• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Har faktiskt redan köpt en X-Patrol på nätet som jag otåligt sitter och väntar på. Aldrig ens sett den, än mindre provat på.

Jag vet, aja baja osv.:oops:

Det räckte dock med några YouTube klipp för att bli helt såld:)
 

LUFC

Cartier
2-Faktor
Helg!
image.jpg
 

Dondon

Cartier
Jo ! 38 i auto med bara datum (även 42 och 44) , 40 med daydate och 38 som manuell med datum !

Hej,

Alldeles ny och ramlade in lite på ett bananskal i denna tråden/forumet. Novis i alla dess avseenden men fattade tycke för Hamilton Khaki field när jag läste igenom tråden. Har inte samma intresse som övriga på forumet, har för närvarande en Tissot som följt med ett bra tag men tröttnade rätt snabbt på den och skulle gärna förnya mig lite. Den jag har är 41mm och jag har omkring 18 cm runt handleden. Skulle inte ha något emot att gå ner mot 40 eller 38.

Men var ska man köpa den för att få en så bra deal som möjligt? Och om man inte kan nämna något specifikt, vad ska man ha betalat för att ha gjort en bra affär? Kollade lite på ebay, chrono24. Nu är ju inte den modellen så dyr som annat här på forumet så marginalerna för att jag en utomlands kanske inte är så lukrativt?

Tänker mig typ http://www.uret.se/hamilton-khaki-field-svart-lader-o38-mm-p-29909.html
Inte helt säker på bandet dock..

Nu kanske jag gör bort mig i första posten och skulle postat detta i någon egen tråd i en annan del av forumet, i sådant fall ber jag ödmjukast om ursäkt!

Tack på förhand
 

Rulle

Audemars
Hej,

Alldeles ny och ramlade in lite på ett bananskal i denna tråden/forumet. Novis i alla dess avseenden men fattade tycke för Hamilton Khaki field när jag läste igenom tråden. Har inte samma intresse som övriga på forumet, har för närvarande en Tissot som följt med ett bra tag men tröttnade rätt snabbt på den och skulle gärna förnya mig lite. Den jag har är 41mm och jag har omkring 18 cm runt handleden. Skulle inte ha något emot att gå ner mot 40 eller 38.

Men var ska man köpa den för att få en så bra deal som möjligt? Och om man inte kan nämna något specifikt, vad ska man ha betalat för att ha gjort en bra affär? Kollade lite på ebay, chrono24. Nu är ju inte den modellen så dyr som annat här på forumet så marginalerna för att jag en utomlands kanske inte är så lukrativt?

Tänker mig typ http://www.uret.se/hamilton-khaki-field-svart-lader-o38-mm-p-29909.html
Inte helt säker på bandet dock..

Nu kanske jag gör bort mig i första posten och skulle postat detta i någon egen tråd i en annan del av forumet, i sådant fall ber jag ödmjukast om ursäkt!

Tack på förhand

Kolla in chrono24
Orologia bodoni säljer klockan för ca 3500(gå in och kolla exakta priset)
Sen mailar du olfer & co i tyskland som är återförsäljare av märket (vilket uret.se ej är)
Och be dom matcha priset på klockan.
Bifoga modell nr och pris hos bodoni i mailet .

Hos olfert så får du en riktig världsgaranti och dom är återförsäljare av märket !
 

Dondon

Cartier
Ja asså den är ju snygg MEN det är batteribiten där det hela går åt skogen...

Sybd att den manuella(också blästrad) inte finns på länk !

Hej,
Kanske är fel tråd för en fråga likt denna men jag provar och hoppas jag inte trampar någon på tårna. Jag är ju, som jag skrev ovan, helt novis inom detta och går ju mest på yttre utseendet. Men en automatisk Khaki field, om den går för 3500, är det ens lönt att göra service på dem (när det nu kan behövas?) eller bör man snarare se den med begränsad livstid? Med lönt menar jag ekonomiskt och bortser från att det kan finnas affektionsvärde och liknande. Velar lite eftersom jag mest ser klockor ytligt och inte lika mycket för det inre (ännu åtminstone). Med det sagt så skulle jag föredra en automatisk, men avhängigt hur ofta och kostsamt man måste serva dem. Hur resonerar ni som har modeller runt 4-5000?

Nu blev inte det här helt Hamiltonrelaterat och det ber jag om ursäkt för.
 

EmilW

Omega
Hej,
Kanske är fel tråd för en fråga likt denna men jag provar och hoppas jag inte trampar någon på tårna. Jag är ju, som jag skrev ovan, helt novis inom detta och går ju mest på yttre utseendet. Men en automatisk Khaki field, om den går för 3500, är det ens lönt att göra service på dem (när det nu kan behövas?) eller bör man snarare se den med begränsad livstid? Med lönt menar jag ekonomiskt och bortser från att det kan finnas affektionsvärde och liknande. Velar lite eftersom jag mest ser klockor ytligt och inte lika mycket för det inre (ännu åtminstone). Med det sagt så skulle jag föredra en automatisk, men avhängigt hur ofta och kostsamt man måste serva dem. Hur resonerar ni som har modeller runt 4-5000?

Nu blev inte det här helt Hamiltonrelaterat och det ber jag om ursäkt för.

Tycker du har vettiga resonemang och iaf jag resonerar som så att det inte är lönt att kosta på en service på klockor i den prisklassen. Om det inte är klockor med ett affektionsvärde dvs. Med vintage blir det ju en helt annan sak.

Jag tycker därför att Quartz i den här prisklassen inte är så jäkla dumt. Samtidigt som jag håller med Scmitza i att det är lite roligare och bättre känsla med en mekanisk. 5 år är väl standard för vad man brukar säga att serviceintervaller ligger på för automatare. Dock kan ju verket fungera betydligt längre än så...

Vill du ha en mekanisk Hamilton så kör på, du kommer ju kunna ha roligt med den klockan i bra många år!
 
Funderar starkt på att utöka klocksamlingen med en Khaki Field men har legat sömnlös flera nätter på grund av valet mellan svart eller silvrig tavla... Hur ska jag någonsin kunna bestämma mig? :(
 
Topp