• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Fredagsklockan igår var given 🥂

Trevlig helg! ☀️
IMG_3942.jpeg

Lyckan när ett nytt band dyker upp i brevlådan som man vet kommer passa bäst till klockan, men när man inser att bandverktyget är trasigt så man inte kan byta 😢
Jaja, nu har man väl något att se fram emot🤷
0FFD34E5-C7EA-4EAA-B680-2F4050C76113.jpeg

Ingen som sitter på en hamilton boulton, som är sugen på att sälja? :)
(Bild för uppmärksamhet)

Bilagor

• Hamilton-Bolton-13.jpg
    Hamilton-Bolton-13.jpg
    195.9 KB · Visningar: 17
Sitter och spanar på Hamilton och upptäcker denna perfekta(?!) sommarbeater för folk med mindre handleder. Ska undersöka den, absolut.
Hamilton

Min kommer upp på köp/sälj så fort jag fotat av den ordentligt... 😉

Edit: Roligare med bilder.
IMG_20230625_210518727.jpg

IMG_20230625_210607029~2.jpg

Senast ändrad:
Har nästan bara sjöö sandström från tidigare, men suktar återkommande efter en Hamilton "cooper" eller tillsvarande day-date som jag tycker är snuskigt läcker.

Dessa låg ibland på blocket för några lappar förut, men nu verkar ha varit frånvarande en stund. Och på internationella marknadsplatserna tar de sig gott betalt.

Är det någon som har bra tips på vart man kan fynda en begagnad för en rimlig peng?

Det är modellen på bilden som är intressant, den finns även med läder som även den är mycket fin.

Tips mottages tacksamt!

wIrFv7ePj0bZ3upJip1cNtu7rMWfqqcqsakomi1v.jpg

Har nästan bara sjöö sandström från tidigare, men suktar återkommande efter en Hamilton "cooper" eller tillsvarande day-date som jag tycker är snuskigt läcker.

Dessa låg ibland på blocket för några lappar förut, men nu verkar ha varit frånvarande en stund. Och på internationella marknadsplatserna tar de sig gott betalt.

Är det någon som har bra tips på vart man kan fynda en begagnad för en rimlig peng?

Det är modellen på bilden som är intressant, den finns även med läder som även den är mycket fin.

Tips mottages tacksamt!

wIrFv7ePj0bZ3upJip1cNtu7rMWfqqcqsakomi1v.jpg
Kan varmt rekommendera modellen. Ägt min sedan februari efter att ha suktat efter den i typ sju år. Jag fick ett bra pris på Olfert (tysk AD).

Begagnande har jag inte sett så ofta, men ibland dyker det upp här på köp&sälj. Så håll koll där är mitt tips om du inte vill köpa nytt 👍🏼

Bild från arkivet bara för att 😉
IMG_3564.jpeg

Den är snuskigt läcker, det är bara så märkligt att de enda man ser bagagnade kostar nästan lika mycket som en ny. Tippar det är så att de som kommer ut till "normala priser" blir sålt och de andra ligger kvar på bruktmarknaden.

Menar jag har sett dessa gå för 3000-5000:- för något år sedan.

Den är snuskigt läcker, det är bara så märkligt att de enda man ser bagagnade kostar nästan lika mycket som en ny. Tippar det är så att de som kommer ut till "normala priser" blir sålt och de andra ligger kvar på bruktmarknaden.

Menar jag har sett dessa gå för 3000-5000:- för något år sedan.
Visst är den! Jag är sjukt nöjd 🤩

Ja, lite så är det. Priserna har verkligen gått upp de senaste åren. Minns att när jag spanade in en ”Murph” kunde man hitta dem för runt 6k, numera drygt 9k.

Det är nog dags för även mig att bidra till denna tråd!

Har sedan okt 2021, när jag först blev varse om modellen, sökt efter en 9721B och har nu fått tag på en.
En krävande process då den tog sig från Ohio till en bekant samlare i Kalifornien, sedan Zürich - Köpenhamn - Malmö och till slut hit. Även en smärtsamt lång hantering av tull och postnord.

Fantastiskt gott skick, på full org länk. Jag vet aldrig vad klockan är, för jag stirrar på allt annat än tiden.

Jag såg en referens från en katalog på denna: H875136E (bifogad bild), men när jag kontaktar Hamilton så påstår dom att den referensen aldrig existerat.
Skiljer lite i font dessutom. Öppnade den och såg CASE HONG KONG. Har sett andra 9721or är märkta Lancaster (alltså inte B).

Är det så att 9721B endast såldes på kinesiska marknaden? Någon som har insikt i detta?

Hamilton 9721B .jpg
1688296277811.png

1688296385373.png

Tillbaka
Topp