• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Fortsätt att hålla tråden igång och levande pöjkar :)
Här är två modeller jag gillar skarpt, vet att @Buster äger en av dem.
image.jpeg image.jpeg
Pan Europ & Regulator

Senast ändrad:
Om ni skulle beställa en Hamilton, vilken sida skulle ni köpa ifrån?
Jag provad att beställa en ifrån Klockkungarna.se men det tog 10 veckor och sedan så fick jag ett mejl där det stod att dom inte kunde leverera den...

Blir sugen på att klämma på en Hamilton. Är det någon i Göteborg som sitter på en? Dessa modeller framför allt.
H37565131_7.png
h82335131.png

Jag har visat den i militär tråden under vintage, men jag lägger upp några bilder här också! En Hamilton H3 från 1978. En intressant detalj är att klockan var avsedd för att kasseras om tidshållningen inte klarade en felmarginal på 1 minut/dygn. Urverket är ett mycket enkelt 7 stenars verk där man ansåg det oekonomiskt att reparera om klockan var defekt (Dispose rad waste). Klockan är ca 33mm med 17/18 luggar!

DSCF3634.JPG
DSCF3633.JPG
DSCF3631.JPG

Senast ändrad:
Jag har visat den i militär tråden under vintage, men jag lägger upp några bilder här också! En Hamilton H3 från 1978. En intressant detalj är att klockan var avsedd för att kasseras om tidshållningen inte klarade en felmarginal på 1 minut/dygn. Urverket är ett mycket enkelt 7 stenars verk där man ansåg det oekonomiskt att reparera om klockan var defekt (Dispose rad waste). Klockan är ca 33mm med 16 luggar!

DSCF3634.JPG
DSCF3633.JPG
DSCF3631.JPG
Riktigt cool! Tack för att du delar med dig :)

Tillbaka
Topp