Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, nej det var väntat men det är lika tråkigt att lägga in den betalningen ändå...Hur lyckas man...?
Du kan väl inte vart ovetandes hoppas jag
Det kan jag förståHaha, nej det var väntat men det är lika tråkigt att lägga in den betalningen ändå...
Välj att du fyller i för "Beloppen nedan ärBumpar upp denna lite med en fråga, testar ställa här eftersom upplysningen är stängd nu över påsk.
När man sålt ett hus under 2016 och ska dra av för renovering och förbättring. Klickar i att jag fyller i för flera, (jag + min fru) ska det då vara hela beloppen som jag fyller i? alltså exempel 93 000 fjärrvärmeinstallation, hela det beloppet hamnar på min sida. Eller ska det vara hälften på min och hälften hos min fru?
Frågar då uppgifterna jag fyllt i och sparat dyker inte upp på min frus deklaration och då blir uträkningen fel.
Tack
Tack. Fick tag i Skatteverket igår och fick samma svar. Tack för att du tog dig tid att svara!Välj att du fyller i för "Beloppen nedan ärgemensamma för flera delägare" samt vilket % din andel är t.ex. 50%. Fyll i hela beloppet på alla poster du vill dra av osv. Gör samma på din frus deklaration. Det blir då rätt belopp vs andel.
Inga andra bra avdrag?Glöm inte att göra en fyllnadsbetalning för kvarskatt överstigande 30 lakan. Det gjorde jag så klart. 1,25 % ränta från 12 februari.
Inga andra bra avdrag?
Skulle vilja ha råd med en Speedmaster
Är väl tyvärr så.Djupdyk i SKV:s hemsida. Troligtvis har du inga avdrag. Konstruktionen gör att de flesta inte får några.
Är väl tyvärr så.
Ska göra avdrag för ca 6000mil iaf.
Borde bli något efter SKVs alla avdrag på det.
Sen är det väl 30% av det?Ca 100 loppor.
Sen är det väl 30% av det?
Beroende på vad vederbörande har för marginalskatt kan det vara upp till det dubbla.Sen är det väl 30% av det?
Beroende på vad vederbörande har för marginalskatt kan det vara upp till det dubbla.
Ja men bara över en viss summa samt så fungerar ju avdrag så att du inte får 18,50:- netto tillbaka per mil, utan det är din beskattningsbara inkomst i beräkningaunderlaget som minskar och därmed skatten. Som varierar beroende på marginalskatt.Jag är ingen expert på detta men jag har för mig att det är 18,50 kr per mil som man får gör avdrag med om man inte får betalt av arbetsgivaren.
Ja men bara över en viss summa samt så fungerar ju avdrag så att du inte får 18,50:- netto tillbaka per mil, utan det är din beskattningsbara inkomst i beräkningaunderlaget som minskar och därmed skatten. Som varierar beroende på marginalskatt.
...beroende på din marginalskattSen är det en viss procent man får av det?
Sen är det en viss procent man får av det?