• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

DDCB756B-4B83-470D-AA05-EF2AA9BC7C49.jpeg

Tjabba!

Om man vill byta länk på sin Hamilton Khaki Auto. 42 finns det någon bra after market länk att tipsa om med curved end links?

Någon som vet om man kan hitta den matta länken till Khaki field mech någonstans? Skulle vara kul att testa den, ser rätt Nice ut på bilderna!

Hej!
Jag fick precis hem en Hamilton Khaki Field mechanical som jag köpt här på KS. Allt ser jättebra ut men jag tycker den låter väldigt mycket när man drar upp den.
Svårt att beskriva men den låter mycket grövre och har ett mycket starkare ljud än jag är van vid från andra klockor. Hur låter era när ni drar upp dem?

Hej!
Jag fick precis hem en Hamilton Khaki Field mechanical som jag köpt här på KS. Allt ser jättebra ut men jag tycker den låter väldigt mycket när man drar upp den.
Svårt att beskriva men den låter mycket grövre och har ett mycket starkare ljud än jag är van vid från andra klockor. Hur låter era när ni drar upp dem?
Hmm, jag har inte reagerat på att den skulle låta så mycket mer än andra klockor, men det är ett ganska grovt ljud.

Finns det nån annan här som har samma verk (H-50) som skulle kunna filma ett uppdrag och skicka mig? Vi kan ta det via PM isf. Börjar undra om jag inbillar mig.
Sen verkar det inte finnas nåt stopp på uppdraget. Har era H-50 något stopp på uppdraget?

Update:
Jag kom aldrig riktigt till sans med problemen och när jag insåg att det inte fanns något stopp på uppdraget så tog jag kontakt med en uris. Han undersökte klockan och konstaterade att en spärrhjulsskruv var knäckt. Nu är den lagad och åter hemma. Äntligen låter den som den borde göra, och stoppet på uppdraget funkar som det ska.
Slutet gott och jag kan slappna av med min fina Hamilton på armen!

PS. En stor eloge till Urmakare Thörnäs! Snabb och bra service med bra kommunikation och till bra pris!
DS.

3F4F5E27-1426-4C21-9525-4E3D1F257AAC.jpeg

Hej

Är det någon som har info om denna klocka. Hittar mycket lite på internet, kan det verkligen stämma att den bara är 11mm tjock, trots kronograf?

Tack på förhand

M v h

Hej

Är det någon som har info om denna klocka. Hittar mycket lite på internet, kan det verkligen stämma att den bara är 11mm tjock, trots kronograf?

Tack på förhand

M v h
Njae, t.ex. https://watchbase.com/hamilton/khaki-field/h71566133 säger att det är 7750, och därmed 14,7mm tjock.

Tillbaka
Topp