• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Det har blivit dags att försöka införskaffa en Day- Date och har ganska bra bild av vad jag vill ha för tavla osv. Men undrar om det är nån som sitter på nån bra genomgång av de olika referenserna så jag kan fokuserar på de jag specifikt vill ha när jag börjar leta objekt. Har hittat några som beskriver de olika i löpande text men skulle vilja ha en där man ser de olika referenserna på bild, typ sammanställt. Har jag googlat? Ja. Är jag lite lat? Också ja.

Det har blivit dags att försöka införskaffa en Day- Date och har ganska bra bild av vad jag vill ha för tavla osv. Men undrar om det är nån som sitter på nån bra genomgång av de olika referenserna så jag kan fokuserar på de jag specifikt vill ha när jag börjar leta objekt. Har hittat några som beskriver de olika i löpande text men skulle vilja ha en där man ser de olika referenserna på bild, typ sammanställt. Har jag googlat? Ja. Är jag lite lat? Också ja.

Jag skrev en guide för 1803 för länge sen. Den innehåller en tidslinje på händelser from 1956-2008 iaf om du vill få en kort sammanfattning vad som skett under åren.

Bump
IMG_5259.jpeg

Tjena.
Jag skulle vilja komplettera min 118238 med ett svart eller grönt läder för att göra den lite mer dressad i vissa situationer.
Är det någon som har bra tips på var man ska leta straps? Visst kan man köpa Rolex original, men jag har inte lust att betala typ 10k för ett band utan spänne...
Vad tror ni om detta tex? Nån som prövat?

1709973426519.png

Tjena.
Jag skulle vilja komplettera min 118238 med ett svart eller grönt läder för att göra den lite mer dressad i vissa situationer.
Är det någon som har bra tips på var man ska leta straps? Visst kan man köpa Rolex original, men jag har inte lust att betala typ 10k för ett band utan spänne...

1709973426519.png
Molequin är ju tokhyllat och tvivlar inte att detta är av bra kvalité. De är oftast lite tunnare och mjukare än andra band. Men just deras aligatorband har jag inte upplevt i verkligheten. Tycker produktbilderna ser så glansiga och färgglada ut så har aldrig tryckt på köp. Men hade uppskattat bilder om det finns någon på forumet som har dessa.

Jag är givetvis även intresserad ifall någon har ett passande band att sälja.

Tjena.

1709973426519.png
Har testat just det där bandet i samma färg tom 😊
Fenomenalt! Vet inte hur det åldras men mjukt och följsamt direkt ur lådan. Relativt tunt men gissar att det funkar på DD.

IMG_4324.jpeg
IMG_4325.jpeg

Har testat just det där bandet i samma färg tom 😊
Fenomenalt! Vet inte hur det åldras men mjukt och följsamt direkt ur lådan. Relativt tunt men gissar att det funkar på DD.

IMG_4324.jpeg
IMG_4325.jpeg
Grymt!
Frågan är bara om man ska köra på svart eller grönt. Grön tavla ger ju att det vore kul, men svart kanske blir mer allround.

Grymt!
Frågan är bara om man ska köra på svart eller grönt. Grön tavla ger ju att det vore kul, men svart kanske blir mer allround.
Tror mer på grönt än svart till grön tavla. Vill minnas att det här bandet var lite mindre grönt än det ser ut på bilderna och lite mörkare.

Om inte grönt så håller jag med Rob ovan om brunt hellre än svart

Edit: skulle argumentera för att grönt är mer allround. Jag har tex inte brunt band med svarta skor men det kanske bara är jag

Snabb research med Google bildsök ger dig helt rätt. Så får det bli.

Är det total galenskap att köpa Quick release springbars? Den kommer ju inte användas till särskilt äventyrliga övningar tänker jag.
Helt klart QR. Har haft det i alla guldklockor. Cartier levererar tom ädelmetall med qr i stål nuförtiden

Det dök upp ett begagnat Molequin Alzan läder här på KS så jag nöp det för att prova på min DD. Jag vet inte jag…
Jag får ge det lite mer tid men jag är inte övertygad.
IMG_5800.jpeg
IMG_5799.jpeg

Nåt sånthär då kanske?
Finns ju i olika bruna nyanser men Brown kanske är det som passar bäst?

IMG_5804.jpeg

Annan variant Bordeaux:
IMG_5805.jpeg

Eller Caramel?:
IMG_5806.jpeg
Bara FYI så kör molequin 15% på hela sortimentet till helgen. Jag hade fortfarande gått på grönt molequin croco till din klocka. De är inte speciellt tjocka. På min reverso var det just det som ställde till det - den krävde ett tjockare band.

IMG_4259.jpeg

Tillägg: OM du är öppen för mer casual så tror jag grained calf eller tom mocka skulle sitta som en smäck men då utan kontrastsöm

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp