• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

lofgreno

Audemars
Fortsätter med Haveston strap.
20191222_104052.jpg
 

lofgreno

Audemars
Oj, slog du i den hårt eller något i den stilen, eller bara rent oflyt?
Nej. Det är det som är det sjuka. Gjorde ingenting. Den stanna helt uppsnurrad. Trots att den är helt nyservad pga dålig tidshållning. När jag skulle dra ut och sätta tbx kronan såg jag att sekundvisaren ramlat av... Bakläxa på Swatch gruppen...
 

Urtyp

Audemars
Nej. Det är det som är det sjuka. Gjorde ingenting. Den stanna helt uppsnurrad. Trots att den är helt nyservad pga dålig tidshållning. När jag skulle dra ut och sätta tbx kronan såg jag att sekundvisaren ramlat av... Bakläxa på Swatch gruppen...
Men fy vad tråkigt. Min har skött sig exemplariskt. Hoppas dom kör en express-variant till dig eftersom den nyss varit inne på service då.
 

Goflorp

Cartier
Börjar bli lite sugen på en sån där Hamilton Aviaton Pilot, svarta tavlan och länken...H64615135

Så snygg

men var köpa? Hört den skall finnas möe billigare än ”Kalle-lingon”-priset 8000:-

(bild korpad på nätet, säkert härifrån)
075AE3C2-DC53-49A8-9946-8C5909582097.jpeg
 

Chefen

Omega
ham_530x@2x.png
Har sedan jag började intressera mig för klockor stött på Hamilton och tyckt att de känns väldigt prisvärda, så slog till på denna modell som kommer inom kort.
Såg nu att de inte har Swiss Made på den, trots att urverket är ett H-10. Är det så att Khaki Air Race tillverkas fullt ut i annat land och inte får använda Swiss Made?
 
Senast ändrad:

Chefen

Omega
ham_530x@2x.png
Har sedan jag började intressera mig för klockor stött på Hamilton och tyckt att de känns väldigt prisvärda, så slog till på denna modell som kommer inom kort.
Såg nu att de inte har Swiss Made på den, trots att urverket är ett H-10. Är det så att Aviation Air Race tillverkas fullt ut i annat land och inte får använda Swiss Made?
Svarar mig själv , ser att de visst har Swiss Made på tavlan, dock diskret vilket är helt ok för mig.
Om den bärs för stort så kommer den ut till försäljning om någon är sugen
 

Goflorp

Cartier
Just när man tror att man inte kan hitta ngt snyggare än "Interstellarklockan" i min post ovan...

Då slår satan en över ryggen med den här:
Hamilton Khaki Aviation Pilot GMT H76755135
Klockan är ju så snygg man får titta på den i omgångar, annars höjs blodtrycket för mkt....

Alltså, Hamilton måste ha designers som är otroligt bra, aldrig råkat på ett märke som har så många olika modeller som är snygga. De flesta märken har en modell, två, i sällsynta fall tre, som är riktigt snygga.
Sinn är ett undantag, de har säkert dussinet apsnygga modeller. Men Hamilton är pang bom, rätt in i vedbon....rakt i själen.
H76755135-SD_QXA.jpg
 
Topp