• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Detta är gammalt i gatan - tycker det är följsamt & härligt, går inte att jämföra med ett nyare perlon. Färgar inte av vad jag har märkt. Visste inte att de nyproddas - klipp till & återkoppla med recension :)
Givetvis kunde man inte låta bli så nu är ett svart Eluit Nato beställt. Återkommer med omdöme. :D

Är det någon som har läderband från Hirsch på sin Hamilton Khaki Field Mechanical? Jag undrade bara vilket typ av spänne ni använder: Vanligt silver eller borstat?

Min första erfarenhet av Hamilton. Erfarenheten är odelat positiv! Löjligt bra värde på dessa klockor.

B5613EEB-EFEB-4004-B223-28457ABF4175.jpeg

Nytt Perlon strap på hammen. Eulit. Tycker det sitter bra och behagligt. Skönt att man inte behöver anpassa sig till hål egentligen. Snabb leverans oxå från Strapped.se och bra pris. Hade vart nice med ett beigt tror jag. :)
Nu får man hoppas det inte färgar av sig bara...
20200226_133138.jpg

Det tog lite längre tid än vad det har gjort förut men idag landade ett paket på kontoret med två st nya Canvas Naton från Haveston.
20200205_101516.jpg

Jag gillar dom små plåtlådorna dessa levereras i, känns lite premium på nåt sätt. Och dom göra alltid så det går ned i brevlådan. Iaf om man beställer 1-2 Nato. Ett grönt och ett gråblått hade jag beställt.
20200205_102418.jpg

Var ju tvungen att testa båda direkt. Tycker det vart riktigt bra faktiskt. Lite Field´igt sådär. :)
Först det gröna (M-1944C). Passar riktigt bra!
20200205_102555.jpg

Och sen vart det blågråa, eller Forecastle som det heter.
20200205_102923.jpg

Återigen nöjd med mina Naton från Haveston. Bra att man kan välja borstad finish och att det är en "floating keeper" så man behöver inte köra med nån "Nato flärp" om man inte vill.

Idag blir det grönt!
Det gröna natot i canvas passade ju riktigt bra, får beställa ett sådant! Tack för bilden.

Jag köpte en ny Hamilton khaki field mechanical 38mm i höstas. Jag har märkt att på senaste tiden så knäpper det i klockan och kronan när jag drar upp den. Någon som känner igen det och ev vet vad, eller om man ska göra något åt det?

Jag köpte en ny Hamilton khaki field mechanical 38mm i höstas. Jag har märkt att på senaste tiden så knäpper det i klockan och kronan när jag drar upp den. Någon som känner igen det och ev vet vad, eller om man ska göra något åt det?
Är det inte för att du dragit upp den max som den låter? En del av mina klockor knäpper lite när jag skruvat upp för fullt.

Tillbaka
Topp