Mycket udda att hylla en klocka som ligger på k&s, då är den uppenbarligen inte tillräckligt bra?Har hittills sålt nästan alla klockor jag gillat . Hade man inte gillat den hade man väl inte köpt den från början ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket udda att hylla en klocka som ligger på k&s, då är den uppenbarligen inte tillräckligt bra?Har hittills sålt nästan alla klockor jag gillat . Hade man inte gillat den hade man väl inte köpt den från början ?
Därför du säljer?
Märklig inställning. Allt är inte riktigt så svart eller vitt.Mycket udda att hylla en klocka som ligger på k&s, då är den uppenbarligen inte tillräckligt bra?
Den saknar cert. Vilket troligtvis är den stora anledningen till att den ligger kvar..? Klockan i sig är ju fantastisk (av det man ser med blotta ögat)Mycket udda att hylla en klocka som ligger på k&s, då är den uppenbarligen inte tillräckligt bra?
Om du går på skick och tavla, Marco är förhandlingsbar när det gäller pris - men räkna alltid med en eventuell förlust vid försäljning.
http://www.piretti.it/orologio.php?id=4455
Det är inte för alla Jarre lär gilla den jag länkade eller vad säger du @jarrebarre99?Tack! Ett handfast tips, gillart! Ser fin ut, dock är jag inget fan av stenar. Vill helst ha en grön eller brun tavla.
Det är inte för alla Jarre lär gilla den jag länkade eller vad säger du @jarrebarre99?
Haha! spanska är värst i min bok.
Ooops. Glömde att du börjat hänga här nej men den syns överallt och jag kan endel språk, dock inte ett ord spanska typ. Haha!
Några gamla bilder på min 18238.
Den är verkligen skarp!Några gamla bilder på min 18238.
Vad jag kan unna mig hör inte hemma här. Vidhåller att det är udda att hylla en klocka man försöker sälja.Märklig inställning. Allt är inte riktigt så svart eller vitt.
Du kanske har möjlighet att unna dig lyxen att aldrig behöva sälja en klocka du tycker om för att få möjlighet att prova andra klockor, alternativt att du är så nöjd med ditt befintliga bestånd att du inte adderar till samlingen.
Det är synnerligen få förunnat (framför allt i aktuell prisklass) att inte behöva sälja klockor man tycker om för att ges möjlighet att prova annat.
Håller med @Palenkovich, jävligt märklig inställning. Inte det minsta udda.Vad jag kan unna mig hör inte hemma här. Vidhåller att det är udda att hylla en klocka man försöker sälja.
Inte alls märklig, för mig är det ett rätt starkt tilltag att skriva och hylla en modell i en tråd. Mao, en klocka man verkligen gillar, dvs en klocka man inte säljer om man inte måste. Sedan har vissa har en tendens att hylla sådant man precis lagt ut på k&s (syftar inte direkt på denna DD nu). Detta är för mig helt obegripligt, är man så nöjd får man behålla till man tröttnar lite på den... Men det är som vanligt, vi fungerar alla olika och tycker olika, det är inte speciellt udda.Håller med @Palenkovich, jävligt märklig inställning. Inte det minsta udda.
Kolla sida 3 i tråden, finns för- och nackdelar med båda förstås. Det som talar för 18238 är egentligen bara om du föredrar de äldre urtavlorna och borstade bandhorn. De 6-siffriga har mer guld i både boetten och länken vilket såklart bidrar till en härligare känsla och länken lär inte få stretch på samma lika lätt som en 5-siffrig.Är på jakt efter en 18238 eller 118238 och behöver höra lite kloka ord kring valet. Den stora skillnaden (förutom borstad vs blank boett) är tyngden med den 6-siffriga serien som jag har förstått det. Är det värt det? Betalar hellre mindre än mer men är fundersam. Erfarenheter lyssnas gärna på.
Vad är den allmänna uppfattningen, är det värt att plusa på ca 40-50% av priset för att kliva upp på 6-siffriga serien?Kolla sida 3 i tråden, finns för- och nackdelar med båda förstås. Det som talar för 18238 är egentligen bara om du föredrar de äldre urtavlorna och borstade bandhorn. De 6-siffriga har mer guld i både boetten och länken vilket såklart bidrar till en härligare känsla och länken lär inte få stretch på samma lika lätt som en 5-siffrig.
Finns det halvlänkar till day-date eller hur gör man när den antingen sitter för hårt eller för löst?
Ska finnas 1,5-bitars till de nyare länkarna. Själv byggde jag upp baksidan av viklåset motsvarande runt en halvlänk.Finns det halvlänkar till day-date eller hur gör man när den antingen sitter för hårt eller för löst?
Det finns, och de är bra.Ska finnas 1,5-bitars till de nyare länkarna. Själv byggde jag upp baksidan av viklåset motsvarande runt en halvlänk.
Passar de äldre länkarna?Det finns, och de är bra.
Inte den blekaste faktiskt, men det är ju skillnad på länkbitarna i sig.Passar de äldre länkarna?
Det finns, och de är bra.
Finns det 1,5 till OQDD?Passar de äldre länkarna?
Svårt att tro, i och med att den inte produceras längre. Har för mig att det är ett nyare fenomen.Finns det 1,5 till OQDD?
Galenskap. Dags att sälja pannan hör jagJag som tidigare varit militant motståndare till DD40 och har propagerat starkt för DD36 börjar tycka att 36mm är för litet Får ta och skärpa mig!
Nä, det är en bra beater! Perfekt att ha som komplement till day-date eftersom den på många sätt och vis är dess motsatsGalenskap. Dags att sälja pannan hör jag
Vad ligger en pavétavla på i runda svängar?