• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Urtyp

Audemars
Smyger in lite vintage, vad jag tror är en Hamilton.
IMG_20191112_082754.jpg
IMG_20191112_082703.jpg
Cool. Inga märkningar på boetten?
 

Wintertodt

Breitling
Nybörjarfråga.

Jag har köpt en Hamilton Khaki och eftersom det inte finns någon butik i Sverige undrar jag följande
1. Var kan jag få hjälp med att justera metallbandet så att den passar min arm
2. Jag har en 2 års garantikort, finns det något ställe man kan få det stämplat och signerat?

Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Nybörjarfråga.

Jag har köpt en Hamilton Khaki och eftersom det inte finns någon butik i Sverige undrar jag följande
1. Var kan jag få hjälp med att justera metallbandet så att den passar min arm
2. Jag har en 2 års garantikort, finns det något ställe man kan få det stämplat och signerat?

Tack på förhand!
Första kan du nog göra hos random urmakare/klockbutik. Bara lämna in.

Den andra är nog lite klurigare. Swatch gruppen har ju ett kontor i Stockholm. Testa att maila på Hamiltons hemsida så kommer dom säkert vidarebefordra dit. Det gjorde dom med mig när jag hade ett garantiärende...
 

Wintertodt

Breitling
Första kan du nog göra hos random urmakare/klockbutik. Bara lämna in.

Den andra är nog lite klurigare. Swatch gruppen har ju ett kontor i Stockholm. Testa att maila på Hamiltons hemsida så kommer dom säkert vidarebefordra dit. Det gjorde dom med mig när jag hade ett garantiärende...

Första har jag lyckats lösa. Gick till närmaste urmakare.

Ska testa att maila Hamilton gällande valideringen.
 

CarlArvid

Breitling
Tjena!
Ny på forumet men stolt ägare av en Khaki Field King 40 mm som jag tänkte uppdatera bandet på! Undrar om någon har erfarenhet av Jazzmaster banden (20mm med folding clasp) som Hamilton börjat sälja löst nu? Någon som vet om claspen följer med dessa band samt om de passar luggarna på Field Kingen osv?
 
  • Like
Reactions: C.C

C.C

Omega
Halloj kul tråd detta, har gott och sneglat på Hamilton alltför läänge. Så nu gjorde jag slag i saken och fick hem en igår
Det är caliber H 30 och 80 Timmars power reserv. Inte det jag först tänkt men jag fastnade riktigt rejält på denna.
Broadway Day Date. Beställde även ett sailstrap från Royal Straps.
7D6F99FC-AC83-4EA7-B78C-E36FBA8E88C0.jpeg
F6B39A89-68C5-4B3B-AA2E-5D6CA62DB7D2.jpeg
446AE898-62AC-4DE8-BE43-8A7F15900E22.jpeg
 
Topp