• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Svarta tavlan Àr sÄ trÄkig, plus att jag vill bara betala list, sÄ jag hade valt vitguld

Funderar pĂ„ att vĂ€nta och se om 116519 kan gĂ„ att fĂ„ 10% frĂ„n list i höst/vinter men enligt alla AD’s Ă€r tilldelningen kass frĂ„n Rolex. Man Ă€r ju lite skadad av att vĂ€rdetappet var sĂ„ stort pĂ„ förra generationen. Är ju nĂ€stan tabu att betala listpris för vitgulds Rolex:(

Dubbelpostar dagens klockbild hÀr...

WP_20180612_17_41_08_Rich (2).jpg

eftersom det var en Daytona. :)

Funderar pĂ„ att vĂ€nta och se om 116519 kan gĂ„ att fĂ„ 10% frĂ„n list i höst/vinter men enligt alla AD’s Ă€r tilldelningen kass frĂ„n Rolex. Man Ă€r ju lite skadad av att vĂ€rdetappet var sĂ„ stort pĂ„ förra generationen. Är ju nĂ€stan tabu att betala listpris för vitgulds Rolex:(
Lite sÄ Àr det. Har köpt flera Rolex i Àdelmetall. Aldrig betalat list.

Finns vÀl en Gassan pÄ samtliga terminaler? Sen kan man ju gÄ igenom terminalerna om man bara passerar sÀkerhetskontrollerna. FrÄgade sist nÀr jag var dÀr.
FrÄgade om nÄgra prisuppgifter och detta stÄr i deras autosvar:
"Please be advised that when you depart from the H or M gate which services flights from airlines such as EasyJet, Vueling, Air Berlin, amongst others; it is not possible to access our Gassan Watch & Jewelry shops which are located in Departure Lounges 1, 2 & 3. The shops at the H & M gates only carry a limited assortment of certain watch and Jewelry brands."
Verkar som att H och M ligger utanför terminal 1-3. Lite off topic men kan vara bra att veta!

Daytona min small.JPG

Min första Daytona!
Inte min holy grail (116509 black racing dial) men vÀl en 116520 frÄn 2014, double-tick, blanka sub-dials, Chromalight blÄ lume.
Även om jag sett Daytonas tidigare sĂ„ slĂ„s jag av hur liten den Ă€r, men Ă€ndĂ„ liten pĂ„ ett bra sĂ€tt.
NÄgot begagnad frÄn Chrono24, men i mycket fint skick.
Det kÀnns lite tomt nu nÀr drömmen, planeringen, jakten, köpet och vÀntan Àr över, "var det inte mer Àn sÄ"-kÀnslan infann sej precis nu...

Daytona min small.JPG

Min första Daytona!
Inte min holy grail (116509 black racing dial) men vÀl en 116520 frÄn 2014, double-tick, blanka sub-dials, Chromalight blÄ lume.
Även om jag sett Daytonas tidigare sĂ„ slĂ„s jag av hur liten den Ă€r, men Ă€ndĂ„ liten pĂ„ ett bra sĂ€tt.
NÄgot begagnad frÄn Chrono24, men i mycket fint skick.
Det kÀnns lite tomt nu nÀr drömmen, planeringen, jakten, köpet och vÀntan Àr över, "var det inte mer Àn sÄ"-kÀnslan infann sej precis nu...

kÀnner klart igen den dÀr kÀnslan kring min 116500...

Kan det bero pÄ modellen?
Mycket bra frÄga, det var ju inte min holy grail trots allt.
ÄndĂ„ har jag vĂ€gt fram och tillbaka hur lĂ€nge som helst och kommit fram till att stĂ„l Ă€r den rĂ€tta vĂ€gen att gĂ„ för mej.
En vÀn rörande Àmnet sport-Rolex: "StÄl sÄg bra ut igÄr, stÄl ser bra ut idag och stÄl ser bra ut Àven imorgon".

Tillbaka
Topp