PT-tavla…Fanns den där tavlan orginal till wg också eller var det en plat tavla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
PT-tavla…Fanns den där tavlan orginal till wg också eller var det en plat tavla?
Jag kanske inte ska ge mig in mer på detta med tavlor, men finns det ens dia-tavlor med lysmassa? Om det gör det så ska visarna också ha lysmassa.Om tavlan till 18238/18239 även med diamanter har små lumin-prickar så ska väl visarna också ha lumin?
Tänker på tex the tale teller’s 18238 på föregående sida härJag kanske inte ska ge mig in mer på detta med tavlor, men finns det ens dia-tavlor med lysmassa? Om det gör det så ska visarna också ha lysmassa.
Som sagt var - jag får sluta killgissa här, men du har rätt. På föregående sida finns det två DD med diamanter och lumepluppar. Båda har dock lume i visarna som jag sade så där hade jag iaf inte helt fel.Tänker på tex the tale teller’s 18238 på föregående sida här
Tämligen säker på att den färgen är exklusiv för platinum..Fanns den där tavlan orginal till wg också eller var det en plat tavla?
Helt sjukt!Ändå såld för den nätta summan 2,8 miljoner SEK
Rolex Day-Date 18206 'Onyx' - Amsterdam Vintage Watches
amsterdamvintagewatches.com
Otrolig sexig combo men lite för mycket för mig i detta skedetVar ett tag sedan man var i denna tråden!
Någon som har koll om DD 36mm ref 118239, 18239 finns med sk glacier dial? Eller är det endast platina som har den
Mvh
Finns enbart till Platina.Någon som har koll om DD 36mm ref 118239, 18239 finns med sk glacier dial? Eller är det endast platina som har den
Mvh
Nu är det väl ca 2 år sedan jag köpte stick-dial hos ad men vill minnas att jag den gången betalade 7-8k ink monteringVad är aktuella priser för urtavla till 118239 från AD? Primärt blå och cherry
Mvh
Ingår väl även nya visare i priset då har jag för mig?Nu är det väl ca 2 år sedan jag köpte stick-dial hos ad men vill minnas att jag den gången betalade 7-8k ink montering
Stämmer braIngår väl även nya visare i priset då har jag för mig?
Samma här.Nu är det väl ca 2 år sedan jag köpte stick-dial hos ad men vill minnas att jag den gången betalade 7-8k ink montering
Precis, jag tror det är samma pris på alla ”stickdials” oavsett färg. Med reservation för att det kan variera mellan olika AD’s.Samma här.
Jag köpte tavla till 18239 i mars 2021 och det gick lös på 7500:- inkl visare (ej diamanter då eller nåt annat exklusivt givetvis).
WOW!Ändå såld för den nätta summan 2,8 miljoner SEK
Rolex Day-Date 18206 'Onyx' - Amsterdam Vintage Watches
amsterdamvintagewatches.com
Såldes en på k&s i somras, där begärdes 185’ med svart dia. Idag kom det ut en med champagne dia för 199’ så nånstans där i krokarna bör den väl hamna. Kanske lite beroende på antal länkbitar samt servicehistorikIntresset för en Day-date svalande men har återigen blivit sugen och fått chans att köpa en väns skarpa 18238 utan papper. Svart diatavla.
Missat helt vad man kan tänkas ge för en sådan för vill inte lowballa honom. Tips?
Den nya platina-referensen med fluted ring och onyx hade ju varit perfekt exit-klocka
Intresset för en Day-date svalande men har återigen blivit sugen och fått chans att köpa en väns skarpa 18238 utan papper. Svart diatavla.
Missat helt vad man kan tänkas ge för en sådan för vill inte lowballa honom. Tips?
Det var nog min. Har för mig att den såldes för 180.Såldes en på k&s i somras, där begärdes 185’ med svart dia. Idag kom det ut en med champagne dia för 199’ så nånstans där i krokarna bör den väl hamna. Kanske lite beroende på antal länkbitar samt servicehistorik