• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

632C8824-BF29-433A-BB8B-24146F928942.jpeg
Helt otrolig!

Ok, tänkte man borrade lite i pelarna. Men tänkte det kunde bli svårt mtp det korta avståndet mellan lume och glas... Men hade varit coolt :)
Borra i pelarna? Då har du väl bara en liten axel kvar? Känns extremt svårt att genomföra. Men visst hade det varit kul att ersätta hela index med en briljantslipad diamant med spetsen nedåt.

Borra i pelarna? Då har du väl bara en liten axel kvar? Känns extremt svårt att genomföra. Men visst hade det varit kul att ersätta hela index med en briljantslipad diamant med spetsen nedåt.
Ja eller "göpa ur" kanske är bättre. Sänka ner diamanterna i pelarna lixom. Misstänker också det är svårt men hade ju varit svincoolt...

Ja eller "göpa ur" kanske är bättre. Sänka ner diamanterna i pelarna lixom. Misstänker också det är svårt men hade ju varit svincoolt...
Pelaren lär bestå av en tunn axel och en tunn platta? Var ska du avverka material? Har iofs inte plockat ut tavlan men tror inte den är konformad utan mer som ett T i profil. Iofs dumt att gissa.

Går nog köra gruset på Polaris där det finns från fabrik.

Pelaren lär bestå av en tunn axel och en tunn platta? Var ska du avverka material? Har iofs inte plockat ut tavlan men tror inte den är konformad utan mer som ett T i profil. Iofs dumt att gissa.

Går nog köra gruset på Polaris där det finns från fabrik.
Ser ut som cylinderformade?
Ja polaris med grus hade varit kul men denna hade blivit så härligt stealth.. :)

Bilagor

• Screenshot_20210428-114154_Chrome.jpg
    Screenshot_20210428-114154_Chrome.jpg
    74.1 KB · Visningar: 22
Riktigt häftig!
Det har säkert redan tagits upp i tråden, men vad ligger värdet ungefär på för en sådan rackare?

Snyggt jobbat !! Bär den med hög näsa, här snackar vi formgivning/funktion. Sen var det ju det där med kaffet... många sidor bort i tråden.. skämt å sido.
Klockan har verkligen typ allt i min mening. Formen med sin tunna boett, integrerade länk och snygga bezel. Den konkava tavlan med upphöjda index och matchande runt datumfönster och svart datumskiva tillsammans med det konvexa safirglaset blir så härlig känsla. Sedan visarna är ju magiska med den feta orangea svärdminutvisaren. Ja storleken och komforten är ju också perfekt.. :D
Försöker hitta en gråtavlad också...

Ja kaffe hade varit fint! Låt oss boka in det efter vi båda fått vaccin. Då borde man för övrigt fixa en riktig mögel-GTG också... :)

Verkar ju finnas en hel del polarisar här. Får man fråga vad man får räkna med att pröjsa för en Omega Polaris Titan/Guld där det är solid guld på länkarna osv. Har hittat en utomlands... Skulle vara kul att kunna få delta här i tråden framöver om det blir affär 🤣

EDIT: Nu såg jag ju att ni nyss behandlat en liknande fråga nyss hehe... är inte den köocka jag tänker på exakt men lär väl ligga på runt samma peng eller?

EDIT igen: Verkar ju finnas en del olika storlekar på dessa... dom som är 32mm, är de herrmodellerna? Känns rätt litet, men har ju även sett att det finns 25mm eller liknande, kanske någon snäll själ vill ta ett foto på sin handled med en 32mm Polaris på, gärna en bit ifrån så man ser från ett större perspektiv och inte bara klockan :D En annan fundering, alla jag hittar har bara 17cm länk (står att det är länk + klocka) vilket är för litet för mig, jag har typ 18-19cm runtom skulle jag tro, lätt att få tag i länkbitar för att göra den längre?

Senast ändrad:
Tjena gänget! Nu har jag testat att beställa en Polaris från USA (Chrono24), så får vi se om det kommer någon klocka eller om man blir blåst på pengarna...

Senast ändrad:
Då kommer min första fula ankunge, en Polaris Titan med inslag av Palladium (?? Visst är det palladium??).
Köpte denna från ebay i Australien och fick hem den idag, precis som förväntat 🤩 Ni som är experter, vad är det för referens på denna tro? 🤔
20210727_215649.jpg
20210727_154057.jpg

Men vill nästan påstå att dom inte är fula, jag gillar dom faktiskt och kan säga att dom är snygga haha 😎 om 2 veckor eller så anländer en till Omega Polaris.

Tillbaka
Topp