• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gillar 1,2,4

Lite nya band har landat till 590’n

Vilken kombo gillar ni bäst?

1. Original asso
0395A001-7C9E-42E1-8B6A-C2EA13590E33.jpeg

2. Grönt ebay asso
61E962A7-F1F4-4AD3-B811-6A86CAF6816E.jpeg

3. Grått ebay asso
8F223703-F0F4-45A5-BF56-3964163B49CC.jpeg

4. Ljusbrunt ebay asso
4BF89E8B-E609-4490-8836-576DB7D24C95.jpeg

5. Mörkbrunt Camille Fournet (från Bo Berggren)
2AAAD081-8442-4C53-B2C5-63A74BDC5984.jpeg

Själv tycker jag att grå och grönt var riktigt vassa och det mörkbruna från Bo B ett lite dressigare alternativ

Det trillade in två band idag. Det första är ett "74" hittat på eBay i väldigt bra kvalitet för en liten slant. I like a lot, precis så mjukt och vintage jag vill ha det. Det fick bo på 416 en liten stund. Det andra bandet var ett i kork, från Museo Do Relógio (dvs. klockmuseet) i Portugal. Jag vet inte riktigt vad jag tycker ännu, men det är nog mest för att det är ovanligt, jag menar, det är ju fint. Det får bo på 1359 ett tag för att kännas in, skönt sommarband dessutom.
IMG_0263.jpg
IMG_0265.jpg
IMG_0266.jpg

Sedan kunde jag inte låta bli att fotografera den nuvarande bandsamlingen i två lager, där det översta är tämligen brunt och det andra lite mer Pride. :) Några band saknas förvisso, bl.a. några OEM som får bo oanvända i lådorna och de som sitter på andra klockor såklart. Men, enjoy.
IMG_0268.jpg
IMG_0269.jpg

Det trillade in två band idag. Det första är ett "74" hittat på eBay i väldigt bra kvalitet för en liten slant. I like a lot, precis så mjukt och vintage jag vill ha det. Det fick bo på 416 en liten stund. Det andra bandet var ett i kork, från Museo Do Relógio (dvs. klockmuseet) i Portugal. Jag vet inte riktigt vad jag tycker ännu, men det är nog mest för att det är ovanligt, jag menar, det är ju fint. Det får bo på 1359 ett tag för att kännas in, skönt sommarband dessutom.
IMG_0263.jpg
IMG_0265.jpg
IMG_0266.jpg

Sedan kunde jag inte låta bli att fotografera den nuvarande bandsamlingen i två lager, där det översta är tämligen brunt och det andra lite mer Pride. :) Några band saknas förvisso, bl.a. några OEM som får bo oanvända i lådorna och de som sitter på andra klockor såklart. Men, enjoy.
IMG_0268.jpg
IMG_0269.jpg
Länka 74an på Ebay! Såg snyggt ut

IMG_0263.jpg
IMG_0265.jpg
IMG_0266.jpg

IMG_0268.jpg
IMG_0269.jpg
Coolt med denimstrap. Vem gjorde det?

IMG_0263.jpg
IMG_0265.jpg
IMG_0266.jpg

IMG_0268.jpg
IMG_0269.jpg
Kork var riktigt fräckt! Jag vet inte om det är positivt eller negativt men jag associerade direkt till Ferdinand under sin korkek. Du är lugn så länge du inte har en ilsken omtumlad humla med stukad gadd i baken.

Satan vad fort det gick, gratulerar! Hoppas den stannar inom forumet så man fortsätt får se lite bilder :) Riktigt fin är den, galet ballt med grön tavla. Får man fråga varför du sålde??
Ligger ute här nu till försäljning!
Helt enkelt för att testa annat då jg fortfarande är i början av mitt klockintresse :) hade man haft obehränsat med resurser hade den definitivt fått stanna :)
http://www.royalwatches.se/produkt/panerai-radiomir-1940-3-days-acciaio-limited-edition-pam-736/

Tillbaka
Topp