Älskar den

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Prova med mörkbrunt, passar nog. Jag har brunt på min mörkmörkgröna Khaki Field men du har blank boett. Bandet blir mörkare vid användning. Det är lite för tunt, men det gröna canvasbandet, som var orginal, behövdes bytas ut.Måste byta armband på min Khaki Fields. Har den blå tavlan och funderar på om jag kan ha ett vintageband som är mörkt brunt eller svart. Vad säger expertisen?
Snyggt! Vad för länk är det, ser inte ut som original-länken va?Dagens Khaki 38mm...
![]()
Snyggt! Vad för länk är det, ser inte ut som original-länken va?
Såg ju riktigt bra ut! Du råkar inte minnas var du köpt det?Nej jag är inget större fan av deras originallänk med delade mittbitar, detta är ett annat oyster som jag hade liggandes i lådan. Efter lite massage på ändlänkarna så blev det riktigt bra passning.
Knåpade på ett glidelock-clasp också när jag ändå höll på, sitter som en dröm nu.
![]()
Såg ju riktigt bra ut! Du råkar inte minnas var du köpt det?
Hej, kolla min klocka i post #2643 här tidigare i tråden (samma sida), skaffade brunt kalvskinn. Exakt samma modell som din för övrigt.Provkör det senaste nyförvärvet som dök upp idag.
Inser att jag inte gjorde min research, trodde urtavlan var svart men inser nu att den är mörkt grön.
Tänkte försöka hitta ett mörkare kanske oljigt läderarmband att köra den på. Men mottar gärna tips och förslag på andra band den kan göra sig bra, gärna brunt läder.
Oj, hur kunde jag missa ditt inlägg.Hej, kolla min klocka i post #2643 här tidigare i tråden (samma sida), skaffade brunt kalvskinn. Exakt samma modell som din för övrigt.
Fina färger, men jag förstår inte varför de envisas med det där bedrövliga datumfönstret som trycker 15 åt vänster.Det var ett litet släpp från Hamilton för en par veckor sedan, 2 tavelfärger och 2 storlekar i Khaki Filed Automatic.
Pressmeddelande:
Khaki Field Automatic | Press Lounge | Hamilton
NEW DIAL COLORS FOR THE ICONIC KHAKI FIELD AUTOMATIC WATCH: DARK BLUE AND KHAKI GREEN - April 2025 - Hamilton Expands the Khaki Field Automatic Collection with 9 new references Hamilton is proud to introduce nine new references to its renowned Khaki Field Automatic collection, featuring two...press.hamiltonwatch.com
Fina färger, men jag förstår inte varför de envisas med det där bedrövliga datumfönstret som trycker 15 åt vänster.En field watch är alltid bäst som no-date anser jag.
![]()
Ja! En 36 mm tack. No-date titanvarianten de släppte som LE med det där japanska märket var perfekt. Och sålde slut på två sekunder så klart. En sådan i stål hade varit något...Det där måste väl vara 42an? Tycker att det ser helt ok ut på 38versionen.
![]()
Själv önskar jag mig alltjämt en i 36...
Edit: Självklart skulle det bli renare och och mer symmetriskt helt utan. Men jag kan tycka att en färgmatchad botten och samma färg på siffrorna som på index skulle lyfta intrycket rejält.
Ja! En 36 mm tack. No-date titanvarianten de släppte som LE med det där japanska märket var perfekt. Och sålde slut på två sekunder så klart. En sådan i stål hade varit något...
Alltså, hur snygg?! Deras bästa släpp någonsin enligt mig. Tror inte svenska återförsäljare fick en enda tilldelad.
![]()
Nu vet jag inte vad du menar med alla tillställningar men Khaki Field Murph med vit tavla kanske? Vanligast är den med svart tavla. Fast jag vet inte om det är skruvad krona... om nu det är viktigt. De är i vart fall inte kända för dykare. Jag har bara haft ögonen på Field, och initialt var jag egentligen mest intresserad av svart boett (pvd), men skippade det.Vilken är den snyggaste Hamilton som man kan ha till alla tillställningar?