• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

BankAnden

Panerai
Nåt sånthär då kanske?
Finns ju i olika bruna nyanser men Brown kanske är det som passar bäst?

IMG_5804.jpeg



Annan variant Bordeaux:
IMG_5805.jpeg


Eller Caramel?:
IMG_5806.jpeg
Mörkbrunt eller som tidigare lobby - mörkgrönt. Bordeaux blir nog för mycket julgran med vinrött/gult/grönt och du ville väl ha lite mer formellt, har jag för mig
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Molequin har en MTO-tjänst där du kan be om extra thin samt matt. Kostar 25€ utöver ordinarie pris.

Finns en knapp med Made to order i menyträdet.
Jag har frågat om matt läder på MTO och fick svaret att de inte jobbar med matta läder.
När fick du detta bekräftat?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Molequin har en MTO-tjänst där du kan be om extra thin samt matt. Kostar 25€ utöver ordinarie pris.

Finns en knapp med Made to order i menyträdet.
Lite varning för molequin mto dock som misslyckats med 3 av 3 beställningar jag gjort. Har lärt mig att hålla mig till standardsortimentet.

@Öbo vad tror du om matt grönt från delugs då? Såg ganska trevligt ut imo
20210523-DSC04934.jpg

 

Stein

Cartier
Lite varning för molequin mto dock som misslyckats med 3 av 3 beställningar jag gjort. Har lärt mig att hålla mig till standardsortimentet.

@Öbo vad tror du om matt grönt från delugs då? Såg ganska trevligt ut imo
20210523-DSC04934.jpg

Oj, jag har aldrig provat själv. Kan du berätta mer vad de misslyckats med?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Oj, jag har aldrig provat själv. Kan du berätta mer vad de misslyckats med?
Första gången skickade de fel del, jag beställde en längre kl 12 del och de skickade den andra. Vi stämde av flera gånger under processen så helt ofattbart att det kom fel.

Andra gången gjorde de samma fel(!) men dessutom gjorde de box stitch på ena delen på ett saffiano band så de två delarna inte ens matchade varandra.
IMG_1597.jpeg


Iom att det var lång väntetid ruttnade jag på det och gav upp då. Fick pengarna tillbaka.

Tredje gången var ett halvår efter de första. Då ville jag också ha ett längre band och det fick jag förvisso men då gjorde de det i fel färg. Dessutom missade ett stygn på varje sida så att stygnen går olika nära boetten så att säga och det ser taffligt ut.
IMG_5414.jpeg


Det sista är ännu mer ofattbart med tanke på den historien vi har och att de sa flera gånger i kommunikationen att "vi ska verkligen gära bättre den här gången" osv. Man kan ju tycka att de kanske borde dubbelkollat en extra gång.
 

Stein

Cartier
Första gången skickade de fel del, jag beställde en längre kl 12 del och de skickade den andra. Vi stämde av flera gånger under processen så helt ofattbart att det kom fel.

Andra gången gjorde de samma fel(!) men dessutom gjorde de box stitch på ena delen på ett saffiano band så de två delarna inte ens matchade varandra.
IMG_1597.jpeg


Iom att det var lång väntetid ruttnade jag på det och gav upp då. Fick pengarna tillbaka.

Tredje gången var ett halvår efter de första. Då ville jag också ha ett längre band och det fick jag förvisso men då gjorde de det i fel färg. Dessutom missade ett stygn på varje sida så att stygnen går olika nära boetten så att säga och det ser taffligt ut.
IMG_5414.jpeg


Det sista är ännu mer ofattbart med tanke på den historien vi har och att de sa flera gånger i kommunikationen att "vi ska verkligen gära bättre den här gången" osv. Man kan ju tycka att de kanske borde dubbelkollat en extra gång.
Sjukt! Handgjort i alla ära, men detta är ju bara rent slarv. Tråkigt att höra, jag som varit lite sugen på tjänsten.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lite varning för molequin mto dock som misslyckats med 3 av 3 beställningar jag gjort. Har lärt mig att hålla mig till standardsortimentet.

@Öbo vad tror du om matt grönt från delugs då? Såg ganska trevligt ut imo
20210523-DSC04934.jpg

Ser superläckert ut!
Jag kikar vidare.

Vet ni hur lång leverans det brukar vara på standardband från Molequin förresten?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som vet när Rolex slutade med möjligheten att köra Oyster på 36mm DD? Jag vill minnas att jag tittat ganska nyligen på Rolex hemsida och att det då gick att konfigurera en DD med Oyster, men nu när jag var inne idag och kollade efter deras nya släpp så ser jag att det bara finns Presidentlänk med/utan diamanter att välja på.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Är det någon som vet när Rolex slutade med möjligheten att köra Oyster på 36mm DD? Jag vill minnas att jag tittat ganska nyligen på Rolex hemsida och att det då gick att konfigurera en DD med Oyster, men nu när jag var inne idag och kollade efter deras nya släpp så ser jag att det bara finns Presidentlänk med/utan diamanter att välja på.
Det har inte funnits Oyster till 12-serien som släpptes 2019. Vet inte om de körde med Oyster-alternativet ända till slutet på 11-serien eller om den togs bort tidigare.
 
Topp