• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Sugen på en Hamilton Khaki Field - titan eller stål är frågan.. siktat in mig på en 42mm. Sen var det färg på urtavlan också, grön ser snygg ut men svart / vit kanske funkar bättre för en vardagsklocka?
Åsikter? Samt tips på återförsäljare eller ngt liggandes i lådan?
Sett på uret, olfert&co, chrono24 - beg eller nytt funkar båda

Hallå i stugan från en rookie i den här tråden! 👋

Fått upp ögonen för en Khaki Field Automatic i 38mm men står lite i valet och kvalet gällande länk eller läderband. Ni som har Khaki Field på länk, hur upplever ni den? Min initiala tanke var att jag tycker det ser lite märkligt ut med en delad "mittlänksbit". Men kanske är något man vänjer sig med.

Kanske ändå är så att en field match bör ha nato, canvas eller läderband, eller vad säger ni? I så fall kanske ett rimligt alternativ hade varit att köpa den på läderband för att senare köpa till länken i efterhand? (Om det nu går, hittade inte länken listad någonstans på Hamiltons hemsida, bara nato, textil och läderband).

(Och om det är någon som sitter och ruvar på en sådan i fint skick är det bara att hojta till, annars siktar jag på en beställning via Olfort, Kronos360 eller Yourwatches)

Hallå i stugan från en rookie i den här tråden! 👋

Fått upp ögonen för en Khaki Field Automatic i 38mm men står lite i valet och kvalet gällande länk eller läderband. Ni som har Khaki Field på länk, hur upplever ni den? Min initiala tanke var att jag tycker det ser lite märkligt ut med en delad "mittlänksbit". Men kanske är något man vänjer sig med.

Kanske ändå är så att en field match bör ha nato, canvas eller läderband, eller vad säger ni? I så fall kanske ett rimligt alternativ hade varit att köpa den på läderband för att senare köpa till länken i efterhand? (Om det nu går, hittade inte länken listad någonstans på Hamiltons hemsida, bara nato, textil och läderband).

(Och om det är någon som sitter och ruvar på en sådan i fint skick är det bara att hojta till, annars siktar jag på en beställning via Olfort, Kronos360 eller Yourwatches)
Personligen tycker jag det brukar vara bättre att göra tvärtom, köpa med länk och komplettera med annat. Det brukar ju vara snordyrt med lösa länkar om man lyckas hitta dem. Det brukar ju även vara lite lättare att sälja vidare med länk.
Hade engång en Khaki chronograph som jag köpte en länk till, såg likadan ut som den till 3 handaren. Jag tyckte den var helt ok.
Tror att den 👆 kan vara rätt, men är inte helsäker, priset är dock typ vad man får räkna med om man köper nytt. 1600... Nu vet inte jag vad prisskillnaden är med och utan länk, men kan ju vara bra att räkna lite på det.

Personligen tycker jag det brukar vara bättre att göra tvärtom, köpa med länk och komplettera med annat. Det brukar ju vara snordyrt med lösa länkar om man lyckas hitta dem. Det brukar ju även vara lite lättare att sälja vidare med länk.
Hade engång en Khaki chronograph som jag köpte en länk till, såg likadan ut som den till 3 handaren. Jag tyckte den var helt ok.
Tror att den 👆 kan vara rätt, men är inte helsäker, priset är dock typ vad man får räkna med om man köper nytt. 1600... Nu vet inte jag vad prisskillnaden är med och utan länk, men kan ju vara bra att räkna lite på det.
Jag brukar tänka lite likadant, brukar vara lättast (och billigast).

Tack! På Olfert hade det en bundle med länk + läder för 795€, och Kronos360 hade den på länk för 715€. Men jag kommer i så fall ge ett lägre bud och se vad de svarar. På Hamiltons hemsida verkar deras läderband lista 100$.

Stort tack för länken till länken!

Senast ändrad:
Jag brukar tänka lite likadant, brukar vara lättast (och billigast).

Tack! På en Olfert hade det en bundle med länk + läder för 795€, och Kronos360 hade den på länk för 715€. Men jag kommer i så fall ge ett lägre bud och se vad de svarar. På Hamiltons hemsida verkar deras läderband lista 100$.

Stort tack för länken till länken!
Dubbelkolla så det är rätt länk innan eventuellt köp bara!
Den jag länkade till var nåt gammalt jag hade bokmärkt när jag letade länk till min chrono, den är betydligt tjockare än automaten.

Senast ändrad:
PXL_20230525_102129708.jpg

Hej!

Är ny här på forumet och tänkte höra mig för kring om ni har rekommendationer kring återförsäljare? Är på jakt efter en Khaki field auto med silvertavla, ref 70455553. Också intresserad om det mot förmodan skulle finnas någon här som är intresserad av att skiljas med sitt exemplar :)

Mvh

Saknar datumet. Om det nu ska vara en klocka för äventyr vill jag gärna ha datum när man är dagblind. Rätta mig om jag har fel.
Det var inget jag tänkte på saknades när jag såg den initialt faktiskt. Det kanske är något den bör ha? Är inte noga med det personligen :)
Inget datum är ett plus i min värld. Alla mina klockor har det, utom en (för att nästan alla klockor har det), och jag har börjat tycka att det mest är irriterande. Jag vet för det mesta vilket datum det är när det spelar roll, eller har andra sätt att ta reda på det. På klockan är det bara irriterande varannan månad ungefär, eller när man ska ställa den efter att den stått ett tag... för om den nu ändå har det, så måste det vara rätt. 😐

Jäkla fin den där, smög tillbaka hit bara för att kika på den lite till.
Haha tack, den är riktigt bra! Jätte mjukt lädernato och tunn och fin boett. Varma färger och jag gillar verkligen att bronset är ett "levande" material. Klockan känns lite mer personlig på något sätt.

Gillar till och med spännet (trots missmatchen)
eftersom det är i titan precis som baklocket, lite coolt. Supernöjd helt enkelt 😁

Hej på er alla glada. Såg Interstellar här om dagen igen och la märke till Hamilton khaki murph - klockan. Tycker den ser riktigt trevlig ut 🙂.
Någon som har koll på vart man kan se dem live? Skulle vilja jämföra 42 vs 39 och helt enkelt testa den.

/Mvh

Tillbaka
Topp