Alltså, den går helt perfekt!Älskar sailcloth, så jag var tvungen att testa även på denna. Blir alltid glad i själen när en ny klocka har 20 mm bandhorn.
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså, den går helt perfekt!Älskar sailcloth, så jag var tvungen att testa även på denna. Blir alltid glad i själen när en ny klocka har 20 mm bandhorn.
![]()
Snyggare än så här blir det inte för en ”GMT”...
![]()
vill man slippa städerna på urtavlan...
![]()
Lite dyrare än jag tänkt mig, men man blir ändå sugen...
@Sennelier du kan inte bjuda på några wristshots? Såg din annons och blev sugen men lurar på om jag tror mig gilla dem bäst i 38mm eller 40...Har precis fått tillbaka länken till min Khaki Field efter att ha låtit mattera den. Tyckte helt enkelt inte polerade mittlänkar passade på en fältklocka, så jag valde en borstad finish på hela ovansidan. Sidorna är fortfarande polerade, men det tycker jag fungerar eftersom kransen också är polerad, det blir ett slags harmoni. Nu är jag helt nöjd med klockan! Synd bara att jag signat upp för OWGM, så jag kan såklart inte börja använda min Hamilton än, suck.
![]()
Ps. Jag vet att det ser ut som att jag lagt till en stjärna i högdagern vid siffran 5, men jag lovar att det var kameran som gjorde det!![]()
Tur jag hade några gamla eftersom jag nu är med i OWGM (ett tag till iaf, lär inte palla hela månaden).@Sennelier du kan inte bjuda på några wristshots? Såg din annons och blev sugen men lurar på om jag tror mig gilla dem bäst i 38mm eller 40...![]()
TackTur jag hade några gamla eftersom jag nu är med i OWGM (ett tag till iaf, lär inte palla hela månaden).På bilden är mittlänkarna fortfarande polerade, dessa är nu borstade.
![]()
![]()
![]()
Jag kommer inte ihåg det exakta måttet, men handleden är runt 17 cm vill jag minnas. Alla är olika, men jag personligen tycker 40 mm är optimalt och föredrar det framför 38:an.
Riktigt snyggt!Har precis fått tillbaka länken till min Khaki Field efter att ha låtit mattera den. Tyckte helt enkelt inte polerade mittlänkar passade på en fältklocka, så jag valde en borstad finish på hela ovansidan. Sidorna är fortfarande polerade, men det tycker jag fungerar eftersom kransen också är polerad, det blir ett slags harmoni. Nu är jag helt nöjd med klockan! Synd bara att jag signat upp för OWGM, så jag kan såklart inte börja använda min Hamilton än, suck.
![]()
Ps. Jag vet att det ser ut som att jag lagt till en stjärna i högdagern vid siffran 5, men jag lovar att det var kameran som gjorde det!![]()
Ser bra ut! Jag valde en H69439131, inte minst för att jag delar din uppfattning - det är snyggare med matt länk.Riktigt snyggt!
Jag antar att det fortfarande inte finns någon svensk återförsäljare, så det är väl gråhandlare (som uret.se) eller annan nätbutik utomlands som gäller. (Så gravyr kanske blir svårt om man inte kan hitta någon som gör det separat.)Hej!
På grund av att inte röja min överraskning i det fall att den som ska bli överraskad hänger här så kan jag inte gå in på så många detaljer, men;
Var får man lämpligast tag i en ny Hamilton-klocka OCH om möjligt får den graverad?
Snygg!Köpte min första Hamilton för ca 3v sen, fått majoriteten av handledstiden och verkligen sjukt nöjd![]()
![]()
Jag har en H71416733 som är ganska snarlik, jag kan ta lite bilder på den i morgon om du vill.Någon som har en
Hamilton Khaki Automatic Chronograph H714560 38mm och vill lägga upp lite bilder, är så himla sugen på en.
Jag anade att det var så det låg till; har någon en bra handlare i typ tyskland eller så att tipsa om?Jag antar att det fortfarande inte finns någon svensk återförsäljare, så det är väl gråhandlare (som uret.se) eller annan nätbutik utomlands som gäller. (Så gravyr kanske blir svårt om man inte kan hitta någon som gör det separat.)
Min nya Hamilton khaki 38mm och jag gillar den redan skarpt, vilken jävla kvalite på den.
![]()
![]()
![]()
Verkligen!Ruskigt fin, grattis!![]()
Ruskigt fin, grattis!![]()
TackarVerkligen!
Riktigt snygg, gillar att den saknar datum.Den här ser trevlig ut.
![]()
Khaki Field Titanium Auto | H70205860
A century-long pedigree in military timepieces combined with lightweight materials make the Khaki Field Titanium Automatic the ultimate all-purpose watch for modern heroes.www.hamiltonwatch.com
Samma här, no date gillas.Riktigt snygg, gillar att den saknar datum.
Rätt fin, men jag tycker den ser lite väl mycket ut som en Timex för 500 spänn.
Grön tavla med ljusbrunt läder
Nää det var inte snällt sagt!Rätt fin, men jag tycker den ser lite väl mycket ut som en Timex för 500 spänn.