• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deklaration 2019

Pave

Cartier
2-Faktor
Inväntar ivrigt på pling från Kivra. Känns som väntans tider, Baselworld runt hörnet och skatteåterbäring i sikte. Det sistnämnda avgör för egen del delvis vilka dykare som får vara med och kandidera om att bli nästa inköp.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Väntar också ivrigt på ping från Kivra. Osäker på resultatet då jag pensionerade mig i april förra året. Knepigt att beräkna skatt när man jobbat en del av året och tagit ut pension resten.
- Håller tummarna för förstärkning av hobbykassan :)
 

Psykel

Patek
Jag förutser att jag får restskatt på 100-200 kr, precis som dom senaste åren. Stay tuned!
Får väl vara glad över att jag inte legat ute med en massa pengar varje månad och landar mer eller mindre i bullseye.
 

Rey

Rolex
Man tycker ju att de haft ett tag på sig att sammanställa allas skatt och att den borde komma direkt den 7:e för alla.. aja, lär komma innan nästa veckas slut iaf :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag fick min igår.. 3 laxar måste födas upp och överlämnas till skattemyndigheten.
Förra året fick jag tillbaka 13, men uppskovsränta och fastighetsavgift åt nog upp det mesta, samt ROT.
 

WiktorK

Omega
Är det någon som har koll på hur det fungerar?
Kan den komma närsom under dagen? Tänker ifall man inte fått den än idag, är man körd för dagen eller kan den dyka upp lite när helst den behagar?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Är det någon som har koll på hur det fungerar?
Kan den komma närsom under dagen? Tänker ifall man inte fått den än idag, är man körd för dagen eller kan den dyka upp lite när helst den behagar?

Lite som döden. Alla vet att den kommer, alla går och väntar på den in i det sista, ingen vet när den kommer eller vad som händer efter
skelett-liemannen-barn-halloween.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Väntar också ivrigt på ping från Kivra. Osäker på resultatet då jag pensionerade mig i april förra året. Knepigt att beräkna skatt när man jobbat en del av året och tagit ut pension resten.
- Håller tummarna för förstärkning av hobbykassan :)

Samma sak här, dvs pension från april förra året. Lätt att räkna ut på deras hemsida. Bara att fylla i vad du fått i lön och i pension (separata fält). Inte helt oväntat får jag tillbaka en bit över 40k då man drog 60% ( :banghead: ) på en skaplig bonus jag fick ut i mars förra året, samtidigt som jag bara tagit ut en del av pensionen fram tills nu.
 

Pave

Cartier
2-Faktor
Samma sak här, dvs pension från april förra året. Lätt att räkna ut på deras hemsida. Bara att fylla i vad du fått i lön och i pension (separata fält). Inte helt oväntat får jag tillbaka en bit över 40k då man drog 60% ( :banghead: ) på en skaplig bonus jag fick ut i mars förra året, samtidigt som jag bara tagit ut en del av pensionen fram tills nu.

Ingen dålig klockbudget med andra ord, och ja, självklart förutsätter jag helt respektlöst att hela återbäringen går raka vägen in på klockkontot:D.
 
Topp