• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Mindre anabola men glad att den är tillbaka från service.

0615F446-03FD-4929-A14D-E75EDB016E75.jpeg


/B
 
Förklaringen finns dock i boettens profil, men sådana bilder får man inte efterfråga här.
Fast ser inte borstningen på denna annorlunda ut än förra exemplaret då denna topic avhandlades?
Borstningen på denna ser i mina ögon utifrån bilderna väldigt mycket ut som den gjort på de NOS/orörda exemplar jag stött på.

Oavsett, grym klocka @Ernesto
 
Fast ser inte borstningen på denna annorlunda ut än förra exemplaret?
Borstningen på denna ser i mina ögon utifrån bilderna väldigt mycket ut som den gjort på NOS/orörda exemplar jag stött på
Har inget med den andra att göra direkt. Förklarade bara hur den kan se ut som den gör.
 
Någon som går i säljtankar? Ska sälja min samling och kommit fram att en day date är precis min grej. Haft en datejust länge nu så får bli en day date som är min slutdestination bland klockor.
 
Rätt stor skillnad på att inte se något jätteallvarligt fel på en del och konstatera att det är mycket stretch i länken mot att säga att den är fin. Det är en sliten och fulpolerad DD. Hade inte varit intresserad för 70'.
Tack. Trodde jag var ensam om att tycka så. Har lagt väldigt mycket tankar vid det exemplaret men har inte orkat ifrågasätta. Startpriset på 105 hade krävt bra mycket mer än det man får i det där fallet.
 
Tack. Trodde jag var ensam om att tycka så. Har lagt väldigt mycket tankar vid det exemplaret men har inte orkat ifrågasätta. Startpriset på 105 hade krävt bra mycket mer än det man får i det där fallet.
Folk får gärna köpa, äga och gilla sina klockor oberoende av skick. Men när någon tipsar om något som detta exemplar kan jag inte hålla mig. Kalla mig elitist eller surgubbe men någon måtta får det vara.
 
Rätt stor skillnad på att inte se något jätteallvarligt fel på en del och konstatera att det är mycket stretch i länken mot att säga att den är fin. Det är en sliten och fulpolerad DD. Hade inte varit intresserad för 70'.
Jag är ingen expert på DD's men tur att det finns folk här på forumet som kan mer än mig. Nu när du påpekar det så kan även jag med mitt otränade öga se att den är ganska hårt polerad i jämförelse med andra i samma modell.
 
Hej
Citerar ur en annan tråd i sas rätt tråd.
@Affe

”Vill du gå in på lite tyngre grejer, så som en Day-Date så börjar priserna på runt 50k, men då kommer den på läder, att komplettera med en länk kostar skjortan!”

Lite frestad blir man, vad ska man i så fall räkna med för risker och servicekostnader(för utom ev länk) ?
 
Hej
Citerar ur en annan tråd i sas rätt tråd.
@Affe

”Vill du gå in på lite tyngre grejer, så som en Day-Date så börjar priserna på runt 50k, men då kommer den på läder, att komplettera med en länk kostar skjortan!”

Lite frestad blir man, vad ska man i så fall räkna med för risker och servicekostnader(för utom ev länk) ?

Nja...risker vet jag inte, men en service får man nog alltid räkna med så länge det inte finns papper på motsatsen! En service börjar på 7500kr, blir det så att man får byta ut några verkdelar så kan det sticka i väg!

Urverket går alltid och få till, däremot så är en dåligt polerad klocka desto svårare att få till!

Så mitt råd är att hitta en i bra skick i boetten! Behöver inte vara opolerad, så länge det är bra gjort så är det bara och köra.
 
Nja...risker vet jag inte, men en service får man nog alltid räkna med så länge det inte finns papper på motsatsen! En service börjar på 7500kr, blir det så att man får byta ut några verkdelar så kan det sticka i väg!

Urverket går alltid och få till, däremot så är en dåligt polerad klocka desto svårare att få till!

Så mitt råd är att hitta en i bra skick i boetten! Behöver inte vara opolerad, så länge det är bra gjort så är det bara och köra.
Ok, tack!
Med risk tänkte jag , finns det delar etc ?
 
Nu när vi är inne på ämnet @Affe och även resten av tråden också.

Ni som har/ har haft day-date, ponera att ni hade varit utan och var i köptankar, vilken ref skulle ni satsat på då, hur mycket är ett vettigt pris ni hade kunnat lägga för den reffen?
 
Nu när vi är inne på ämnet @Affe och även resten av tråden också.

Ni som har/ har haft day-date, ponera att ni hade varit utan och var i köptankar, vilken ref skulle ni satsat på då, hur mycket är ett vettigt pris ni hade kunnat lägga för den reffen?
Sucker för vitguld/platina och referens är egal så länge boett och länk är i bra skick. Jäkligt trist med stretchad presidentlänk och amatörpolerad boett speciellt när det är av ädelmetall. Fyrsiffriga saknar oftast länk och trots att jag testat utan länk och gillade det så skall nog ändå DD ha länk så femsiffrig referens är rätt för mig då jag inte pallar med polerade bandhorn som introducerades på sexsiffriga.
 
Tillbaka
Topp