• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

plundberg

Omega
2-Faktor
Dag för den fule
IMG_4578.jpeg
Riktigt fin med den krispiga vita urtavlan.
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte, gamla katalogsbilder är ju såklart bäst. Du kan ju alltid försöka få ett svar från Omega men det blir nog svårt.

Jag har sett rätt många med sådan is. Och på ngt vis känns det inte som att sååå många får för sig att göra så custom. Klart värt att kolla upp

Hade ju vart gött om det var "original" från omega. Synd att inte folk sparar kvitto, lådor, cert osv... borde ju vara straffbart haha

Jag vet inte hur Omega jobbade på 80 och 90-talen men det ser åtminstone ut att vara handfattade stenar i nån carréliknande faden. Så kanske en customjobb utanför Omega. Idag kör de nog bara lite glest och maskinfattat.
Satt och slösurfade och kom över denna text varav av jag ser denna bild som ska vara från Omega Museum, är det inte en isad Polaris längst ner till höger? 🤔
IMG_7469.jpeg

Isåfall lär ju min isade ha kunna varit Omega-isad 🤩
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
Hittat en Polaris jag funderar på att köpa.

1) Har någon erfarenhet av hur svårt det är att hitta en eller två extra länkbitar stål/guld?

2) Tavlan ser ut att vara minimalt fuktskadad i en kant. Klockan fungerar fint. Är det något som ska få mig att tveka, ökar risken för problem med urverket tror ni?
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som har koll på hur priserna på Polaris ser ut idag? Har en vittavlad Polaris GMT i fint skick (stål/guld) som jag åsyftar.
 
Topp