Skulle precis skriva att en annan Daytona slÄr alla dem tillsammans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
KÀndes som en tidsfrÄga innan dom skulle börja med nÄgot liknande.Jaha dÄ blev man utkastad frÄn kön pÄ krons ur,efter 2 Ärs vÀntan pÄ datona 116500LN.."
PÄ grund av en markant ökad efterfrÄgan pÄ just denna modell, och dÄ vi redan har ett vÀldigt stort antal intressenter uppskrivna pÄ vÄr intresselista, kommer vi tyvÀrr inte ha en möjlighet att leverera en klocka till dig i dagslÀget. Till följd av denna ökning kommer vi frÀmst att erbjuda de kunder som sedan tidigare finns i vÄrt kundregister samt som handlat andra produkter Àn Rolex i nÄgon av företagets butiker.
Detta Àr en ny policy som ledningen har satt och ingenting som vi i butik styr över. Vi beklagar situationen och hoppas pÄ din förstÄelse. "
Men efter tvÄ Är?..stÄr fortfarande kvar hos bergströms hoppas pÄ mer tur dÀr..KÀnns som nÄgot som redan gÀller Àven om det inte kommuniceras. Tror vÀldigt fÄ ADs har en rak kölista.
De inser att tilldelningen Àr lÄg och de ger förmodligen de klockor de fÄr in till lojala kunder, kompisar och annat. De har inga problem att sÀlja sÄ varför ha supermÄnga mÄnniskor i kö som ÀndÄ aldrig kommer att fÄ en klocka i nÀrtid.Men efter tvÄ Är?..stÄr fortfarande kvar hos bergströms hoppas pÄ mer tur dÀr..
Snabb frÄga, vad Àr stora skillnaden mellan 116523 och nya 116503, förutom bezeln?
Tack! Efter lite googlande verkar det dock som enbart bezeln Ă€r ny.Andra tavlor. Ăr inte 100 % sĂ€ker dock.
Har sett flertalet runt (och strax under) 235' sĂ„ det Ă€r inte helt omöjligt. Har undrat ang. lĂ€nken flera gĂ„nger men aldrig fĂ„tt nĂ„got svar. Gulguld ska vara ordentlig passning pĂ„ men all annan Ă€delmetall ser sĂ„ ut har jag fĂ„tt höra. Ăr otroligt nyfiken pĂ„ varför de passar sĂ„ sjukt dĂ„ligt. Om nĂ„gon har ett bra svar sĂ„ Ă€r Ă€ven jag idel öra!Kostar dom inte mer Ă€n sĂ„ hĂ€r med lĂ€nk? Ska det vara sĂ„ dĂ€r skeva Ă€ndlĂ€nkar ocksĂ„?
Tack! Efter lite googlande verkar det dock som enbart bezeln Àr ny.
StĂ€mmer sĂ€kert! Ăr kass pĂ„ Daytona. Blev dock intresserad efter att ha sett denna: http://www.luxurywatches.se/sv/rolex/daytona-156 En modern Rolex som sĂ€ljs för en bra bit under list Ă€r ju ovanligt idagJag vill minnas att de fasat ut nĂ„gra tavlor i samband med lanseringen av 116503.
StĂ€mmer sĂ€kert! Ăr kass pĂ„ Daytona. Blev dock intresserad efter att ha sett denna: http://www.luxurywatches.se/sv/rolex/daytona-156 En modern Rolex som sĂ€ljs för en bra bit under list Ă€r ju ovanligt idag
Den du lĂ€nkar till borde allt gĂ„ att hitta billigare eller har allt med Rolex pĂ„ tavlan blivit dyrare senaste mĂ„naderna? Fick pris pĂ„ en TT med vit tavla för 140' av AD i Sverige. Köpte en (ny) av AD i vintras för 122.500:- utomlands i EU...StĂ€mmer sĂ€kert! Ăr kass pĂ„ Daytona. Blev dock intresserad efter att ha sett denna: http://www.luxurywatches.se/sv/rolex/daytona-156 En modern Rolex som sĂ€ljs för en bra bit under list Ă€r ju ovanligt idag
Absolut, det Ă€r sen gammalt. Blev dock lite otydligt i mitt förra inlĂ€gg, det Ă€r farsan som börjat snegla och jag tĂ€nkte hjĂ€lpa honom. Han var initialt ute efter DD (1803/18039), men gillade Daytonan ocksĂ„. FrĂ„gan Ă€r om inte den Ă€r mer bang for the buck. Ăven om Day-Date alltid Ă€r Day-Date.Testa att pruta hos en AD pĂ„ den modellen innan du slĂ„r till hos LW.
Funderar pÄ att sÀlja min 116500. Tro ni det Àr lÀge nu eller ska jag vÀnta till hösten?
VÀnta sÄ kommer det smaka bÀttreFunderar pÄ att sÀlja min 116500. Tro ni det Àr lÀge nu eller ska jag vÀnta till hösten?
Kommer det verkligen smaka sÄ mycket mer dÄ? Fler kommer ju ut pÄ marknaden dagligen. Vad ligger en beg pÄ nu?VÀnta sÄ kommer det smaka bÀttre
EfterfrÄgan lÀr knappast öka samtidigt som nya klockor kommer ut varje dag. Vill man inte ha kvar klockan sÄ Àr det vÀl bara att sÀtta ut den för ett optimistiskt pris. SÀljlÀget lÀr inte förbÀttras iom det Àr en modell som kommer att sÀljas i mÄnga Är framöver.VÀnta sÄ kommer det smaka bÀttre
AlltsÄ tittar du pÄ utveckligen senaste tvÄ mÄnaderna sÄ har dom typ stigit 20k.Kommer det verkligen smaka sÄ mycket mer dÄ? Fler kommer ju ut pÄ marknaden dagligen. Vad ligger en beg pÄ nu?
Vi kan fortsÀtta disskusion i höst och jÀmföra priser. Only time Will tellEfterfrÄgan lÀr knappast öka samtidigt som nya klockor kommer ut varje dag. Vill man inte ha kvar klockan sÄ Àr det vÀl bara att sÀtta ut den för ett optimistiskt pris. SÀljlÀget lÀr inte förbÀttras iom det Àr en modell som kommer att sÀljas i mÄnga Är framöver.
Det enda som hÀnt Àr att kronan försvagats. Tror man pÄ att krÀftgÄngen fortsÀtter sÄ ska man absolut hÄlla pÄ sina tillgÄngar om man tÀnkt sÀlja utomlands. Personligen sÄ hoppas jag att kronan repar sig..Vi kan fortsÀtta disskusion i höst och jÀmföra priser. Only time Will tell
SjÀlvklart Àr kronan en faktor. DÀr vi alla hoppas att den repar sig.Det enda som hÀnt Àr att kronan försvagats. Tror man pÄ att krÀftgÄngen fortsÀtter sÄ ska man absolut hÄlla pÄ sina tillgÄngar om man tÀnkt sÀlja utomlands. Personligen sÄ hoppas jag att kronan repar sig..
Trodde du sÄlt av alla klockor för lÀngesen?Funderar pÄ att sÀlja min 116500. Tro ni det Àr lÀge nu eller ska jag vÀnta till hösten?