Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är inte helt enkelt val tycker jag. Båda har härligt vintage-stuk. Jag gillar verkligen railroad-tracken på samarbetet mellan Hodinkee och Hamilton, blir kul att se om någon i forumet införskaffar sig en!Riktigt snyggt. Frågan är vilken man skulle välja, båda är ju fina. Skulle jag tvingas välja utifrån bilderna skulle jag nog dock kört på Hamiltons egna.
En riktig fin klocka i rätt miljo också!Vred upp Hammy för 80 timmars umgänge.
Magisk och i sitt rätta element!Vred upp Hammy för 80 timmars umgänge.
Ser ut som att Khaki Field Murph kommer i en mindre diameter, Hamilton hintade på IG och info ska komma på tisdag. Ser den bra ut blir det of något för mig!
Håller med! Riktigt fin!Magisk och i sitt rätta element!
Misstänker att den kommer vara 38mm dia då andra Khaki Fields finns i primärt 38 och 42, men återstår att se när de väl unveilar den nästa vecka. 38 hade jag personligen tyckt var trevligt då jag har lite tunna handleder, 40 funkar men blir lite mycket och 42 ser löjligt ut haha.Hoppas på en dia på 40mm och en LL 48mm då kan det vara en fin present till mig själv!!
Ooh, det var verkligen en bra nyhet! Var själv sugen på en sådan men avskräcktes som många andra av storleken.Ser ut som att Khaki Field Murph kommer i en mindre diameter, Hamilton hintade på IG och info ska komma på tisdag. Ser den bra ut blir det of något för mig!
Jag har toksnöat in på Hamilton Pan Europ, helt unik rund design.Det stod mellan en Pan Europ och en Pulsomatic för mig i valet och kvalet
Pan Europ med blå skiva är ju bara så fin, likaså kronografen.
Rolex Daytona..... öh vaddå ?? liksom
Tyskland är nog närmast.Jag har toksnöat in på Hamilton Pan Europ, helt unik rund design.
Finns de att klämma på på i butik?
Uret.se är vad jag vet bara web-butik
Har googlat deras hemsida, sjuuuukt seg. Och oj vad många modeller Hamilton har, man bara EN Pan Europ?? Stämmer verkligen det?Tyskland är nog närmast.
Du kan köpa den på uret.se och sen skicka tillbaka utan problem. Det funkade för mig i alla fall.Jag har toksnöat in på Hamilton Pan Europ, helt unik rund design.
Finns de att klämma på på i butik?
Uret.se är vad jag vet bara web-butik
Finns/fanns 4 st.Har googlat deras hemsida, sjuuuukt seg. Och oj vad många modeller Hamilton har, man bara EN Pan Europ?? Stämmer verkligen det?
Och försökt 10min att hitta olika band, väldigt svårnavigerad hemsida.
någon som kan skicka en länk till länkarna ;-)
Tycker deras sida är både snabb lättnavigerad!Har googlat deras hemsida, sjuuuukt seg. Och oj vad många modeller Hamilton har, man bara EN Pan Europ?? Stämmer verkligen det?
Och försökt 10min att hitta olika band, väldigt svårnavigerad hemsida.
någon som kan skicka en länk till länkarna ;-)
Se där…Tycker deras sida är både snabb lättnavigerad!
Här är dom aktuella:
American Classic Pan Europ Day Date Auto | H35425730
Shine bright with the two-tone design. Embodying the mystery and glamour of Hollywood, our black and gold capsule is comprised of five celebrated timepieces.www.hamiltonwatch.comAmerican Classic Pan Europ Day Date Auto | H35415781
Don’t let the Pan Europ name fool you – this watch embodies pure Hamilton American spirit and is ready to join you as the perfect passenger on a classic American road trip. You’ll always be stylishly on time and the automatic movement will keep you moving forward. If you need a break, the power...www.hamiltonwatch.comAmerican Classic Pan Europ Day Date Auto | H35405741
Don’t let the Pan Europ name fool you – this watch embodies pure Hamilton American spirit and is ready to join you as the perfect passenger on a classic American road trip. You’ll always be stylishly on time and the automatic movement will keep you moving forward. If you need a break, the power...www.hamiltonwatch.comAmerican Classic Pan Europ Day Date Auto | H35415761
Don’t let the Pan Europ name fool you – this watch embodies pure Hamilton American spirit and is ready to join you as the perfect passenger on a classic American road trip. You’ll always be stylishly on time and the automatic movement will keep you moving forward. If you need a break, the power...www.hamiltonwatch.comAmerican Classic Pan Europ Auto Chrono | H35756735
Hamilton is the leading brand for automatic watches. The Hamilton watches combine the American Spirit with the Swiss precision and latest technologies.www.hamiltonwatch.comAmerican Classic Pan Europ Auto Chrono | H35756755
The Hamilton Pan Europ is an automatic chronograph dedicated to the fascinating theme of changing times. Inspired by a Hamilton timepiece of the same name, originally introduced in 1971, the design of todays watch takes a nostalgic look over its shoulder, while its functionality celebrates...www.hamiltonwatch.com
42 & 45 mm, båda är för stora för mig så jag behöver inte fundera på vem som är snyggast.Se där…
Flera nya modeller.
Själv gillar jag den blå med dag/datum allrabäst.
Grå för mig, med varför bara en bild på den där den blåa har många?Se där…
Flera nya modeller.
Själv gillar jag den blå med dag/datum allrabäst.
Khaki Field Murph 38mm | H70405730
The 38mm Khaki Field Murph Auto is here. One of the science fiction's most famous watches known by fans as 'The Murph' is now housed in a compact 38mm case.www.hamiltonwatch.com
Nu finns Murph i 38mm, ska traska över till Swatch Group i dagarna och se om det går att beställa.
Ni som har koll, är den värd det? Älskade Interstellar och 38mm är perfekt för mig men svider lite att den har typ samma specs som en ”vanlig” field automatic. Lär bli min EDC.
Tycker den är lite för bra. Får avinstallera internet. Blir för dyrt det här.
Wow! Riktigt läcker och har AR till skillnad från vanliga Khaki Field. Denna lär bli en storsäljare!
För att strö mer salt i plånbokens sår är urverket uppgraderat med en antimagnetisk balansfjäder i Nivachron.Tycker den är lite för bra. Får avinstallera internet. Blir för dyrt det här.
Enda trösten är väl att jag precis har köpt nytt och har lite saker på väg, så pengarna är redan slut.För att strö mer salt i plånbokens sår är urverket uppgraderat med en antimagnetisk balansfjäder i Nivachron.
Blir svårt att motstå denna frestelse!
Fin ny murph. Synd på det glansiga orginallädret bara..