• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Om man kollar Hamilton Khaki Field på Chrono24 så står det på flera av dem att de har skruvkrona. Men det stämmer väl inte? Eller har den uppdaterats? Eller har den alltid haft det, är jag helt ute och cyklar? :)
 
Senast ändrad:

Peddjy

Cartier
IMG_0814.JPG
Hamilton på läder idag!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Nu rengjord Hamilton Seaview med ett läder på. Mycket fint skick! Hittar inte ett märke på vare sig boett eller glas. Vridringen lite trög initialt, men efter gymnastik klickar den fint. Placerar den mellan Khaki och Jazzmaster med lite dykarutseende. 42mm diameter. Tycker den är riktigt fin på armen.


IMG_0236.JPG
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Anledning till att jag köpte denna Hamilton Seaview är att min Alpina GMT är på service. Var lite spänd eftersom jag köpte den osedd begagnad, men den är i fantastiskt fint skick och håller tiden bra. Kanske att kvalitetskänslan inte riktigt är på samma nivå som min Alpina men en på alla sätt fantastiskt prisvärd klocka. Funkar i alla lägen kan jag tycka.
Just nu ett läder jag köpte av @Bergaren men kanske att det svarta med vita kontursömmar passar bättre. Eller länken...?


P1060930.JPG
P1060931.JPG
P1060933.JPG
P1060936.JPG
P1060937.JPG
 
Hallå där alla Hamilton fans! Jag är mycket sugen på att införskaffa mig en Hamilton. Vart har ni beställt ifrån och vilken sida är rekommenderad? :)
 
Hallå där alla Hamilton fans! Jag är mycket sugen på att införskaffa mig en Hamilton. Vart har ni beställt ifrån och vilken sida är rekommenderad? :)

Jag beställde från: https://www.olfert-co.de/
Bra priser och snabb leverans. Skickades med UPS till dörren i mitt fall. Tydligen kan man också pruta om man skickar ett mail till dem. Har inte gjort det själv men vet att andra som har beställt därifrån har lyckats få ett bättre pris. På den klockan jag beställde var priset ändå mycket lägre än hos de flesta andra.
 
Anledning till att jag köpte denna Hamilton Seaview är att min Alpina GMT är på service. Var lite spänd eftersom jag köpte den osedd begagnad, men den är i fantastiskt fint skick och håller tiden bra. Kanske att kvalitetskänslan inte riktigt är på samma nivå som min Alpina men en på alla sätt fantastiskt prisvärd klocka. Funkar i alla lägen kan jag tycka.
Just nu ett läder jag köpte av @Bergaren men kanske att det svarta med vita kontursömmar passar bättre. Eller länken...?


P1060930.JPG
P1060931.JPG
P1060933.JPG
P1060936.JPG
P1060937.JPG

Riktigt snygg klocka. Tycker att den passar grymt bra på det svarta med vita kontursömmar. Blir sugen på en sån själv. Vad är det för ref på den?
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg klocka. Tycker att den passar grymt bra på det svarta med vita kontursömmar. Blir sugen på en sån själv. Vad är det för ref på den?
Vet ej referens men sök på Hamilton Seaview automatic. Har inte sett annan en min med svart urtavla. Säljs på länk men mina handleder behöver extra länkbitar som jag beställer nästa vecka då orginalbitarna inte finns kvar från första ägaren. (Finns en kvartsvariant också med andra färger på urtavlan om nu det skulle vara intressant)
 

Rulle

Audemars
Hallå där alla Hamilton fans! Jag är mycket sugen på att införskaffa mig en Hamilton. Vart har ni beställt ifrån och vilken sida är rekommenderad? :)

Jag beställde från: https://www.olfert-co.de/
Bra priser och snabb leverans. Skickades med UPS till dörren i mitt fall. Tydligen kan man också pruta om man skickar ett mail till dem. Har inte gjort det själv men vet att andra som har beställt därifrån har lyckats få ett bättre pris. På den klockan jag beställde var priset ändå mycket lägre än hos de flesta andra.

Som daniel säger det gör att pruta !
Har köpt av dom och kolla bara vad tex bodoni tar som är billigast i europa och skicka iväg ett mail ! Olfert brukar alltid matcha priset och är dessutom ad så du får korrekt garanti !
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Känner att man blir lite småsugen på en Hamilton Khaki Field-modell av något slag.
Ni som har klämt/känt på produkterna, hur är det med AR på glaset? Är glaset kupat? Känner personligen att frånvaron av AR på ett helt platt safirglas oftast innebär en snabb försäljning (med sedvanligt tapp) när man köper klockor i dylik prisklass.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Känner att man blir lite småsugen på en Hamilton Khaki Field-modell av något slag.
Ni som har klämt/känt på produkterna, hur är det med AR på glaset? Är glaset kupat? Känner personligen att frånvaron av AR på ett helt platt safirglas oftast innebär en snabb försäljning (med sedvanligt tapp) när man köper klockor i dylik prisklass.
Har för mig att @Moorflax hade en sådan ett tag, fråga honom vetja.
 
Anledning till att jag köpte denna Hamilton Seaview är att min Alpina GMT är på service. Var lite spänd eftersom jag köpte den osedd begagnad, men den är i fantastiskt fint skick och håller tiden bra. Kanske att kvalitetskänslan inte riktigt är på samma nivå som min Alpina men en på alla sätt fantastiskt prisvärd klocka. Funkar i alla lägen kan jag tycka.
Just nu ett läder jag köpte av @Bergaren men kanske att det svarta med vita kontursömmar passar bättre. Eller länken...?


P1060930.JPG
P1060931.JPG
P1060933.JPG
P1060936.JPG
P1060937.JPG
Kan du lägga upp ett wristshot? Vore superschysst! :)
 

Rulle

Audemars
Känner att man blir lite småsugen på en Hamilton Khaki Field-modell av något slag.
Ni som har klämt/känt på produkterna, hur är det med AR på glaset? Är glaset kupat? Känner personligen att frånvaron av AR på ett helt platt safirglas oftast innebär en snabb försäljning (med sedvanligt tapp) när man köper klockor i dylik prisklass.

Du kan få en sådan för ca 3500 och det är mycket klocks för pengarna !
Ingen AR vad jag har sett på dom jag haft och det är platta safirglas tyvärr !
Men annars så riktigt välbygda och fina !

Stör mig alltid på concentric tavlan ! Vill att dom ska göra den helt slät istället för två så kallade ringar men grym klocka för pengen !
 
Hej på er Hamilton fantaster!
Jag har lagt till en Khaki Field Titanium H70575733 i min samling som "action klocka" för motorcykelåkning, snorkling etc.
Tokförtjust i den! Den väger nästan ingenting. Ser grym ut dessutom.

Dessvärre så är armbandet för kort. Jag gillar det starkt, men som sagt, för kort.
Tyvärr så säljer inte Hamilton något XL band till klockan.
Jag funderade på om man kanske kunde nypa på ett viklås på orginalet i hopp om att klämma ut någon centimeter eller två, men vet inte om det skulle fungera.
Någon som annars har ett bra tips på ett armband som kan fungera som bra ersättare? Gärna något som är snarlikt orginalet.
Kan även tänka mig att låta specialtillverka ett, om någon kan tipsa om en bra aktör för sådant..
 

Bilagor

  • H70575733_7.png
    H70575733_7.png
    124.2 KB · Visningar: 57

Hellebring

Cartier
Hej på er Hamilton fantaster!
Jag har lagt till en Khaki Field Titanium H70575733 i min samling som "action klocka" för motorcykelåkning, snorkling etc.
Tokförtjust i den! Den väger nästan ingenting. Ser grym ut dessutom.

Dessvärre så är armbandet för kort. Jag gillar det starkt, men som sagt, för kort.
Tyvärr så säljer inte Hamilton något XL band till klockan.
Jag funderade på om man kanske kunde nypa på ett viklås på orginalet i hopp om att klämma ut någon centimeter eller två, men vet inte om det skulle fungera.
Någon som annars har ett bra tips på ett armband som kan fungera som bra ersättare? Gärna något som är snarlikt orginalet.
Kan även tänka mig att låta specialtillverka ett, om någon kan tipsa om en bra aktör för sådant..
Den där var ball! Brukar inte vara någon favorit med svarta klockor för mig men den där gillade jag :)
Strapcode.com kanske har något svart canvas som funkar till den. Jag har köpt länk därifrån och är väldigt nöjd med kvalitén på den i alla fall.
 
Topp