• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

IMG_1015.jpg
jätte snygg

Här kommer Bettan. Mörkgrå urtavla, min saknar bubbla vilket jag tycker är fint.

Bilagor

• 8272C894-0FB1-40DA-BEDC-48E835A2D980.png
    8272C894-0FB1-40DA-BEDC-48E835A2D980.png
    265.9 KB · Visningar: 6
Förklaringen finns dock i boettens profil, men sådana bilder får man inte efterfråga här.

Kan ju alltid vara en påverkansfaktor. Effekten är dock maffig.

Klart verkar ju dock vara att det finns en viss variation i boettutssendet genom åren, just 180x8 upplever jag som de mest korpulenta i mina ringa efterforskningar.

Senast ändrad:
Jag har ju studerat klockan ganska mkt, och även om det KAN stämma så vidhåller nog jag att bandhornen är bland de största jag sett på en DD. På Nymans kunde man inte se något som påminner om polering även med lupp, men det kanske helt enkelt är omöjligt att säga definitivt.

Jag har ju studerat klockan ganska mkt, och även om det KAN stämma så vidhåller nog jag att bandhornen är bland de största jag sett på en DD. På Nymans kunde man inte se något som påminner om polering även med lupp, men det kanske helt enkelt är omöjligt att säga definitivt.
Helt klart ett fint exemplar!

Tillbaka
Topp