Bernardo01
Basic
Såg precis att jag var på första och inte på sista sidan, inlägget var ju från 2013 :/ aja det kostar inte att fråga.Tror det tåget gick förlängesedan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg precis att jag var på första och inte på sista sidan, inlägget var ju från 2013 :/ aja det kostar inte att fråga.Tror det tåget gick förlängesedan
Svinbilligt!Den här urläckra Rolex Day Date som ägdes av knarkkungen Pablo Escobar en gång i tiden såldes på en auktion i Colombia för endast 8500$. Är det bara jag som tycker att den såldes alldeles för billigt?? Lite kränkande kan man tycka, inte för att jag tycker det Escobar gjorde var rätt men han är en känd figur här i världen och bara klockan i sig är värd rätt mycket mer än bara 8500$.
Källa : luxurytrump.com
Den här urläckra Rolex Day Date som ägdes av knarkkungen Pablo Escobar en gång i tiden såldes på en auktion i Colombia för endast 8500$. Är det bara jag som tycker att den såldes alldeles för billigt?? Lite kränkande kan man tycka, inte för att jag tycker det Escobar gjorde var rätt men han är en känd figur här i världen och bara klockan i sig är värd rätt mycket mer än bara 8500$.
Källa : luxurytrump.com
Har du degen?Till salu möjligtvis??
Yes en synvillaGissar @Hexagon menar att han tycker att det ser ut som det är borstade bandhorn på din klocka istället för polerade. Säkert en synvilla.
Det vågar jag inte riktigt svara på,Har du degen?
Intressant. Vad fanns det för bevis på att det var Pablo Escobars klocka?
DD i gulguld på länk är svårt till dressad klädsel. Då får man vara italienare typ.Ni som har DD i gulguld, vad kör ni för klädsel i samband med att ni använder just den klockan? Jag är väldigt sugen på en DD men har jättesvårt för att välja ädelmetall. Skulle vara hur coolt som helst med en i gulguld och ha till ledig klädsel / tracksuit (Sopranos, Heat osv.), men är rädd för att se löjlig ut om jag använder klockan till bizniz casual klädsel. På så vis är ju vitguld / platina mycket mer allround, men det känns spontant lite tråkigt. Vikten runt handleden kanske utgör en bra tröst iofs.
Helt rätt, håller med till 100%Svinbilligt!
Tycker personligen, med tanke på att det var Pablitos klocka att den t.o.m borde ha gått för mer än vad Paul newmans PN gjorde.
Har du degen?
Ni som har DD i gulguld, vad kör ni för klädsel i samband med att ni använder just den klockan? Jag är väldigt sugen på en DD men har jättesvårt för att välja ädelmetall. Skulle vara hur coolt som helst med en i gulguld och ha till ledig klädsel / tracksuit (Sopranos, Heat osv.), men är rädd för att se löjlig ut om jag använder klockan till bizniz casual klädsel. På så vis är ju vitguld / platina mycket mer allround, men det känns spontant lite tråkigt. Vikten runt handleden kanske utgör en bra tröst iofs.
Hör vad du säger, lätt att det blir pråligt. Nu har jag förvisso till min fördel i det avseendet att jag är mörkhårig och inte likblek vilket i min mening ändå funkar bra med gulguld och DD. Jag känner mig bekväm i DD på länk i de flesta fall. Problemet för mig är nog ofta att det till vardags kan kännas lite skrikigt för sammanhanget. Flashigt liksom.DD i gulguld på länk är svårt till dressad klädsel. Då får man vara italienare typ.
Snack!DD i gulguld på länk är svårt till dressad klädsel. Då får man vara italienare typ.
Det blir lätt lite för amerikanskt om man inte har lite höjd på sin klädsel. Men klär man sig bara ok är det så klart klädsamt.
Förvisso har @Fabian en Cartier Santos och inte en DD men likväl är den i gulguld och tycker det fungerar ypperligt till hans dressade stil.Det blir lätt lite för amerikanskt om man inte har lite höjd på sin klädsel. Men klär man sig bara ok är det så klart klädsamt.
Tror vi alla är överens om att Fabian håller bra höjd på sin klädsel?Förvisso har @Fabian en Cartier Santos och inte en DD men likväl är den i gulguld och tycker det fungerar ypperligt till hans dressade stil.
Förvisso har @Fabian en Cartier Santos och inte en DD men likväl är den i gulguld och tycker det fungerar ypperligt till hans dressade stil.
Mm där snackar vi inte en studentkostym för 4 lax från tiger direkt..Tror vi alla är överens om att Fabian håller bra höjd på sin klädsel?
Diskuterbart!Tror vi alla är överens om att Fabian håller bra höjd på sin klädsel?
Eller?Mm där snackar vi inte en studentkostym för 4 lax från tiger direkt..
Typ jaTror vi alla är överens om att Fabian håller bra höjd på sin klädsel?
"Behöver" inte bära den när jag kör kostym osv. vilket nästan uteslutande är i samband med kundmöten, och i dessa sammanhang håller jag hellre en låg profil när det gäller såna saker. Det är väl mer för presidenter, oljebolagshöjdare och Warren Buffet att rocka DD YG till kostym, hehe.
Tänker mer typ skjorta och tröja med antingen jeans eller chinos. Tänker att det kan se ut som att klockan inte riktigt hör hemma i sammanhanget / att det ser ut som om man "försöker för mycket". Men det hänger nog mer på hur man är som person / hur man bär klockan.
Tror du satte huvudet på spiken Affe, det beror nog helt på hur man själv ser på det hela. Faktiskt rätt häftigt att klockan är så mångsidig.
Upplever du klockan flashig i förhållande till miljön du befinner dig i, eller till övrig klädsel? Har också mörkare hudfärg och mörkt hår, så jag tror guld funkar. Vill ju dock inte se ut som random krögarw som börjat få ruljans på verksamheten. Ska nog mer till än en klocka för att nå den nivån iofs.
Låter vettigt. Tack för input!
Snyggt med grönt!Lär ju slänga in en bild till, blir årets sista i DD tråden för det här året i alla fall !
Fin bra köp!Nu har den anlänt..min 1803 b&p
Sjukt Fin!Näst vanligaste tavlan på KS efter den där omtalade gröna
Någon som har en lista på vilka tavlor det gick att få i 4 & 5 siffriga dds?