Omega Seamaster USA tidnings annons från 1984
Utropspris: 25 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-01-04 12:52:00. Köp & sälj begagnade & oanvända Övrigt på Tradera.
www.tradera.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kallas den jumbo?Jag har blivit hooked på Omega Seamaster Polaris. Kanske en av de mest underskattade vintage Omega i mitt tycke. Har en Day-Date på ingång och letar även en Chrono Jumbo och har sett dessa flasha förbi ibland i fina poster från bla @repertoire, @Limeee och @-RI-. Den som har tips på någon Chronograf får gärna PM:a. Även intressant info är välkommet. En bra bild som -RI- postat tidigare i en annan tråd nedan. Såå vacker ful omega-ankunge.
Väl mest en benämning av de "större" modellerna kring 39mm.Kallas den jumbo?
Den där är grym! Hade den ett tag med innan jag sålde till @Limeee och nu är den hos @Vinterdykarn tror jag?Jag har blivit hooked på Omega Seamaster Polaris. Kanske en av de mest underskattade vintage Omega i mitt tycke. Har en Day-Date på ingång och letar även en Chrono Jumbo och har sett dessa flasha förbi ibland i fina poster från bla @repertoire, @Limeee och @-RI-. Den som har tips på någon Chronograf får gärna PM:a. Även intressant info är välkommet. En bra bild som -RI- postat tidigare i en annan tråd nedan. Såå vacker ful omega-ankunge.
Härligt fula! Vill dock inte ha en....okej, men vi rör oss ändå mest i numera relativt upptrampade och välkända marker i den här tråden?... ...möjligen ansågs dessa Polaris/Recife etc fula av genomsnittsnörden 2016 när tråden startade? ...men så är det väl inte riktigt längre?
Om vi vänder blicken mot "de-riktig-jävla-fula-Omega-ankungarna"... vad finns det att upptäcka där? Jag kollade på ett gammalt avsnitt av HSNYs föreläsningar på Youtube och slogs av att tavlan på världens äldsta fungerande astronomiska klocka i Prag har ett mönster som liknar det på Omega "Symbol"-tavlorna?
Omega är och har alltid varit jävligt skillade... ...det måste ha funnits tankar bakom även dessa fulingar? är det nån som vet nåt? är det nån som gillar dom? eller kommer de alltid att hållas för skitfula snedsteg och lågvattenmärken?
Och Omega Dynamic 1980ish asymmetric... inte lätt att gilla sas...
Prague astronomical clock - Wikipedia
en.wikipedia.org
...tror aldrig jag träffat nån av dem i verkligheten.. men inbillar mig ibland att Dynamic 1980 kan kännas typ som en liten mini atomubåt i handen?Härligt fula! Vill dock inte ha en.
Snyggt jobbat !! Bär den med hög näsa, här snackar vi formgivning/funktion. Sen var det ju det där med kaffet... många sidor bort i tråden.. skämt å sido.
Pga en like råkade jag se detta. Jag blev precis pappaledig igen, så du får komma över lite senare i vår så tar vi en kaffe eller pilsner på altanenKlockan har verkligen typ allt i min mening. Formen med sin tunna boett, integrerade länk och snygga bezel. Den konkava tavlan med upphöjda index och matchande runt datumfönster och svart datumskiva tillsammans med det konvexa safirglaset blir så härlig känsla. Sedan visarna är ju magiska med den feta orangea svärdminutvisaren. Ja storleken och komforten är ju också perfekt..
Försöker hitta en gråtavlad också...
Ja kaffe hade varit fint! Låt oss boka in det efter vi båda fått vaccin. Då borde man för övrigt fixa en riktig mögel-GTG också...
Ber att få tacka för inviten !Pga en like råkade jag se detta. Jag blev precis pappaledig igen, så du får komma över lite senare i vår så tar vi en kaffe eller pilsner på altanen
Åh kul!Ber att få tacka för inviten !
Då tar jag med mig några hemliga ur..
Grattis! Vad kul med en grå! Ser väldigt fin ut! Då finns det två på forumet då. Hoppas på tre en vacker dag.., Hur ska du hitta visare?
Lånade bara gråa från den lille Recifen. Svart var klart bättre iaf.Grattis! Vad kul med en grå! Ser väldigt fin ut! Då finns det två på forumet då. Hoppas på tre en vacker dag.., Hur ska du hitta visare?
Aha haha smartLånade bara gråa från den lille Recifen. Svart var klart bättre iaf.
Den där, plus Recifen, är riktiga guldkorn från Omega! Tänkte först säga udda fåglar men inget är väl mer udda än polaris.
Båda är Recife faktiskt. Den utan vridring finns som dam också.Den där, plus Recifen, är riktiga guldkorn från Omega! Tänkte först säga udda fåglar men inget är väl mer udda än polaris.
Hade inte släppt min mycket billigare, och den är inte lika fin. Men nog är det ett lite högt pris. Många jagar dessa, den jag får flest förfrågningar på IG.Apropå Recife, vad kostar dom nuförtiden? Verkar dyka upp sällan och detta känns lite väl tilltaget?
Den där, plus Recifen, är riktiga guldkorn från Omega! Tänkte först säga udda fåglar men inget är väl mer udda än polaris.
Coolt med damvariant men måste vara sjukt dyr?Tips!Rare Omega Seamaster Recife Women's Watch shipping from japan | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Rare Omega Seamaster Recife Women's Watch shipping from japan at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Ingen aning, men känns dyrt. Speciellt då moms tillkommer.Coolt med damvariant men måste vara sjukt dyr?
Känns tveksamt, får nog bli endast blästrad isf.Dagens. Dock måste batteriet bytas…
KN man omoxidera stålet? Man vill ju lixom ha denna LNOS-finish
Tycker dom där är så sjukt fina! Sneglade på en för några år sedan men fegade ur och slog aldrig till. Ångrar mig fortfarande….Dagens. Dock måste batteriet bytas…
KN man omoxidera stålet? Man vill ju lixom ha denna LNOS-finish