• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Spincini

Rolex
2-Faktor
Kör annat band idag:)
IMG_20190928_122803.jpg
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Ahhh, den vita är ju sååå snygg. Varit nära att klicka hem den många gånger nu men hejdar mig alltid i sista sekund eftersom jag redan har den svarta. Men jäklar vilket par det skulle bli. :smug:
Tack:)
Har kollat in modellen 100tals gånger och velat i fantasin mellan svart, grön och vit tavla. Sen så tänkte jag att jag alltid kör på svart tavla men måste våga vitt någon gång.
Nu blev det så:D
Älskar att byta band och den känns som ett bandmonster.
Köp en vit, hur nöjd som helst:)
 

Urtyp

Audemars
Tack:)
Har kollat in modellen 100tals gånger och velat i fantasin mellan svart, grön och vit tavla. Sen så tänkte jag att jag alltid kör på svart tavla men måste våga vitt någon gång.
Nu blev det så:D
Älskar att byta band och den känns som ett bandmonster.
Köp en vit, hur nöjd som helst:)
Ja, hade jag köpt idag hade det blivit en vit utan tvekan. Jag har en äldre och vad jag förstått har dom nya även ett nytt urverk. Jag försöker övertyga mig själv om att det rättfärdigar ett nyinköp. :angel:
 

lofgreno

Audemars
Du får låta urmakaren rucka den.
Ja, har faktiskt mailat Hamilton via deras hemsida och fick svar från Swatch gruppen här i Sverige. :)
Ska få en returlåda att skicka in den med så dom kan kolla på den.
Dom kunde dock inte svara på om det är 42 eller 80 timmars gångreserv, beror tydligen på vilket urverk som sitter i:
2801 - 42h
H5 (c07.701) - 80h
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Ja, har faktiskt mailat Hamilton via deras hemsida och fick svar från Swatch gruppen här i Sverige. :)
Ska få en returlåda att skicka in den med så dom kan kolla på den.
Dom kunde dock inte svara på om det är 42 eller 80 timmars gångreserv, beror tydligen på vilket urverk som sitter i:
2801 - 42h
H5 (c07.701) - 80h
Hoppas du får tillbaka den fort:)
Min verkar hålla sig runt -1sek/24h. Nollade klockan för knappt en vecka sedan och idag ligger den på -5sek.
Mycket länge sedan jag var så här nöjd med en klocka:happyhappy:
 

lofgreno

Audemars
Hoppas du får tillbaka den fort:)
Min verkar hålla sig runt -1sek/24h. Nollade klockan för knappt en vecka sedan och idag ligger den på -5sek.
Mycket länge sedan jag var så här nöjd med en klocka:happyhappy:
Ja det är ju en otrolig skillnad. Ställde den imorse och den ligger redan 10sek efter. Måste vara nåt knas.
Men som sagt, hoppas det går fort. Ska kolla med dom också om det är 2801 eller H-5 (eller är det H-50) som sitter i.
Förmodligen 2801 så jag mätt upp gångreserven till 52 timmar...
 

johanwester

Breitling
Hej,

Har nyss fått hem en Khaki Field Mechanical, fantastiskt fin klocka! Noterar ett klickande ljud mot slutet när jag drar upp den, har ett par andra manuella verk hemma och känner inte igen det här. Bifogat är en video där ett par klick hörs, känner inget extra motstånd utan känns nästan som att det hoppar till lite i kronan när det sker. Någon som känner igen det här? Vad kan det bero på? I övrigt går klockan fint, inget att anmärka på.

Tack på förhand!
/J
 

lofgreno

Audemars
Hej,

Har nyss fått hem en Khaki Field Mechanical, fantastiskt fin klocka! Noterar ett klickande ljud mot slutet när jag drar upp den, har ett par andra manuella verk hemma och känner inte igen det här. Bifogat är en video där ett par klick hörs, känner inget extra motstånd utan känns nästan som att det hoppar till lite i kronan när det sker. Någon som känner igen det här? Vad kan det bero på? I övrigt går klockan fint, inget att anmärka på.

Tack på förhand!
/J
Känner inte igen det där får jag säga... Låter skumt.
 

lofgreno

Audemars
Skickade frågan till Hamilton, de bad mig att skicka in klockan. Får se vad som händer, är under garanti så bör gå smidigt.
Låter vettigt. Skickade själv in min egen i förra veckan då tidsavikelsen var lite stor. :)
Mailade Hamilton och fick en returbox från Swatch group Sverige. Bra att dom finns lokalt iaf med tanke på att ingen återförsäljare i Sverige säljer Hamilton.
 

lofgreno

Audemars
Vafan, nu säger dom att garantikortet inte hör till klockan. Fattar inte. Serienumret stämmer ju överens. Dock tror jag referensnummer inte riktigt var samma på klocka och garantikort...
FAN.png
 

lofgreno

Audemars
Haha, vaf*n, nu säger dom istället att det inte var nåt garantikort med. Jag satte fast det med tejp på insidan av den svarta servicelådan så verkar ju konstigt att dom skulle missat det. Jaja, då borde det ju lösa sig kan man tycka... Om dom inte råkat slänga garantikortet. Men verkar som en bild skulle funka också...
 
Topp