• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Nu kunde jag inte hålla mig längre. Det blev en ny Hamilton Aviation Flight Timer, nån Zermatt-modell. Jag älskade funktionaliteten i Sjöö Sandströms Skydiver – alarm, timer, extra tidzoner osv, men den var för stor hur jag än ville älska den.

Detta är den perfekta ersättaren. Precis lagoma 40mm och samma finesser! Dessutom halva priset, det skadar väl inte. Nu börjar väntan 😆

1654972292502.png
Är det samma modul som i skydivern?

Nu kunde jag inte hålla mig längre. Det blev en ny Hamilton Aviation Flight Timer, nån Zermatt-modell. Jag älskade funktionaliteten i Sjöö Sandströms Skydiver – alarm, timer, extra tidzoner osv, men den var för stor hur jag än ville älska den.

Detta är den perfekta ersättaren. Precis lagoma 40mm och samma finesser! Dessutom halva priset, det skadar väl inte. Nu börjar väntan 😆

1654972292502.png
Tuff, pris?

Jag har skrivit på en på C24 ett par gånger, men de vägrar gå ner i pris, trots att den legat för 995€ i ett halvår. Nu tipsade han mig om att köpa den på deras egna sida med en rabatt man fick vid registrering för nyhetsbrev, så det blev 15% rabatt, alltså runt 8500 spänn.

Inget toppenpris, jag hittar gamla auktioner och annonser där de går för 5000 men denna är klart ny.

Edit: Den verkar vara halvt ovanlig nu. Finns ett fåtal till salu från USA i halvrisigt skick. Få videos på YouTube, lite uppmärksamhet från Hamilton själva. Den har vad jag vet slutat tillverkas för ett bra tag sedan.

Fick hem min livs första Hamilton-klocka idag! Jag kommer skriva en recension när jag burit den längre, men funktionsmässigt är den förstås mycket lik SS Skydiver som jag tidigare ägt. Första intrycket är mycket bra! Mycket klocka för pengarna man får ge idag. Bekvämt stålarmband, förtroendeingivande spänne, bra storlek (40mm), lätt att manövrera och väldigt god läsbarhet. Digitaldelen syns utmärkt även i direkt solljus. Jag har inte testat men den tunna lumen ska vara dålig, men det gör inte så mycket eftersom man med en snabb knapptryckning lyser upp digitaldelen.

IMG20220620134013.jpg
IMG20220620134034.jpg

Fick hem min livs första Hamilton-klocka idag! Jag kommer skriva en recension när jag burit den längre, men funktionsmässigt är den förstås mycket lik SS Skydiver som jag tidigare ägt. Första intrycket är mycket bra! Mycket klocka för pengarna man får ge idag. Bekvämt stålarmband, förtroendeingivande spänne, bra storlek (40mm), lätt att manövrera och väldigt god läsbarhet. Digitaldelen syns utmärkt även i direkt solljus. Jag har inte testat men den tunna lumen ska vara dålig, men det gör inte så mycket eftersom man med en snabb knapptryckning lyser upp digitaldelen.

IMG20220620134013.jpg
IMG20220620134034.jpg
Har jag drömt, eller är det veckonummervisning på den?

Nu har jag använt min Flight Timer ett tag och skrivit ner en enkel recension, för den som är intresserad:

Nu har jag använt min Flight Timer ett tag och skrivit ner en enkel recension, för den som är intresserad:

Tack för en trevlig recension! 👏🏼👏🏼👏🏼

Om möjligt, lägg gärna in lite fler bilder! Skulle gärna vilja se den i profil, baksidan, och gärna en jämförelsebild med någon annan klocka! 😃

Hej Hamiltoner! Jag har råkat ut för en konstig grej som oroar mig lite. Min flight timer ger inte ifrån sig några pipljud. Kan man inaktivera det, eller är den trasig? Jag har tittat i instruktionsboken utan framgång. Där fanns funktioner för att testa alarmsignalen, men det är helt tyst. Jag har bytt batteri två gånger, men kan inte drömma om att det kan påverkat?

Det är alltså samma urverk som i UTC Skydiver om det hjälper någon att hjälpa mig i rätt riktning.

Prövar i denna tråd.

Är inne på en Khaki Navy Scuba, gärna i blå tavla. Någon som har erfarenhet av den?
Bästa stället att köpa ifrån?
Erfarenheter av H-10-verket?

Haft Hamilton på radarn till och från ett tag och måste säga att det är ett väldigt prisvärt alternativ som jag är förvånad att inte fler sneglat mot.

Vilka återförsäljare finns av Hamilton i Sverige? Och hur lätt är det att få tag i ställen servar

Där har du en klocksnackare som du kanske kan fråga om service.

Den här är skojig. 40mm, handjagad (Swatchgruppens upphottade variant av eta 7753) och ett pris runt 20 tkr.

7455DE6A-45BB-4E17-95AA-DDAB86C8FE82.jpeg
Intressant att denna reissue kör på samma verk som originalet, vilket nästan aldrig är fallet när tillverkare ska återlansera modeller.

Prövar i denna tråd.

Är inne på en Khaki Navy Scuba, gärna i blå tavla. Någon som har erfarenhet av den?

Haft Hamilton på radarn till och från ett tag och måste säga att det är ett väldigt prisvärt alternativ som jag är förvånad att inte fler sneglat mot.
Jag tror några här i tråden har köpt från https://www.olfert-co.de/ själv köpte jag min från uret.se ingen navy dock.

• Like
Reactions: fc2
Prövar i denna tråd.

Var inne på Citti Markt i Flensburg i onsdags…och se där…där fanns faktiskt en ÅF för Hamilton.
kommer inte ihåg namnet, men det borde vara möjligt att googla fram.
Så, mitt förslag är en tur till Flensburg (givet lite beroende på var man bor i Sverige), för lite shopping av Hamilton (och varför inte passa på att fylla på förrådet av starkare drycker samtidigt?)!🙂

• Like
Reactions: fc2
Tillbaka
Topp