• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Tänker på tex the tale teller’s 18238 på föregående sida här
Som sagt var - jag får sluta killgissa här, men du har rätt. På föregående sida finns det två DD med diamanter och lumepluppar. Båda har dock lume i visarna som jag sade så där hade jag iaf inte helt fel. :oops:

Var ett tag sedan man var i denna tråden!

IMG_6185.jpeg

IMG_6111.jpeg

Senast ändrad:
Intresset för en Day-date svalande men har återigen blivit sugen och fått chans att köpa en väns skarpa 18238 utan papper. Svart diatavla.
Missat helt vad man kan tänkas ge för en sådan för vill inte lowballa honom. Tips?

Intresset för en Day-date svalande men har återigen blivit sugen och fått chans att köpa en väns skarpa 18238 utan papper. Svart diatavla.
Missat helt vad man kan tänkas ge för en sådan för vill inte lowballa honom. Tips?
Såldes en på k&s i somras, där begärdes 185’ med svart dia. Idag kom det ut en med champagne dia för 199’ så nånstans där i krokarna bör den väl hamna. Kanske lite beroende på antal länkbitar samt servicehistorik

Såldes en på k&s i somras, där begärdes 185’ med svart dia. Idag kom det ut en med champagne dia för 199’ så nånstans där i krokarna bör den väl hamna. Kanske lite beroende på antal länkbitar samt servicehistorik
Det var nog min. Har för mig att den såldes för 180.

Senast ändrad:
Ny här på forumet och väldigt sugen på en day date i vitguld. Blir inte mindre sugen när man scrollar igenom alla bilder på era fina klockor här i tråden. Vill gärna ha en en 5-siffrig. Har hittat en 18039 hos en handlare i Köln via Chrono24.
Har nån vänlig själ här möjlighet att ge lite input på skicket på klockan i relation till nedan bilder. Är tex stretechen i länken vad man kan förvänta sig etc. Klokan är från 1980 och kommer med Box och Cert. Handlaren verkar dock helt ointresserad av att gå ner i pris överhuvudtaget ( 235k SEK med nuvarande Eurokurs ), iallfall än så länge. Men vad är rimligt att betala för ett dyl exemplar?

Väldigt tacksam för input.

Bilagor

• DD1.jpg
    DD1.jpg
    42.6 KB · Visningar: 27
  • DD2.jpg
    DD2.jpg
    43.4 KB · Visningar: 27
  • DD3.jpg
    DD3.jpg
    46 KB · Visningar: 26
  • DD4.jpg