• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Första inlägget på KS: min Jazzmaster Seaview, som bara går från klarhet till klarhet. Inte helt lätt att hitta Hamilton i Stockholm (eller i Sverige i allmänhet) men Franks butik i Konserthuset har dem. Dåligt utbud, men väl chans att känna lite på några modeller i alla fall.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    98.7 KB · Visningar: 228
Första inlägget på KS: min Jazzmaster Seaview, som bara går från klarhet till klarhet. Inte helt lätt att hitta Hamilton i Stockholm (eller i Sverige i allmänhet) men Franks butik i Konserthuset har dem. Dåligt utbud, men väl chans att känna lite på några modeller i alla fall.
Sweet. Riktigt trevlig klocka. Gillar vridringen och den inre sekundindexet. Välkommen till KS förresten!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Låt höra! Trivs du med klockan? Hur går tankarna? Är sugen på en sådan själv, så vore kul att höra vad du tycker :)

Yes!
Har haft denna ett bra tag nu och kommer inte att göra mig av med den. Perfekt storlek för mig och är lätt att anpassa till olika tillfällen genom att byta band :)

Har alltid gillat märken som inte alla handlar och skulle nog vilja påstå att man får väldigt mycket klocka för pengarna om man köper Hamilton.
Sedan är jag ju ett filmintresse utöver det vanliga också så denna klockan är ju alltid en bra conversation starter ;)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Yes!
Har haft denna ett bra tag nu och kommer inte att göra mig av med den. Perfekt storlek för mig och är lätt att anpassa till olika tillfällen genom att byta band :)

Har alltid gillat märken som inte alla handlar och skulle nog vilja påstå att man får väldigt mycket klocka för pengarna om man köper Hamilton.
Sedan är jag ju ett filmintresse utöver det vanliga också så denna klockan är ju alltid en bra conversation starter ;)
Kul att höra och tack för infon! Behöver ju såklart inga mer klockor, men känner på mig jag behöver ha en Hamilton snart... ;)
 

Buster

Friends of KS
Är det någon som haft en sådan?

Letar just nu efter nått sådan. Hamiltonen är ju i princip samma klocka som SS Skydiver, samma ETA kvarts verk, samma funktioner (veckovisning-coolt). Fast den är mindre än skydivern 40mm vs 44mm och typ en tredjedel av priset.

hamiltonen har ju några år på nacken men kan inte minnas att jag sett någon på forumet. Nån som sett irl, prövat osv?

Länk http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/aviation/flight-timer-quartz/h64554431

Bild
image.jpeg

Beställde en Hamilton från Tyskland nyss, alltid läskigt att skicka iväg tusenlappar utan att sett produkten i verkligheten :nailbiting:

Blev det Flight timer?
Var beställde du från?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Antiklimax, fick min Hamilton flight master igår. Allt är i ordning och fint.....men batteriet verkar slut :bawling: sekundvisaren hoppar fram 5s i stöten. Kan väl hända när man köper en batteriklocka som kan ha legat i ett lager länge, men det är ju surt. Står i instruktion att batteriet håller mellan 2-5 år vilket inte är så länge jämfört med andra digitalare.

Men ljusfunktionen, att siffrorna börjar lysa funkar inte heller. Är det också för att batteriet är kass eller tror ni det är ett annat fel?
Hittar ingen info om det på nätet.

Har mailat säljaren i Tyskland med samma fråga men ej fått svar än.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Antiklimax, fick min Hamilton flight master igår. Allt är i ordning och fint.....men batteriet verkar slut :bawling: sekundvisaren hoppar fram 5s i stöten. Kan väl hända när man köper en batteriklocka som kan ha legat i ett lager länge, men det är ju surt. Står i instruktion att batteriet håller mellan 2-5 år vilket inte är så länge jämfört med andra digitalare.

Men ljusfunktionen, att siffrorna börjar lysa funkar inte heller. Är det också för att batteriet är kass eller tror ni det är ett annat fel?
Hittar ingen info om det på nätet.

Har mailat säljaren i Tyskland med samma fråga men ej fått svar än.
Hoppar sekundvisaren fram i intervaller så brukar det visa att det är dags att byta batteri.

Jävligt surt när man har gått å väntat på en ny klocka!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hoppar sekundvisaren fram i intervaller så brukar det visa att det är dags att byta batteri.

Jävligt surt när man har gått å väntat på en ny klocka!

Fick precis mail från heyder (där jag köpte klockan).

De säger att ljus funktionen också är tecken på dåligt batteri och att jag ska byta batteri i valfri butik samt att de står för kostnaden.
Mkt bra service !
 
Efter ha sett filmen Interstellar så blev jag djupt förälskad i Hamiltons Khaki Automatic "Murph Watch". Till höger nedan;

0.jpg

Hamilton-Khaki-Interstellar-watches-16.jpg


Hamilton tillverkade cirka 10 klockor för filmens räkning, och samtliga returnerades tillbaka till Hamilton när inspelningen var över.
Modellen har alltså (tyvärr) aldrig varit tillgänglig på marknaden.
___

Har spanat in 2 modeller som i mitt tycke liknar Murph-modellen (jag ber om ursäkt på förhand, här kommer bildbombas).

För ut har vi Hamilton khaki field pioneer H60419533
En mekanisk 42mm stor pjäs med skruvad krona. Innanför höljet tickar ett ETA 2801-2.
6.jpg

5.jpg

4.jpg

___

Andra klockan är en Hamilton Khaki Field Pioneer H60515533
45mm boett och automatiskt rustad med ett ETA 2824-2 verk.
(Synd med datumet, tycker att det förstör ett annars mycket vackert yttre. Känns bara fel, men man kanske kan vänja sig?)
1.jpg

3.jpg

2.jpg

OBS! Samtliga bilder är lånade.


Avslutningsvis, vad tycker ni? Vilken ska jag välja?
Någon här inne som har erfarenhet från dessa modeller?


Länge leve Hamilton!
/Nils
 
Avslutningsvis, vad tycker ni? Vilken ska jag välja?
H60419533 är ju helt klar mest lik men personligen tycker jag nog att H60515533 är snäppet snyggare.
Efter att ha sett filmen Interstellar blev jag också rätt sugen på en Murph-watch. Besvikelsen var stor när jag insåg att Hamilton inte har tagit fram en likadan som man som vanlig konsument kan köpa. Tittade också på de två modellerna som du visade men till slut valde jag en helt annan modell från Hamilton som inte är lik Murph-watch som passade mig bättre. Hoppas fortfarande att Hamilton kommer att börja sälja Murph-watch som en egen referens men vad jag förstår så kommer inte detta att ske. Oavsett så är H60515533 en riktig läcker klocka med den räfflade bezeln och oversize-kronan som också är räfflad. Känns lite hårdrock med det svarta läderarmbandet med nitar på som du har på en av bilderna. Jag hade satsat på en sådan!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Topp