köpte en pepsi bezel och tog med. Testade dock Rob E, där var det inga problem så verkar vara lite halvt efter relation och humör misstänker jag.

Men tavlan som sitter i din klocka är av senare modell än din klocka så den är redan ändrad, det borde vara uppenbart för dem kan man tycka.
 

Martensson

Breitling
2-Faktor
Men tavlan som sitter i din klocka är av senare modell än din klocka så den är redan ändrad, det borde vara uppenbart för dem kan man tycka.
Dubbelt svar på den;
1. Misstänker att personalen inte alltid är så kunnig även om de är AD från vissa varumärken.
2. Om det stämmer var det mer än vad jag visste. Vad baserar du det på? Verkar ju finnas en hel del 18239 med roman silver dial från 89 - 92, vilket är motsvarande period för en N-serienummer.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Dubbelt svar på den;
1. Misstänker att personalen inte alltid är så kunnig även om de är AD från vissa varumärken.
2. Om det stämmer var det mer än vad jag visste. Vad baserar du det på? Verkar ju finnas en hel del 18239 med roman silver dial från 89 - 92, vilket är motsvarande period för en N-serienummer.

Tavlan i din klocka är producerad från ca 1998 och framåt.
Klart roligare med en tidsenlig tavla om du ändå ska byta IMO, köp ngt beggat. Det du beställer från AD kommer se likadant ut som det du har.
 
Topp