Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men jävlar vad finMin första fula ankunge
TackarMen jävlar vad fin
Grym! GrattisMin första fula ankunge
Den landade helt rätt, ser fram emot många fina bilder.Min första fula ankunge
Grattis! Riktigt trevlig! Hör av dig när du ska flippa, du brukar ju vara bra på detMin första fula ankunge
Tack tack Ja den har faktiskt gjort mig positivt överraskad! Haha ja jag har ju en talang för flippande, ska ha dig i åtanke isåfallGrattis! Riktigt trevlig! Hör av dig när du ska flippa, du brukar ju vara bra på det
Fin är denMin första fula ankunge
Bättre än sådär blir det nog inte. Behåll!Hmm, frågan är ju, ska man flippa eller inte? Kanske byta mot nåt annat "fult"?
Diamanter... den här jag aldrig sett förr. Omega original?Hmm, frågan är ju, ska man flippa eller inte? Kanske byta mot nåt annat "fult"?
Nä, skulle gissa på att det är gjort efter nån gång. Men lite rolig är den ju ska vara totalt 0,58ct enligt uppgiftDiamanter... den här jag aldrig sett förr. Omega original?
Ok, tänkte nog det.Nä, skulle gissa på att det är gjort efter nån gång. Men lite rolig är den ju ska vara totalt 0,58ct enligt uppgift
Om du gör, glöm inte att visaOk, tänkte nog det.
...självklart fick jag idén att göra något liknande på min egen. Lite bling i vardagen har aldrig varit fel.
Jag lovar!Om du gör, glöm inte att visa
Nog värt att kolla upp, har för mig att jag sett något liknade som övertygade mig att vara original iaf. Kan såklart ha fel, lade inte så stor vikt vid det.Nä, skulle gissa på att det är gjort efter nån gång. Men lite rolig är den ju ska vara totalt 0,58ct enligt uppgift
Tänker du på att det är omega som gjort det eller att kolla om diamanterna är "äkta"?Nog värt att kolla upp, har för mig att jag sett något liknade som övertygade mig att vara original iaf. Kan såklart ha fel, lade inte så stor vikt vid det.
Omega från fabrik.Tänker du på att det är omega som gjort det eller att kolla om diamanterna är "äkta"?
Spännande, kontaktar man Omega för en sån sak eller får man bara leta efter info?Omega från fabrik.
Vet inte, gamla katalogsbilder är ju såklart bäst. Du kan ju alltid försöka få ett svar från Omega men det blir nog svårt.Spännande, kontaktar man Omega för en sån sak eller får man bara leta efter info?
Jag har sett rätt många med sådan is. Och på ngt vis känns det inte som att sååå många får för sig att göra så custom. Klart värt att kolla uppNog värt att kolla upp, har för mig att jag sett något liknade som övertygade mig att vara original iaf. Kan såklart ha fel, lade inte så stor vikt vid det.
Hade ju vart gött om det var "original" från omega. Synd att inte folk sparar kvitto, lådor, cert osv... borde ju vara straffbart hahaJag har sett rätt många med sådan is. Och på ngt vis känns det inte som att sååå många får för sig att göra så custom. Klart värt att kolla upp
Jag vet inte hur Omega jobbade på 80 och 90-talen men det ser åtminstone ut att vara handfattade stenar i nån carréliknande faden. Så kanske en customjobb utanför Omega. Idag kör de nog bara lite glest och maskinfattat.Hade ju vart gött om det var "original" från omega. Synd att inte folk sparar kvitto, lådor, cert osv... borde ju vara straffbart haha
Käre gamle Putte!! Som synade min slips vid en konset i Göteborgs Domkyrka och utbras; "tror du det här är någon jävla missommarfest!?"
Min titan / palladium har sammaSer att denna precis som min har ett stålspänne. Tänkte att det på min ej var original, utan bytt någon gång vid en service eller så. Men blir ju lite fundersam när denna har likadant (men med lite guld i)… någon som faktiskt vet om dessa kan ha kommit med stålspänne trots titanlänk?Bilder för 1849849. OMEGA, armbandsur, Polaris, guld/titan. - Auctionet
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
Den var ju asfetJust inkommet. Omega Calypso III. Vet inte om den platsar i den här tråden dock... ...den är ju inte ful på det där coola sättet som de flesta i den här tråden, om än typ samtida med de coolare ankungarna...
Den är ju bara ful på riktigt, på det där uppenbart "derived"/härledda sättet... En design från alla möjliga håll, utan nämnvärd originalitet... ser ju nästan fejk ut.. ...men samtidigt är den ju sjukt toolig...
Det är som om Omega säger till oss: "vi skiter i om ni tycker vi har snott bezelen och boetten från Rolex och visarna är från nån av våra gamla dykare och länken väl beprövad/old... ...det enda som vi bryr oss om och det enda som räknas här är att den är lättläst och jävligt stryktålig"... ...och det kan jag ändå ha respekt för...!!!
Sitter superskönt och mjukt på armen och är bara 6.1mm tjock! Tänkte ha den när jag åker skidor och vandrar.