• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Även


Kanske skulle du också titta på en med presidentlänken till. Blir såklart dyrare, men det är så fasligt dyrbart att komplettera. Jämför gärna luggarna på de du kollar på med de finare exemplaren som lagts upp i tråden. Lätt att gå på minor när man inte riktigt vet hur boetten ska se ut egentligen (även om det bevisligen skiljer sig lite från fall till fall märkligt nog om man jämför med reklammaterial från den tiden.)

Tycker att priserna för headonly har blivit för löjliga. Har du möjlighet, köp en på länk och sätt den på läder själv. Tror det blir både lättare att hitta ett bättre ex, och lättare att sälja.
Tack igen. Verkar onekligen som om jag borde spara lite till för att köpa en med länk, även om jag vill ha den på läder egentligen.. men det är som ni säger att det blir enklare att se kvaliten på poleringen samt enklare att sälja i framtiden
 

15202

Omega
Som referens sålde min kompis ett nästan fint ex headonly med en mkt bättre tavla subjektivt då iof för 56k.. detta va i höstas. de va en svart tavla
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ah jesus.. Om en på isad länk hade kostat 70 idag hade jag haft en på varje arm, och en på varje fotled.
Helt ok skick också.
887C4DD9-BD73-414A-BFF8-6BE894DDB93A.jpeg
 

marlun

Rolex
Vad kan man säga om skicket på denna klockan?
https://klocksnack.se/threads/day-date-18038-box-papper-prisbump.82796/
Första som jag tänker är att bezelen verkar väldigt oskarp.
Länken har dessutom väldigt mycket stretch, vilket är dyrt att åtgärda. Finns företag som fixar till glasringar så de blir riktigt skarpa. Dr Watch visade mig före och efter-bilder och det blev riktigt bra! Tror det kostade runt 4-5k att återställa en glasring och att renovera presidentlänken kostar väl runt 10 via Michael Young? Någon som har bättre koll på priserna får gärna rätta mig. Om man nu skulle vilja åtgärda den klockans brister (vilket de flesta troligen vill göra) så är man nästan uppe i 100k! Då är det nog smartare att köpa en fin från början. Det är nog dumt att snåla med skick på en sådan klocka då de fina ofta inte kostar allt för mycket mer
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Länken har dessutom väldigt mycket stretch, vilket är dyrt att åtgärda. Finns företag som fixar till glasringar så de blir riktigt skarpa. Dr Watch visade mig före och efter-bilder och det blev riktigt bra! Tror det kostade runt 4-5k att återställa en glasring och att renovera presidentlänken kostar väl runt 10 via Michael Young? Någon som har bättre koll på priserna får gärna rätta mig. Om man nu skulle vilja åtgärda den klockans brister (vilket de flesta troligen vill göra) så är man nästan uppe i 100k! Då är det nog smartare att köpa en fin från början. Det är nog dumt att snåla med skick på en sådan klocka då de fina ofta inte kostar allt för mycket mer
Tack för svar. Det blir helt klart dyrt att justera..
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Länken har dessutom väldigt mycket stretch, vilket är dyrt att åtgärda. Finns företag som fixar till glasringar så de blir riktigt skarpa. Dr Watch visade mig före och efter-bilder och det blev riktigt bra! Tror det kostade runt 4-5k att återställa en glasring och att renovera presidentlänken kostar väl runt 10 via Michael Young? Någon som har bättre koll på priserna får gärna rätta mig. Om man nu skulle vilja åtgärda den klockans brister (vilket de flesta troligen vill göra) så är man nästan uppe i 100k! Då är det nog smartare att köpa en fin från början. Det är nog dumt att snåla med skick på en sådan klocka då de fina ofta inte kostar allt för mycket mer
Kostar det 10k att laga en P-länk hos Young? Han tar bara ca 2000:- för ett jubilee i TT tex.

Edit: spännet visas inte i annonsen, har den fått sig några poleringar måntro?
 

marlun

Rolex
Kostar det 10k att laga en P-länk hos Young? Han tar bara ca 2000:- för ett jubilee i TT tex.

Edit: spännet visas inte i annonsen, har den fått sig några poleringar måntro?
Såpass? Minns inte var jag hörde att det kostar typ 10', men det lär ju vara dyrare att renovera en presidentlänk iom konstruktionen och materialet. Någon som vet vad det kostar får gärna flika in
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Såpass? Minns inte var jag hörde att det kostar typ 10', men det lär ju vara dyrare att renovera en presidentlänk iom konstruktionen och materialet. Någon som vet vad det kostar får gärna flika in
Ja jo, jag antar att de lägger till material. Då går ju priset upp rätt fort iofs. Men allmänt kan väl presidentlänkens konstruktion omöjligt räknas som ”svårare” än jubilee?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Såpass? Minns inte var jag hörde att det kostar typ 10', men det lär ju vara dyrare att renovera en presidentlänk iom konstruktionen och materialet. Någon som vet vad det kostar får gärna flika in
Kollade lite snabbt på andra prislistor hos diverse länkrenoverare/folk på trf som skickat till MY. Och det verkar stämma att det är typ 7-10k man får betala beroende på skick.
 

marlun

Rolex
Ja jo, jag antar att de lägger till material. Då går ju priset upp rätt fort iofs. Men allmänt kan väl presidentlänkens konstruktion omöjligt räknas som ”svårare” än jubilee?
Tänkte att det kan vara lättare att komma åt stiften de yttre bitarna i en jubileelänk än en president och att en tt-jubilee har ett vanligt clasp så det är färre bitar som måste demonteras för att man ska kunna renovera länken. Detta är endast spekulation iofs, kanske är det lika enkelt att renovera en jubilee som en president
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Länken har dessutom väldigt mycket stretch, vilket är dyrt att åtgärda. Finns företag som fixar till glasringar så de blir riktigt skarpa. Dr Watch visade mig före och efter-bilder och det blev riktigt bra! Tror det kostade runt 4-5k att återställa en glasring och att renovera presidentlänken kostar väl runt 10 via Michael Young? Någon som har bättre koll på priserna får gärna rätta mig. Om man nu skulle vilja åtgärda den klockans brister (vilket de flesta troligen vill göra) så är man nästan uppe i 100k! Då är det nog smartare att köpa en fin från början. Det är nog dumt att snåla med skick på en sådan klocka då de fina ofta inte kostar allt för mycket mer
Du har inte bild på en renoverad räfflad ring? Låter som ett mycket avancerat ingrepp. I vilket fall billigare att leta ett begagnat som jag gjorde.
 

marlun

Rolex
Du har inte bild på en renoverad räfflad ring? Låter som ett mycket avancerat ingrepp. I vilket fall billigare att leta ett begagnat som jag gjorde.
Tyvärr inte, men han visade bild på hur en såg ut innan han skickade den på renovering och så fick jag se och hålla i den när den var renoverad och klar. Det var en vitguldsring till en 1601. Den blev väldigt skarp efter renoveringen. Han visade även några som skulle skickas iväg, de såg i princip släta ut! Fick även kika på en renoverad presidentlänk tillhörande en ladies Datejust och den såg kalasfin ut!
 
Topp