• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Uret24

Cartier
Den här urläckra Rolex Day Date som ägdes av knarkkungen Pablo Escobar en gång i tiden såldes på en auktion i Colombia för endast 8500$:woot:. Är det bara jag som tycker att den såldes alldeles för billigt?? Lite kränkande kan man tycka, inte för att jag tycker det Escobar gjorde var rätt men han är en känd figur här i världen och bara klockan i sig är värd rätt mycket mer än bara 8500$.

Källa : luxurytrump.com

ED56960A-EEB5-4BFD-88A0-3F834022CC9C.jpeg
Svinbilligt!
Tycker personligen, med tanke på att det var Pablitos klocka att den t.o.m borde ha gått för mer än vad Paul newmans PN gjorde.
 
Senast ändrad:

Reverso

Panerai
Den här urläckra Rolex Day Date som ägdes av knarkkungen Pablo Escobar en gång i tiden såldes på en auktion i Colombia för endast 8500$:woot:. Är det bara jag som tycker att den såldes alldeles för billigt?? Lite kränkande kan man tycka, inte för att jag tycker det Escobar gjorde var rätt men han är en känd figur här i världen och bara klockan i sig är värd rätt mycket mer än bara 8500$.

Källa : luxurytrump.com

ED56960A-EEB5-4BFD-88A0-3F834022CC9C.jpeg


Intressant. Vad fanns det för bevis på att det var Pablo Escobars klocka?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ni som har DD i gulguld, vad kör ni för klädsel i samband med att ni använder just den klockan? Jag är väldigt sugen på en DD men har jättesvårt för att välja ädelmetall. Skulle vara hur coolt som helst med en i gulguld och ha till ledig klädsel / tracksuit (Sopranos, Heat osv.), men är rädd för att se löjlig ut om jag använder klockan till bizniz casual klädsel. På så vis är ju vitguld / platina mycket mer allround, men det känns spontant lite tråkigt. Vikten runt handleden kanske utgör en bra tröst iofs.
DD i gulguld på länk är svårt till dressad klädsel. Då får man vara italienare typ.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Det var ju rätt mycket snack om det exet när den var på auktionsscenen och om jag minns/förstod rätt så hamnade den ju hos handlare i UK till slut.

Är det någon som vet om den såldes och vad den gick för till slut?

Hyfsat unik tavla ändå så vore ju intressant att veta var värdet ligger i dagsläget.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ni som har DD i gulguld, vad kör ni för klädsel i samband med att ni använder just den klockan? Jag är väldigt sugen på en DD men har jättesvårt för att välja ädelmetall. Skulle vara hur coolt som helst med en i gulguld och ha till ledig klädsel / tracksuit (Sopranos, Heat osv.), men är rädd för att se löjlig ut om jag använder klockan till bizniz casual klädsel. På så vis är ju vitguld / platina mycket mer allround, men det känns spontant lite tråkigt. Vikten runt handleden kanske utgör en bra tröst iofs.


Min DD bär jag till allt, det är nog bara du själv som sätter gränsen! Andra tror jag inte bryr sig föga!

Jag bär den lika mycket till jeans och t-shirt, som jag bär den till kavaj, finbrallor och slips iaf gjorde! Den är lika tuff till shorts och badbrallor t.o.m speedos, ellé vad säger du @leben :p;)!

För tillfället så bär jag den till mina jobb snickarbrallor då jag bytt inriktning från kontorsjobb!

Dock håller jag med om att gult guld är svårburet i allmänhet! Känner sig lite överklädd ibland vissa gånger! Hade gärna ägt en DD i vitguld också...
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
DD i gulguld på länk är svårt till dressad klädsel. Då får man vara italienare typ.
Hör vad du säger, lätt att det blir pråligt. Nu har jag förvisso till min fördel i det avseendet att jag är mörkhårig och inte likblek vilket i min mening ändå funkar bra med gulguld och DD. Jag känner mig bekväm i DD på länk i de flesta fall. Problemet för mig är nog ofta att det till vardags kan kännas lite skrikigt för sammanhanget. Flashigt liksom.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
"Behöver" inte bära den när jag kör kostym osv. vilket nästan uteslutande är i samband med kundmöten, och i dessa sammanhang håller jag hellre en låg profil när det gäller såna saker. Det är väl mer för presidenter, oljebolagshöjdare och Warren Buffet att rocka DD YG till kostym, hehe.

Tänker mer typ skjorta och tröja med antingen jeans eller chinos. Tänker att det kan se ut som att klockan inte riktigt hör hemma i sammanhanget / att det ser ut som om man "försöker för mycket". Men det hänger nog mer på hur man är som person / hur man bär klockan.



Tror du satte huvudet på spiken Affe, det beror nog helt på hur man själv ser på det hela. Faktiskt rätt häftigt att klockan är så mångsidig.



Upplever du klockan flashig i förhållande till miljön du befinner dig i, eller till övrig klädsel? Har också mörkare hudfärg och mörkt hår, så jag tror guld funkar. Vill ju dock inte se ut som random krögarw som börjat få ruljans på verksamheten. Ska nog mer till än en klocka för att nå den nivån iofs.





Låter vettigt. Tack för input!




Nja jag syfade enbart på miljön. Tycker den funkar grymt oavsett klädsel och känns alltid bekväm, träningsoverall i bilen eller kostym på middagen. Dock blir den lite knepig i typ jobb eller pluggsammanhang då den lätt kan uppfattas som vräkig i sammanhanget om man nu bryr sig om vad andra tycker
 
Topp