• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Korspostning från Dagens klocka! Dunka gärna på med fler bilder på era Hamiltonkronografer :)
68an.jpeg
 

Tobyponken

Cartier
Är i tagen att skaffa mig en Hamilton Khaki Field. Har några frågor som jag skulle behöva era inputs på. Referensen jag spanat in är H70555533.
Har rätt grova handleder och brukar trivas med lite större klockor. 38 mm verkar ju vara klassikern men jag suktar efter 42 mm versionen. Hur är modellen, bärs den stort eller litet?
Är också tveksam om jag ska gå på den med endast handwind eller den automatiska? Auto känns mer praktisk.
Var köper man den? Uret.se verkar ligga bra i pris men antar att de inte är AD. Vem är AD för Hamilton i Sverige eller rekommenderas någon annan butik?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är i tagen att skaffa mig en Hamilton Khaki Field. Har några frågor som jag skulle behöva era inputs på. Referensen jag spanat in är H70555533.
Har rätt grova handleder och brukar trivas med lite större klockor. 38 mm verkar ju vara klassikern men jag suktar efter 42 mm versionen. Hur är modellen, bärs den stort eller litet?
Är också tveksam om jag ska gå på den med endast handwind eller den automatiska? Auto känns mer praktisk.
Var köper man den? Uret.se verkar ligga bra i pris men antar att de inte är AD. Vem är AD för Hamilton i Sverige eller rekommenderas någon annan butik?
Butikerna som ligger under Franks Ur har ju Hamilton i butik. Ligger en i konserthuset / Hötorget, minns inte vad den heter...
 

Barfly

Cartier
Är i tagen att skaffa mig en Hamilton Khaki Field. Har några frågor som jag skulle behöva era inputs på. Referensen jag spanat in är H70555533.
Har rätt grova handleder och brukar trivas med lite större klockor. 38 mm verkar ju vara klassikern men jag suktar efter 42 mm versionen. Hur är modellen, bärs den stort eller litet?
Är också tveksam om jag ska gå på den med endast handwind eller den automatiska? Auto känns mer praktisk.
Var köper man den? Uret.se verkar ligga bra i pris men antar att de inte är AD. Vem är AD för Hamilton i Sverige eller rekommenderas någon annan butik?
Jag köpte från uret.se 38mm men så har jag ju också flickhandled :(
 

Barfly

Cartier
Hmmm Ska det inte vara 80h power reserve på H704450? Min hade stannat efter c:a 37h. Klockan är ju sprillans ny, typ.
Har någon något tips på hur jag testar "PR" på den innan jag gör ett garantiärende?
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Hmmm Ska det inte vara 80h power reserve på H704450? Min hade stannat efter c:a 37h. Klockan är ju sprillans ny, typ.
Har någon något tips på hur jag testar "PR" på den innan jag gör ett garantiärende?
Har inte Hamilton haft både ETA2824-2 och H-10 i dessa? För det förra låter ju 37 timmar normalt. H-10 (som är ett "powermatic", byggt på ETA C07) ska ha 80 timmar (men lägre frekvens).
 

Tobyponken

Cartier
Nu har jag sålt av en del för att finansiera min Khaki Field H70515137. Mywatch verkar ha bäst pris men är det ett bra ställe att handla på?
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det sitter en H10 i den jag har, tror jag.
Ser ut så, ja. Då vet jag inte... när det gäller att mäta hur länge den går så tror jag inte att det finns några speciella knep. Se till att den är fullt uppdragen förstås. Notera tidpunkten den läggs ner. När den har stannat, notera tiden. Skruva fram visarna tills datumet slår om för att avgöra om den står på för- eller eftermiddag.
 

Barfly

Cartier
Håller med! Ser mycket "renare" ut. Ändå har jag själv en med 24-timmars som man knappt ser vad det står.
 

lofgreno

Audemars
Jag köpte en ny Hamilton khaki field mechanical 38mm i höstas. Jag har märkt att på senaste tiden så knäpper det i klockan och kronan när jag drar upp den. Någon som känner igen det och ev vet vad, eller om man ska göra något åt det?
Min knäpper också till. Nåt varv innan den är fullt uppdragen. Men eftersom min vart inne 2 ggr redan på lagning så låter jag det vara sålänge. Den går som den ska. :)
 
Topp