Hamilton har ingen AD i Sverige tyvärr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hamilton har ingen AD i Sverige tyvärr.
Hallå där alla Hamilton fans! Jag är mycket sugen på att införskaffa mig en Hamilton. Vart har ni beställt ifrån och vilken sida är rekommenderad?
Hallå där alla Hamilton fans! Jag är mycket sugen på att införskaffa mig en Hamilton. Vart har ni beställt ifrån och vilken sida är rekommenderad?
Anledning till att jag köpte denna Hamilton Seaview är att min Alpina GMT är på service. Var lite spänd eftersom jag köpte den osedd begagnad, men den är i fantastiskt fint skick och håller tiden bra. Kanske att kvalitetskänslan inte riktigt är på samma nivå som min Alpina men en på alla sätt fantastiskt prisvärd klocka. Funkar i alla lägen kan jag tycka.
Just nu ett läder jag köpte av @Bergaren men kanske att det svarta med vita kontursömmar passar bättre. Eller länken...?
Vet ej referens men sök på Hamilton Seaview automatic. Har inte sett annan en min med svart urtavla. Säljs på länk men mina handleder behöver extra länkbitar som jag beställer nästa vecka då orginalbitarna inte finns kvar från första ägaren. (Finns en kvartsvariant också med andra färger på urtavlan om nu det skulle vara intressant)Riktigt snygg klocka. Tycker att den passar grymt bra på det svarta med vita kontursömmar. Blir sugen på en sån själv. Vad är det för ref på den?
Jag beställde från: https://www.olfert-co.de/
Bra priser och snabb leverans. Skickades med UPS till dörren i mitt fall. Tydligen kan man också pruta om man skickar ett mail till dem. Har inte gjort det själv men vet att andra som har beställt därifrån har lyckats få ett bättre pris. På den klockan jag beställde var priset ändå mycket lägre än hos de flesta andra.
Har för mig att @Moorflax hade en sådan ett tag, fråga honom vetja.Känner att man blir lite småsugen på en Hamilton Khaki Field-modell av något slag.
Ni som har klämt/känt på produkterna, hur är det med AR på glaset? Är glaset kupat? Känner personligen att frånvaron av AR på ett helt platt safirglas oftast innebär en snabb försäljning (med sedvanligt tapp) när man köper klockor i dylik prisklass.
Kan du lägga upp ett wristshot? Vore superschysst!Anledning till att jag köpte denna Hamilton Seaview är att min Alpina GMT är på service. Var lite spänd eftersom jag köpte den osedd begagnad, men den är i fantastiskt fint skick och håller tiden bra. Kanske att kvalitetskänslan inte riktigt är på samma nivå som min Alpina men en på alla sätt fantastiskt prisvärd klocka. Funkar i alla lägen kan jag tycka.
Just nu ett läder jag köpte av @Bergaren men kanske att det svarta med vita kontursömmar passar bättre. Eller länken...?
Vad heter den där modellen?Hamilton på läder idag!
Vad heter den där modellen?
Känner att man blir lite småsugen på en Hamilton Khaki Field-modell av något slag.
Ni som har klämt/känt på produkterna, hur är det med AR på glaset? Är glaset kupat? Känner personligen att frånvaron av AR på ett helt platt safirglas oftast innebär en snabb försäljning (med sedvanligt tapp) när man köper klockor i dylik prisklass.
Körde denna Hamilton 36:a i sommar. Satt som en smäck och var ju trevlig. Inget upphetsande men trevlig som sagt.Har för mig att @Moorflax hade en sådan ett tag, fråga honom vetja.
Inte det bästa. Tog det on the fly...Kan du lägga upp ett wristshot? Vore superschysst!
Den ser ju grym ut!Den ser ju grym ut!
Borrade luggar är ju alltid ett plus!Körde denna Hamilton 36:a i sommar. Satt som en smäck och var ju trevlig. Inget upphetsande men trevlig som sagt.
Den där var ball! Brukar inte vara någon favorit med svarta klockor för mig men den där gillade jagHej på er Hamilton fantaster!
Jag har lagt till en Khaki Field Titanium H70575733 i min samling som "action klocka" för motorcykelåkning, snorkling etc.
Tokförtjust i den! Den väger nästan ingenting. Ser grym ut dessutom.
Dessvärre så är armbandet för kort. Jag gillar det starkt, men som sagt, för kort.
Tyvärr så säljer inte Hamilton något XL band till klockan.
Jag funderade på om man kanske kunde nypa på ett viklås på orginalet i hopp om att klämma ut någon centimeter eller två, men vet inte om det skulle fungera.
Någon som annars har ett bra tips på ett armband som kan fungera som bra ersättare? Gärna något som är snarlikt orginalet.
Kan även tänka mig att låta specialtillverka ett, om någon kan tipsa om en bra aktör för sådant..