• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Dubbelpostar med ett skönt skyltfönster jag hittade här i Biarritz... :)
20200127_182106.jpg

Det tog lite längre tid än vad det har gjort förut men idag landade ett paket på kontoret med två st nya Canvas Naton från Haveston.
20200205_101516.jpg

Jag gillar dom små plåtlådorna dessa levereras i, känns lite premium på nåt sätt. Och dom göra alltid så det går ned i brevlådan. Iaf om man beställer 1-2 Nato. Ett grönt och ett gråblått hade jag beställt.
20200205_102418.jpg

Var ju tvungen att testa båda direkt. Tycker det vart riktigt bra faktiskt. Lite Field´igt sådär. :)
Först det gröna (M-1944C). Passar riktigt bra!
20200205_102555.jpg

Och sen vart det blågråa, eller Forecastle som det heter.
20200205_102923.jpg

Återigen nöjd med mina Naton från Haveston. Bra att man kan välja borstad finish och att det är en "floating keeper" så man behöver inte köra med nån "Nato flärp" om man inte vill.

Idag blir det grönt!

Senast ändrad:
Näe det är inte lätt. Har haft klockan i ett år och har så mycket naton och andra band att det är helt sjukt. Men idag kör jag på läder. Blir lite stort mellanrum vid bandhornen men det funkar. :)
20200212_111823.jpg
Ja, det börjar bli en del natoband nu.:D Men, det är ett jädrigt enkelt sätt att ändra stil på klockorna. Snyggt med svart läder! Funkar bra trots långa bandhorn. Var köpte du ditt läder?
Jag behåller nog camo-natot på, lite avslappnat, då jag e ledig idag. :happyhappy:

Ja, det börjar bli en del natoband nu.:D Men, det är ett jädrigt enkelt sätt att ändra stil på klockorna. Snyggt med svart läder! Funkar bra trots långa bandhorn. Var köpte du ditt läder?
Jag behåller nog camo-natot på, lite avslappnat, då jag e ledig idag. :happyhappy:
Ja, har blivit smått beroende av att byta armband på denna. :)
Det svarta lädret köpte jag på Tid&Ting. Har även ett mörkbrunt i samma stuk som nästan mathar ännu bättre. Bra pris också. Nästan lite inne på nån annan färg också. :)
https://tidochting.se/en/vintage-klockarmband-av-lader

Camo blir kanon!

Hämtade ut denna på posten precis - jäkligt mysigt första intryck. Smällde på ett tunt vintage ”perlon” som går i två olika brun/orangea toner - nöjd med kombinationen :) Bang for the buck!
399BCEC0-5363-4D51-8160-A178CED84870.jpeg
32C97BAD-1A2E-4DA6-9AB5-779E5DD6EA4F.jpeg
4981F0FD-ED34-4775-8DCB-F12058F7F13E.jpeg
156AA1C0-B21A-4CAB-B8A8-049CA901BD83.jpeg
Fick precis dessa Perlon märke rekommenderat. Är det bra eller? Färgar inte av eller så?
Ser att strapped.se har det märket.

Fick precis dessa Perlon märke rekommenderat. Är det bra eller? Färgar inte av eller så?
Ser att strapped.se har det märket.
Detta är gammalt i gatan - tycker det är följsamt & härligt, går inte att jämföra med ett nyare perlon. Färgar inte av vad jag har märkt. Visste inte att de nyproddas - klipp till & återkoppla med recension :)

Detta är gammalt i gatan - tycker det är följsamt & härligt, går inte att jämföra med ett nyare perlon. Färgar inte av vad jag har märkt. Visste inte att de nyproddas - klipp till & återkoppla med recension :)
Ok. Låter ju riktigt bra. Kul att strapped.se säljer oxå. En snubbe från Spanien hade fått köpa från Ebay.
Ja återkommer om jag slår till. :)

Tillbaka
Topp