• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Sucker för vitguld/platina och referens är egal så länge boett och länk är i bra skick. Jäkligt trist med stretchad presidentlänk och amatörpolerad boett speciellt när det är av ädelmetall. Fyrsiffriga saknar oftast länk och trots att jag testat utan länk och gillade det så skall nog ändå DD ha länk så femsiffrig referens är rätt för mig då jag inte pallar med polerade bandhorn som introducerades på sexsiffriga.
Jag är själv inne på en 5siffrig just bara för att det verkar vara lättare att hitta länk till dem.
Själv så skulle det vara gult guld som gäller, antar att det är bäst att köpa med länk direkt, kan tänka mig att det är dyrt att komplettera i efterhand?

Vad ligger en watch only, femsiffrig DD på länk mellan, 80-100?
Med box/papper?

Jag är själv inne på en 5siffrig just bara för att det verkar vara lättare att hitta länk till dem.
Själv så skulle det vara gult guld som gäller, antar att det är bäst att köpa med länk direkt, kan tänka mig att det är dyrt att komplettera i efterhand?

Vad ligger en watch only, femsiffrig DD på länk mellan, 80-100?
Med box/papper?
Ja hitta en lös länk är nog omöjligt och isf kostar det mer än att köpa en med direkt. Dålig koll på gulgulds priser pga av att jag aldrig tittar på dessa :) men min rekommendation är som alltid köp kvalité, lönar sig alltid i längden.

Nu när vi är inne på ämnet @Affe och även resten av tråden också.

Ni som har/ har haft day-date, ponera att ni hade varit utan och var i köptankar, vilken ref skulle ni satsat på då, hur mycket är ett vettigt pris ni hade kunnat lägga för den reffen?

Som föregående talare så skulle jag också säga den femsiffriga! Enda roliga med 1803, är väl att den har Pie-Pan tavlan!

Fördelen med dom femsiffrig modellerna är att du kan sätta i en sexsiffrig tavla i dessa! Tyvärr så går inte detta med fyrsiffriga.

Precis som föregående talare så är den sexsiffriga tråkigare i mina ögon pga av dom polerade bandhornen! Håller även med om att DDn gör sig bäst på länk!

En 18038 i hyfsat bra skick, utan tillbehör startar någonstans på 77-80k.

Vill du ha fullset, så får du nog lägga på 10k, en 18238 några tusen till!

Ja hitta en lös länk är nog omöjligt och isf kostar det mer än att köpa en med direkt. Dålig koll på gulgulds priser pga av att jag aldrig tittar på dessa :) men min rekommendation är som alltid köp kvalité, lönar sig alltid i längden.

Som föregående talare så skulle jag också säga den femsiffriga! Enda roliga med 1803, är väl att den har Pie-Pan tavlan!

Fördelen med dom femsiffrig modellerna är att du kan sätta i en sexsiffrig tavla i dessa! Tyvärr så går inte detta med fyrsiffriga.

Precis som föregående talare så är den sexsiffriga tråkigare i mina ögon pga av dom polerade bandhornen! Håller även med om att DDn gör sig bäst på länk!

En 18038 i hyfsat bra skick, utan tillbehör startar någonstans på 77-80k.

Vill du ha fullset, så får du nog lägga på 10k, en 18238 några tusen till!

Lite som man själv var inne på då, ville mest få det verifierat av de som vet vad de snackar om också. Tack för infon!

Ah okej. Tänkte bara om man skulle vara orolig :)

Hehe...orolig vet jag inte, men dom tidiga 1803 med caliber 1556 verken kan nog ligga i farozonen! Det senare med 3055 är det nog ingen större fara med!

Är bara en gissning från min sida, men jag fick berättat att vissa verkdelar till cal 1570 som bland annat sitter i Turn O Grapherna var svåra att få tag på!

Då får jag också vara med här till slut.
20180516_072758.jpg

Tillbaka
Topp