• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Var ett tag sen man posta här
image.jpeg
 
Nä, sorry. Var ett skämt om att stellatavlorna är en sån djungel så det är sjukt svårt att veta om de är äkta eller inte. :)

Förvisso. Vill ändå tro att man kan hitta en legit om man lägger manken till och letar via rätt kanaler.

Det stora frågetecknet tycker jag snarare är om de verkligen är så ovanliga som vissa vill påskina.

Att skrika fejk bara för att det är en stella är kanske lite överdrivet.

(Kanske mest dock för att en grön vitguldsstella kanske är det ultimata klockan :p )
 
Säker på de? Inte helt ovanligt att lacken blir matt med åren. Just Stella är ju verkligen en djungel & vad jag vet har olika tekniker använts vilket gör att de åldras olika.
Jaha. Jag kollade deras hemsida nu, tyckte det stod Swiss made och ingen tritiumindikering. Men det har den, så inget fel där! Dessutom är det en jävligt seriös sida, bättre bild:

stella-img_8907.jpg
 
Beror på färg och referens. Priserna är inte helt stabila på stellor då många samlare släppt dem. Det sagt så lär inte de nya ägarna släppa dem billigare men hajpen är i mångt och mycket över då det visat sig att det finns massor med lösa tavlor hos vissa personer. De är fortfarande fina men kanske inget man vill investera i.

Gissar på att man kan få femsiffriga stellor från 150-200. Fyrsiffriga kostar kanske 100 ytterligare om man nu skulle vilja köpa en. Oxblod klart billigast då de är minst roliga. Vitguld gör det än svårare och därmed dyrare.

Detta är absolut inte min nisch så jag ska inte svära på priserna.
 
Sen så vet jag inte vem som är dum nog att betala hundratusentals kronor i premium för något som inte går att fastställa äkthet på. Stellor är en mardröm och jag vågar lova att merparten av det som finns därute är ommålade tavlor. Finns ingen direkt standard och kvalitén på tryck, färg och lack varierar enormt. Om topphandlarna helst inte vill befatta sig med dem så tror jag inte att någon annan heller borde. Proveniens är sjukt viktigt med dessa och även med det så skulle jag förorda försiktighet.
 
Tillbaka
Topp