• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Söndag, vecka 39
Andre i tionde tvåtusensexton.

Mkt bra
IMG_6206.JPG
 

San15

Cartier
2-Faktor
Jag vet inte om det är rätt tråd att fråga men vart kan man köpa länkar till en Hamilton, har hört att det inte finns kvar några återförsäljare i Sverige.
 

Omega Man

Omega
Jag vet inte om det är rätt tråd att fråga men vart kan man köpa länkar till en Hamilton, har hört att det inte finns kvar några återförsäljare i Sverige.
Ska inte vara några problem att beställa hem för en klockhandlare då Hamilton ingår i Swatch Group. Har inte varit det för mig iallafall.
 

San15

Cartier
2-Faktor
Jag hörde med Kent Watch i Sundsvall och de tyckte jag skulle kontakta Hamilton och höra så jag väntar just nu på svar, de sa också att jag skulle höra efter här på Klocksnack.:)
 
H60419533 är ju helt klar mest lik men personligen tycker jag nog att H60515533 är snäppet snyggare.
Efter att ha sett filmen Interstellar blev jag också rätt sugen på en Murph-watch. Besvikelsen var stor när jag insåg att Hamilton inte har tagit fram en likadan som man som vanlig konsument kan köpa. Tittade också på de två modellerna som du visade men till slut valde jag en helt annan modell från Hamilton som inte är lik Murph-watch som passade mig bättre. Hoppas fortfarande att Hamilton kommer att börja sälja Murph-watch som en egen referens men vad jag förstår så kommer inte detta att ske. Oavsett så är H60515533 en riktig läcker klocka med den räfflade bezeln och oversize-kronan som också är räfflad. Känns lite hårdrock med det svarta läderarmbandet med nitar på som du har på en av bilderna. Jag hade satsat på en sådan!

Tack för svar! Hoppas också på ett Murph-släpp. Kalla mig naiv men önska får man!
Jag är inne på samma spår som dig.. Försöker rida ut min förälskelsen, vill för en gångs skull fatta ett beslut med hjärnan. Men det lutar åt H60515533, om det nu blir av :)
 
Vart fick du tag på din? Har flera gånger funderat på samma fast med svart urtavla.
Sist jag kollade låg de på c24/ebay mellan 4500-6000kr.
Hur upplever du länk/boett?
Länk är i absolut toppklass, boett inga fel heller. 4500-6000 är vad de ligger på. Kika några sidor bak i tråden för mer bilder samt länk till mitt inköpsställe. ska slänga upp lite färska bilder framåt kvällen.
 

Rulle

Audemars
Pröva en
Länk är i absolut toppklass, boett inga fel heller. 4500-6000 är vad de ligger på. Kika några sidor bak i tråden för mer bilder samt länk till mitt inköpsställe. ska slänga upp lite färska bilder framåt kvällen.
38 på löder när jag var i berlin i somras..
Riktigt fin klocka !!!! Och sen att det sitter ett 2892 verk i den glr det inte sämre iheller !
 
Ok, nu upp med lite pics. Den är som bäst med kostym, men jag hade ingen anledning att hoppa i en idag, så istället blir det posering i grå flufftröja.:snaphappy:

ham.jpg
hamilton när.jpg


Fördelar med intra-maticen är att den har bra storlek, korta bandhorn och är rejält platt. Vi som har den i klocksammanhang olyckliga genetiska kombinationen rund handled och 16 cm omkrets har ofta lite problem med att få klockor att sitta bra. Så är dock inte faller här:
hamilton arm.jpg


verket
hamilton3.jpg


och så ett par avslutande porrbilder:)
hamilton 1.jpg

hamilton 2.jpg
 

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
Tack för svar! Hoppas också på ett Murph-släpp. Kalla mig naiv men önska får man!
Jag är inne på samma spår som dig.. Försöker rida ut min förälskelsen, vill för en gångs skull fatta ett beslut med hjärnan. Men det lutar åt H60515533, om det nu blir av :)

För mig var datumvisningen en glädjedödare så valet föll på denna:
1478077841762574374650.jpg
 
Senast ändrad:

mack

Breitling
Har sett en Hamilton som jag är sugen på. Denna khaki aviation chrono.

Någon som har erfarenhet av denna som kan komma med utlåtande?
Bild lånad från nätet.
 

Bilagor

  • Screenshot_20161113-214048.png
    Screenshot_20161113-214048.png
    122.8 KB · Visningar: 70
Har sett en Hamilton som jag är sugen på. Denna khaki aviation chrono.

Någon som har erfarenhet av denna som kan komma med utlåtande?
Bild lånad från nätet.
Sjukt snygg! Här får du en länk med lite "nice to know"..
http://wornandwound.com/time-spec-1970s-british-military-asymmetrical-chronographs/
Modellen finns fortfarande hos CWC också. Sen tror jag att Timefactors gjorde Precista-modellen tidigare också men jag vet inte om den finns kvar.
 

mack

Breitling
Sjukt snygg! Här får du en länk med lite "nice to know"..
http://wornandwound.com/time-spec-1970s-british-military-asymmetrical-chronographs/
Modellen finns fortfarande hos CWC också. Sen tror jag att Timefactors gjorde Precista-modellen tidigare också men jag vet inte om den finns kvar.

Tack! Denna artikeln har jag missat, väldigt trevlig!

Jag har en. Jag är sjukt nöjd. :)

IMG_7819.jpg

Riktigt snygg i den färgen också. Hur upplever du storleken, bär den mindre eller större än 41 mm? Hur är länken på Hamiltons klockor (och denna i synnerhet)?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Denna artikeln har jag missat, väldigt trevlig!



Riktigt snygg i den färgen också. Hur upplever du storleken, bär den mindre eller större än 41 mm? Hur är länken på Hamiltons klockor (och denna i synnerhet)?

Den är lång och relativt tjock så den bärs större, men den sitter bättre på handleden än många andra. Länken är fin och bra. Det osar hög kvalitet, tycker jag, om hela klockan. Bättre än en del andra Hamilton jag haft exempelvis.
 

mack

Breitling
Den är lång och relativt tjock så den bärs större, men den sitter bättre på handleden än många andra. Länken är fin och bra. Det osar hög kvalitet, tycker jag, om hela klockan. Bättre än en del andra Hamilton jag haft exempelvis.

Ja jag har läst mycket bra om den, inte minst verkar caliber H-31 få mycket positiva omdömen. Känns som väldigt mycket klocka för pengarna. Det enda som oroar mig lite är storleken, då jag har hyfsat små handleder. Finns det nån ad för Hamilton i Sverige där man kan prova klockan?
 
Topp