• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

20C9A208-07DC-4595-AB41-A942E38AEA2A.jpeg

Riktigt snyggt. Frågan är vilken man skulle välja, båda är ju fina. Skulle jag tvingas välja utifrån bilderna skulle jag nog dock kört på Hamiltons egna.
9EE8F04D-7646-4310-B0A3-979333D53539.jpeg
Det är inte helt enkelt val tycker jag. Båda har härligt vintage-stuk. Jag gillar verkligen railroad-tracken på samarbetet mellan Hodinkee och Hamilton, blir kul att se om någon i forumet införskaffar sig en!😊

Ser ut som att Khaki Field Murph kommer i en mindre diameter, Hamilton hintade på IG och info ska komma på tisdag. Ser den bra ut blir det of något för mig!

Hoppas på en dia på 40mm och en LL 48mm då kan det vara en fin present till mig själv!!
Misstänker att den kommer vara 38mm dia då andra Khaki Fields finns i primärt 38 och 42, men återstår att se när de väl unveilar den nästa vecka. 38 hade jag personligen tyckt var trevligt då jag har lite tunna handleder, 40 funkar men blir lite mycket och 42 ser löjligt ut haha.

Har googlat deras hemsida, sjuuuukt seg. Och oj vad många modeller Hamilton har, man bara EN Pan Europ?? Stämmer verkligen det?
Och försökt 10min att hitta olika band, väldigt svårnavigerad hemsida.
någon som kan skicka en länk till länkarna ;-)
Finns/fanns 4 st.

Blå skiva med dag/datum.
Svart skiva med dag/datum.
Blå skiva med 2 registers kronograf och datum.
Svart skiva med 2 registers kronograf och datum.

Enklast är att botanisera på www.chrono24.se

Senast ändrad:
Har googlat deras hemsida, sjuuuukt seg. Och oj vad många modeller Hamilton har, man bara EN Pan Europ?? Stämmer verkligen det?
Och försökt 10min att hitta olika band, väldigt svårnavigerad hemsida.
någon som kan skicka en länk till länkarna ;-)
Tycker deras sida är både snabb lättnavigerad! 🤭✌️✨
Här är dom aktuella:

Tycker deras sida är både snabb lättnavigerad! 🤭✌️✨
Här är dom aktuella:
Se där…
Flera nya modeller.
Själv gillar jag den blå med dag/datum allrabäst.

Nu finns Murph i 38mm, ska traska över till Swatch Group i dagarna och se om det går att beställa.

Ni som har koll, är den värd det? Älskade Interstellar och 38mm är perfekt för mig men svider lite att den har typ samma specs som en ”vanlig” field automatic. Lär bli min EDC.

Nu finns Murph i 38mm, ska traska över till Swatch Group i dagarna och se om det går att beställa.

Ni som har koll, är den värd det? Älskade Interstellar och 38mm är perfekt för mig men svider lite att den har typ samma specs som en ”vanlig” field automatic. Lär bli min EDC.
h70405730_detail_laidview_lowresweb.jpg

Wow! Riktigt läcker och har AR till skillnad från vanliga Khaki Field. Denna lär bli en storsäljare!

Tillbaka
Topp