Nja, men instegsmodellerna är förhållandevis lättsålda tror jag. Svårare när det börjar kosta över 70kkrÄr någon Panna lättsåld?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, men instegsmodellerna är förhållandevis lättsålda tror jag. Svårare när det börjar kosta över 70kkrÄr någon Panna lättsåld?
111 och 112 har alltid gått fort när jag lagt ut de på K&SÄr någon Panna lättsåld?
Låter som om du sålt 5-6 gånger.111 och 112 har alltid gått fort när jag lagt ut de på K&S
Ur min synvinkel, som ändå har några pannor, så är 233 lite för mycket pengar egentligen. Så, jag håller mig.Nja, men instegsmodellerna är förhållandevis lättsålda tror jag. Svårare när det börjar kosta över 70kkr
4 gånger...Låter som om du sålt 5-6 gånger.
Det där är bara en helt subjektiv prioriteringsfråga (säger mannen med Bronzon )..Ur min synvinkel, som ändå har några pannor, så är 233 lite för mycket pengar egentligen. Så, jag håller mig.
Gillar du 560 så behåll!
Tror jag har burit min 560 i princip oavbrutet i 5 veckor nu, ett rekord som står sig i nivå med min första BP FF. 560 är dock sjukt smidig, BP FF kändes alltid något stor. 560 är aldrig i vägen men alltid där, byter utseende utifrån ljusförhållanden och är sjukt avslappnande med den avskalade designen och ”bristen” på sekundvisare.
Suget efter en 233 är däremot någorlunda stort. Är jag knäpp om jag säljer min 560 till förmån för en 233? 233 är ju inte lika smidig. Den är charmig men frågan är om jag skulle gilla den mer än min 560.
Är det verkligen värt 20-30 papp extra när jag redan gillar min 560 så myclet som jag gör?
Hjälp min Panerai-tråden, ni är mitt enda hopp.
Som flera konstaterat.. Hur lätt som helst att hugga en 560 på nytt om du skulle ångra ett byte till 233.. Kör! Du kommer bara sitta och undra och tråna annars.
Tror jag har burit min 560 i princip oavbrutet i 5 veckor nu, ett rekord som står sig i nivå med min första BP FF. 560 är dock sjukt smidig, BP FF kändes alltid något stor. 560 är aldrig i vägen men alltid där, byter utseende utifrån ljusförhållanden och är sjukt avslappnande med den avskalade designen och ”bristen” på sekundvisare.
Suget efter en 233 är däremot någorlunda stort. Är jag knäpp om jag säljer min 560 till förmån för en 233? 233 är ju inte lika smidig. Den är charmig men frågan är om jag skulle gilla den mer än min 560.
Är det verkligen värt 20-30 papp extra när jag redan gillar min 560 så myclet som jag gör?
Då har du väsentligt bättre färgseende än jag (vilket iofs inte är någon större konst )Fel nyans. Ska vara mer militärgrönt
HeheDet där är bara en helt subjektiv prioriteringsfråga (säger mannen med Bronzon )..
Två baspannor eller en 233.. En Bronzo eller fyra pannor osv..
En 605 eller två andra pannor etc.
Jag har bara 605 kvar tills det finns en 44mm 372En 605 eller två andra pannor etc.
Nåt decennium eller två till alltsåJag har bara 605 kvar tills det finns en 44mm 372
Jag räknar kallt med ny CEO.Nåt decennium eller två till alltså
Generellt lite för tyst från honom.. Mäkta nyfiken på hur han kommer sätta sin prägel på Panerai.Jag räknar kallt med ny CEO.
Behåll 560... Den andra är inte lika versatile... Mångsidig heter det jag. Den är för klossig och den boetten är snygg uppifrån men jag gillar den inte i andra vinklar.
Kanske lätt att hitta en 560 men hur lätt att sälja en 233a...Som flera konstaterat.. Hur lätt som helst att hugga en 560 på nytt om du skulle ångra ett byte till 233.. Kör! Du kommer bara sitta och undra och tråna annars.
233 är en relativt unik modell iom det starkt kupade glaset på en 44mm-modell. Tycker caset sitter magiskt bra (på mig) i 44mm också och om jag inte missminner mig har du väl handleder i mina regioner..
Svårt det där.. Är ofta en fråga om timing/slumpen..Kanske lätt att hitta en 560 men hur lätt att sälja en 233a...
Jo det stämmer nog. Tänker bara att vissa modeller är mer lättsålda än andra och pannor runt 40’ säljs relativt snabbt.Svårt det där.. Är ofta en fråga om timing/slumpen..
Jäkligt uppskattad modell så borde inte vara svårt.
Kolla hur svårt det var med 590 för ett tag sen; de fick mer eller mindre slumpas bort. Nu vill varannan Risti här ha en..
Jag vill ju inte tänka så när jag shoppar i och för sig.Svårt det där.. Är ofta en fråga om timing/slumpen..
Jäkligt uppskattad modell så borde inte vara så svårt.
Kolla hur svårt det var med 590 för ett tag sen; de fick mer eller mindre slumpas bort. Nu vill varannan Risti här ha en..
Tänk inte så då kör, bara köööör!Jag vill ju inte tänka så när jag shoppar i och för sig.
47mm dykare: svårsålt
Keramisk modell: svårsålt
233: svårsålt.
Finns ju för fan inga roliga modeller kvar om man ska tänka så.
Alltså, just nu känns det som att de nya 47mm dykarna är poppis (inte de gamla), så det borde gå ganska okej att sälja.Jag vill ju inte tänka så när jag shoppar i och för sig.
47mm dykare: svårsålt
Keramisk modell: svårsålt
233: svårsålt.
Finns ju för fan inga roliga modeller kvar om man ska tänka så.
Sjuuuuuuuuuukt bra.Mays Berlins mjuka tjocka härliga Vintage Classic 74 :
Som 560-ägare så säger jag behåll . Jag vet inte om det är jag som är korkad men jag har alltid stört mig på att GMT-funktionen verkar vara väldigt ointuitiv jämfört med t.ex. en Rolex GMT eller modeller med inre vridring/skala. Om det går snabbare att i huvudet räkna ut tiden än att dechiffrera tavlan så är något fel.