• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Måste väcka tråden lite.
Mycket nöjd med dagens nyförvärv:).
Har funderat ett bra tag på en Hamilton och så blev det. En fin Jazzmaster Seaview.
Tack till @1965ek .
20170308_144638(0).jpg

Många tack! :) Positivt överraskad. Mycket klocka för pengarna. Länken är också över förväntan. Helt solid, även ändlänkarna. Den sitter riktigt bekvämt och passade bra trots avsaknaden av micro justering.
Länken på min Pulsomatic auto-quartz är utan konkurrens den skönaste av alla mina stålisar. Sitter perverst bra :)

Ruggigt nöjd med min Khaki Field
MEN...
Efter två veckor och ett regnoväder bildades det fukt innanför glaset och klockan måste skickas till Hamiltons servicecenter... Otroligt kasst för en klocka som ska vara tät till 100 meter...

IMG_20170227_170728.jpg

Måste väcka tråden lite.
Mycket nöjd med dagens nyförvärv:).
Har funderat ett bra tag på en Hamilton och så blev det. En fin Jazzmaster Seaview.
Tack till @1965ek .
20170308_144638(0).jpg
Tack för en smidig affär @Nilas. Jag håller med att det är en fin klocka. Sitter lågt och fint på handleden. En riktig hybrid som funkar i de flesta sammanhang tycker jag. Själv körde jag enbart på läder vilket gör den mer dressig och upplevs lite mindre på armen. Snyggt på länken på bild dock

Är det nån som har tips på bra och billigt serviceställe i Stockholm för ETA-verken i Hamiltonklockorna? Tycker att de runt 4000 jag hört är lite väl magstarkt.

Är det nån som har tips på bra och billigt serviceställe i Stockholm för ETA-verken i Hamiltonklockorna? Tycker att de runt 4000 jag hört är lite väl magstarkt.

Eta kan väl vilken urmakare som helst ordna med! Har för mig att swatchgroup baserar priset på servicen en aning efter klockans värde dvs billigare klocka ger billigare service. Annars har väl johan kvarneberg och farfarsklocka humana priser, finns säkerligen billigare alternstiv.

Ruggigt nöjd med min Khaki Field
MEN...
Efter två veckor och ett regnoväder bildades det fukt innanför glaset och klockan måste skickas till Hamiltons servicecenter... Otroligt kasst för en klocka som ska vara tät till 100 meter...

IMG_20170227_170728.jpg

Ser riktigt trevlig ut! Trist att den inte var tät dock, hoppas de får ordning på den.

Får man fråga var du köpte den?

Ser riktigt trevlig ut! Trist att den inte var tät dock, hoppas de får ordning på den.

Får man fråga var du köpte den?
Ja det var trist men den är på service nu så det löser dom förhoppningsvis. Köpte den via Jomashop och undvek tull av någon anledning. Förutom problemet tycker jag att klockan var grym!

Väcker lite liv i tråden!

Sitter och fluktar, vilket jag gjort länge nu, efter en Hamilton Khaki Pilot Day Date. Kom då att tänka på dig @Ruskprick, har du kvar din? Funderar bl.a. lite kring storleken, 42 mm. Hur upplevs den? Har du kanske några "wristshots" att bjuda på? :)

Väcker lite liv i tråden!

Sitter och fluktar, vilket jag gjort länge nu, efter en Hamilton Khaki Pilot Day Date. Kom då att tänka på dig @Ruskprick, har du kvar din? Funderar bl.a. lite kring storleken, 42 mm. Hur upplevs den? Har du kanske några "wristshots" att bjuda på? :)

Självklart!
Vill nog säga att den upplevs precis som en 42mm skall göra :) Min personliga "sweet spot" är 42 men 40-44 är vanligtvis inga problem på mina ~18,5cm handleder.

Och japp, har kvar den och använder den dagligen, fortfarande väldigt nöjd. Skulle förvåna mig själv om jag skulle sälja den.

Bilder från nyss:
DSC_0696.JPG

DSC_0697.JPG

DSC_0698.JPG

Självklart!
Vill nog säga att den upplevs precis som en 42mm skall göra :) Min personliga "sweet spot" är 42 men 40-44 är vanligtvis inga problem på mina ~18,5cm handleder.

Och japp, har kvar den och använder den dagligen, fortfarande väldigt nöjd. Skulle förvåna mig själv om jag skulle sälja den.

Bilder från nyss:
DSC_0696.JPG

DSC_0697.JPG

DSC_0698.JPG
Snyggt! Och stort tack för det! Ser ju riktigt bra ut, kul att höra att du är nöjd också. Måste säga att jag är ännu närmre ett köp nu! :D

Vart köpte du din? Har kikat runt lite och verkar som Jomashop har bäst pris av de jag hittat.

Snyggt! Och stort tack för det! Ser ju riktigt bra ut, kul att höra att du är nöjd också. Måste säga att jag är ännu närmre ett köp nu! :D

Vart köpte du din? Har kikat runt lite och verkar som Jomashop har bäst pris av de jag hittat.

Jag hade lite rabatt på "JacobTime" att använda så handlade den där, allt fungerade fint.
Dyker upp lite då och då som begagnade på watchuseek, ibland till riktigt bra priser.

Kolla om det finns någon AD i EU som du kan förhandla med lite, var inte Franks Ur AD för Hamilton innan? Ser inget om det på hemsidan längre.

Jag hade lite rabatt på "JacobTime" att använda så handlade den där, allt fungerade fint.
Dyker upp lite då och då som begagnade på watchuseek, ibland till riktigt bra priser.

Kolla om det finns någon AD i EU som du kan förhandla med lite, var inte Franks Ur AD för Hamilton innan? Ser inget om det på hemsidan längre.
Okej, tack för infon! Ska kika lite där då. Jag vet inte om de fortfarande är AD, tror inte det. Men ska helt klart kolla upp det lite närmre innan ett köp!

Okej, tack för infon! Ska kika lite där då. Jag vet inte om de fortfarande är AD, tror inte det. Men ska helt klart kolla upp det lite närmre innan ett köp!

Time Shop på Kungsgatan har ett liiiitet sortiment av Hamilton. De har velat fram och tillbaka i flera år (och velar fortfarande) om huruvida de ska sälja Hamilton eller inte. Det är den enda butiken i Sverige som har Hamilton, -men som sagt; det var ett ytterst litet sortiment närt jag var där för 3-4 veckor sen.

Time Shop på Kungsgatan har ett liiiitet sortiment av Hamilton. De har velat fram och tillbaka i flera år (och velar fortfarande) om huruvida de ska sälja Hamilton eller inte. Det är den enda butiken i Sverige som har Hamilton, -men som sagt; det var ett ytterst litet sortiment närt jag var där för 3-4 veckor sen.
Tack för tipset! Jag var faktiskt in där härom dagen och kollade lite. Men som du säger, inte mycket till sortiment. Möjligtvis om man kan beställa genom dem?!

Tillbaka
Topp