• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Snapseed.jpg

Är på jakt efter en 18038, 18238 eller 18208 på president i gott skick. Sänd gärna ett PM om du vill sälja eller har tips :)

Har för mig att jag sett ett inlägg på vilka tavlor som finns/passar till DD 1803 men kan inte hitta det inlägget, är ute efter något blått eller grönt typ som det @Affe har.
Om någon vänlig själ vill lägga upp inlägget ang. tavlor ( om jag inte bara drömmt att det finns ) igen och kanske har en prisidikation vad en tavla kan kosta inkl. byte kan kosta så vore jag tacksam.

Har för mig att jag sett ett inlägg på vilka tavlor som finns/passar till DD 1803 men kan inte hitta det inlägget, är ute efter något blått eller grönt typ som det @Affe har.
Om någon vänlig själ vill lägga upp inlägget ang. tavlor ( om jag inte bara drömmt att det finns ) igen och kanske har en prisidikation vad en tavla kan kosta inkl. byte kan kosta så vore jag tacksam.
Finns inga nya kul till 18xx.

Tavlor till 4-siffriga DD finns inte att beställa hos AD. Tyvärr passar inte 5- och 6-siffriga tavlor i 4-siffriga. Du får leta beg!

Var det denna du menade @Mauritz?!

Dock svårt att se dom olika tavlorna!
Rolex Day Date tavlor.jpg

Hoppas att detta ska vara rätt plats att fråga på:)

Äger dessvärre ingen DD, men hoppas att någon gång få publicera lite trevliga bilder i denna tråd.

Hur som haver har jag ett par frågor som jag hoppas få hjälp med:

1. Vad betingar ett högre värde på en DD, en med snygg service-tavla eller en DD med ful/tråkig original? Allt annat lika.
  2. Nästa fundering rör 4-siffrig kontra 5-siffrig DD. Givet att man hittar två i väldigt jämförbara skick. Vilken ska kosta mer och hur stor ska skillnaden vara? (Utgår från att båda säljs utan länk och papper - om jag ska ha råd :)).
Stort tack på förhand!

Tillbaka
Topp