Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul, grattis! Hur är det nu med de där rackarna, -inte har de väl skruvad krona eller? (Lite synd i så fall..)Vann precis en auktion på eBay som jag verkligen inte trodde jag skulle vinna. Blev i alla fall en Hamilton Khaki Field Automatic 44mm.
Kul, grattis! Hur är det nu med de där rackarna, -inte har de väl skruvad krona eller? (Lite synd i så fall..)
Mycket trevlig klocka till liten peng, har en exakt likadan själv.Vann precis en auktion på eBay som jag verkligen inte trodde jag skulle vinna. Blev i alla fall en Hamilton Khaki Field Automatic 44mm.
Nope, inte skruvad.Kul, grattis! Hur är det nu med de där rackarna, -inte har de väl skruvad krona eller? (Lite synd i så fall..)
Cool! Men håller med dig om storleken.Det är väl då självaste fan att de ALLTID ska vara där och talla och dra upp storleken i onödan när de ska göra något retroddoftande. Hade de låtit den här stanna på 38mm hade den varit klockren, men nu skulle de ju prompt göra den 42mm.
http://gearpatrol.com/2017/01/11/hamilton-intramatic-68/
Det är väl då självaste fan att de ALLTID ska vara där och talla och dra upp storleken i onödan när de ska göra något retroddoftande. Hade de låtit den här stanna på 38mm hade den varit klockren, men nu skulle de ju prompt göra den 42mm.
http://gearpatrol.com/2017/01/11/hamilton-intramatic-68/
Jag ser inte problemet. Samma som en Speedmaster. Perfekt storlek på en sådan modell.Verkligen riktigt snygg! Men jag håller också med om storleken! 37-40 hade varit mer okej för min del.
https://klocksnack.se/threads/hamil...553-final-drop-now-only-5250-delivered.57706/Någon som vet vad en sådan här begagnad Jazzmaster Chrono är värd? En vän vill sälja och jag har inte den blekaste...
Nja. Jag tycker nog att tvåregisterskronografer sällan blir bra över 38-39 mm.Jag ser inte problemet. Samma som en Speedmaster. Perfekt storlek på en sådan modell.
Nu är jag också bra sugen på en Hamilton efter att ha läst tråden
Närmare bestämt en Khaki field king automat. Finns de någon anledning att inte beställa från bodoni? Ser att de har den hemma för 360 euro.
Skulle gärna köpa en beggad men finns inte så många sådana att få tag på.
Vet ej om denna har nämnts men denna är jag sugen på
Titanboett med PVD-behandling!
(synd att datumet tränger sig mellan siffrorna 3 och 15)
Helt klart värt att nämnas igen. men håller med, varför tvinga in ett datum?? Ser inte alls bra ut.Vet ej om denna har nämnts men denna är jag sugen på
Titanboett med PVD-behandling!
(synd att datumet tränger sig mellan siffrorna 3 och 15)
Ok! Tack för tipsetBodoni tar rätt mycket för att skicka den ..och är ingen AD !
Maila olfert ! Dom är AD och kommer utan tvekan ge dig den till samma pris !!
Hamilton ligger på samma nivå som certina!Denna var riktigt trevlig:
Ni som har koll på Hamilton, hur skulle ni säga att de står sig i kvalitet jämfört med exempelvis Certina och Tissot?